פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
רונה | 12:36  23/10/08
שלום ליאור שמי יעל ואני מסיימת לימודי משפטים בפברואר הקרוב. כמו חלק נכבד מחבריי טרם מצאתי התמחות אך בניגוד אליהם אני לא ממש חיפשתי כי עבדתי עד עכשיו בעבודה שאני מאוד אוהבת. רציתי לשמוע את עצתך, היכן כדאי לחפש התמחות? האם כדאי לי להרשם לאתר קודקס או פשוט לשלוח קורות חיים לכל מיני משרדים?
שלום יעל. ראשית, בהצלחה רבה בסמסטר האחרון ללימודייך. שנית, לגבי מציאת התמחות. אף שלדעתי, רוב המשרות במשרדים המובילים כבר סגרו עם מתמחים לפני שנה ויותר, אין זה אומר שלא תוכלי למצוא התמחות במקום מוביל. בעיקרון, זה מאוד תלוי בך, באופי שלך ובמה שאת רוצה לעסוק. אנסה לשרטט את היתרונות והחסרונות בין משרד גדול ובין משרד קטן. משרדים גדולים הם לרוב משרדים מסחריים שיש להם לעיתים עוד נישות (אזרחי-כללי, נזיקין, מיסוי ועוד), כך שאפשר להיחשף לכמה תחומים שונים בהתמחות אחת. יוצאי משרד גדולים זוכים להערכה רבה בשוק העבודה ובאופן יחסי יותר קל למצוא עבודה בתור עו"ד במשרד גדול בבוא העת. הדבר כמובן משליך על המשכורת הן בתור מתמחה והן בתור עו"ד לעתיד שיעבוד במשרד גדול ועל יכולת ההתקדמות שלך ועבודה על תיקים מורכבים ורחבי היקף. מצד שני, התמחות במשרדים גדולים מאוד תובענית ולעיתים המתמחה עלול להרגיש שהוא "נבלע" בים העבודה ולא רוכש כלים באופן מסודר. בנוסף, משרדים גדולים ידועים ביחס שאגדיר אותו כ"מנוכר" לעיתים. מחברים שעשו התמחויות במשרדים הגדולים עולה, כי הם חשו לעיתים שהם בתוך מפעל עבודה ואין יחס אישי. כמובן שלא כולם וזה מאוד תלוי בדינמיקה שמתפתחת בין המתמחה למאמן. לדעתי האישית, אם יש לך יכולת לעבוד בתנאים של לחץ, אז כדאי ללכת למשרד גדול. פתיחת הדלתות שמעניק לך משרד גדול היא משמעותית ואת תוכלי להיחשף לסוגי תיקים מיוחדים וגדולים במיוחד. אחרי ההקדמה הארוכה הזו, אציין, שבדר"כ מומלץ לפנות לקודקס ולהירשם אצלם, אך לא לקפוא על השמרים, אלא להתקשר מדי שבוע ו"לדחוף" את עצמך שם. בנוסף, ישנו ההכוון התעסוקתי שמקושר לכל מיני משרדים, ובמקרה שמתפנה משרה, יכול לקשר אותך במהירות. בנוסף, אם ישנו תחום ספציפי שמעניין אותך או משרדים מסוימים וכן משרדים שנמצאים באזור מסוים, אני מאמין בשיטת המכתבים האישיים שיכלול מכתב פניה אישי + המלצות וקו"ח. כדאי לשלוח כ-50 מכתבים לצד המכתבים האישיים ניתן לשלוח פקסים בסיטונאות (נניח ל- 100 משרדים) ושוב כדאי ללוות את הפקס עם מכתב פניה אישי קצר. זכרי שגורם הזמן הוא לרעתך ולכן ככל שתזדרזי בפניות, תגדילי את סיכוייך למצוא התמחות. בהצלחה רבה.
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור