פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
תהילה | 13:56  19/10/08
שלום, אני מתחילה לימודי משפטים בשנה הקרובה. רציתי לדעת האם קיימת מכינה למשפטים? מה לומדים במכינה הזו? האם זה שאני מגיעה "טאבו לה ראסה" ללא שום הכנה מקדימה מהווה בעיה? ובאופן כללי, מה היית ממליצה לי לקרוא או ללמוד עד לפתיחת שנת הלימודים? בנוסף, במידה ואני עושה פאוזה בלימודים של שנה לטובת עבודה, האם ניתן לשוב ללימודים להמשך התואר? רוב תודות וחג שמח!
שלום רב. למיטב הבנתי אין מכינה למשפטים. אני חושב שכדאי להגיע עם השכלה רחבה ככל האפשר לעולם המשפטים בלימודים כללים- פילוסופיה, כלכלה, סוציולוגיה, ספרות, מדע המדינה ולימודי תרבות, אך כיום לימודים קודמים, אינם תנאי מחייב. אני ממליץ לך כדרך חיים להעמיק ידע בתחומים נוספים שייתרמו לך רבות. ויש לציין שיש מכללות שהנושאים הללו כן חשובים. למשל המכללה למנהל שמקיימת תוכנית למצטיינים שמשלבת לימודי משפטים עם ענפי ידע נוספים. אם את מעוניינת להכין את עצמך ללימודי משפטים, אשמח לייעץ לך מה כדאי לקרוא באופן פרטני אבל לעת עתה אציין שניתן ללכת לאחת הספריות למשפטים בארץ ולקרוא ספרי יסוד במשפט חוקתי, משפט אזרחי (בעיקר חוזים, קניין ונזיקין) וקצת בתחום הפלילי והמשפחה. תוכלי להתרשם בעצמך כשתגיעי למדף הרלבנטי ולהתחיל לקרוא. כמעט כל מי שמגיע היום ללימודי משפטים, מגיע ללא ידע מוקדם בעולם המשפט ורוכש כלים של כתיבה אקדמאית, מחקר משפטי, שימוש בכלי עזר מחקריים (מאגרי מידע שונים) ובעיקר חשיבה משפטית. המכללה למנהל מעבירה קורס בסמסטר הראשון של שנה א' שנקרא "יסודות המקצוע המשפטי" ובמהלך הקורס שעונה על חלק מהכלים הללו. כמובן שבמהלך התואר, את תרכשי את הכלים הללו בצורה מעמיקה ביותר, הן באמצעות עבודות וסמינרים שתשתתפי בהם והן באמצעות קליניקות שונות שבמהלכן תדרשי לעבודה משפטית "אמיתית". אפשר לקחת שנה הפסקה ולחזור ללימודים. כל מוסד והתנאים שלו. אני מציע לברר בכל מוסד באופן פרטני. לשאלות או בירורים בנוגע לקבלה, מסלולי לימוד, מלגות: במרכז הייעוץ של המכללה למנהל בטלפון 9634103 -03 כל המידע הנדרש, כולל תנאי רישום, של המכללה למנהל: http://yedion.colman.ac.il/~colman/1rish בהצלחה רבה
תהילה | 15:43  22/10/08
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור