פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
מעיין | 15:14  07/10/08
היי אני תלמידת י"ב ואני צריכה עצה מכם כחברים בפורום משפטים: אז ככה אני מתלבטת בין 2 מקצועות ללימוד בעתיד-משפטים/יעוץ מס ויש לי כמה שאלות לגבי המקצוע: 1.עד כמה קשה הלימוד בהשוואה למקצוע אחר או סתם באופן כללי,האם אחוז גדול עוברים את המבחנים הסופיים? 2.כמה שנים לומדים את המקצוע? 3.האם יש ביקוש לעו"ד?ואיפה בדיוק אפשר לעבוד כעו"ד מתחיל ללא נסיון? 4.מה הם תנאי הקבלה למקומות לימוד למשפטים והאם אפשר להתקבל ללא פסיכומטרי עם ממוצע בגריות מעל 100? 5.האם אתם מרוצים שבחרתם במקצוע זה? 6.איך זה הולך אתם בוחרים נגיד להיות עו"ד מומחה בדיני ירושה נגיד או שצריך להיות מומחה בכל הסוגים.. 7.מהו השכר הממוצע לעו"ד מתחיל? 8.מהו המקום הכי טוב והכי נחשב ללימוד משפטים? אשמח אם תפרטו עוד אם יש לכם משהו להוסיף.. תודה רבה לכל העונים זה ממש חשוב לי
גיא | 01:59  10/10/08
אני אענה על חלק מהשאלות שלך (את השאר אני בטוח שישלימו. 1. אם משווים את הלימודים ללימודי תקשורת אז מדובר בתואר קשה הרבה יותר אך אם תשווי את זה לתואר בהנדסת חשמל מדובר בתואר קל, אם יש לך לבטים בנושא לתארים אחרים תגידי ויהיה קל יותר להשוות. בקשר למבחנים זה משתנה מדי שנה. 2. 3 שנים 3. מקצוע העו"ד מתחלק למספר רב של התמחויות וכן תמיד יש ביקוש, אך כשיש ביקוש גגול כך גם גדל ההיצע, זה אומר שלכל משרה ישנה תחרות גדולה יותר. תנאי הקבלה משתנים, אני יכול לתת לך פרטים רק למכללה האקדמית למשפטים (סליחה על הלינק) http://www.wesell.co.il/click/PrCZrvqTstD9rLB/SFCvAmuUhnnuLsz/TsPrCZrvqTstD9rLBtS בנוגע למוסד לימודים, אם נכנסת כבר ללינק זוהי ההמלצה שלי. בהצלחה.
יש להשקיע בלימודים כמו בכל לימודים. לימודי משפטים ארוכים מעט (3.5 שנים ויש מקומות כמו במכללה למנהל שמי שאקדמאי יכול לסיים את לימודיו תוך 3 שנים), אך מאתגרים ומעניינים ביותר, גם למי שרוצה לקבל ידע והשלכה רחבים ולא שואף להיות עורך דין (נושאים צרכניים או כלכליים). במהלך הלימודים תוכל לפתח כלים ביקורתיים וחשיבתיים מעולים שלא בטוח שמקצועות אחרים נותנים. הקושי נובע בעיקר מעומס שבא לידי ביטוי בעבודות רבות שתעשי במהלך התואר והשקעה מרובה בקריאת טקסטים, ניתוחם ובכתיבה. המון כתיבה. מלבד זאת המקצוע, עדיין נושא "תג" יוקרתי ומהווה קרש קפיצה לכיוונים טובים עם בסיס טוב. גם אם כעת, ייתכן שהמקצוע נשמע מרוחק, הרי ייתכן מאוד שבמהלך הלימודים תמצאי אהבה או עניין שלא חשבת עליו. אחוז העוברים הוא 65%-70% לערך. יש 2 מועדים שניתן להיבחן (כל חצי שנה). יש ביקוש לעו"ד (נפתחים מעל ל-2 מליון תיקים בשנה בערך) וישנם תחומים שמתפתחים כל העת: בתחום של משפט ורפואה, משפט ואינטרנט, משפט וסחר בינ"ל, משפט בינ"ל פומבי (בין מדינות) ועוד. חוסר הניסיון הוא טבעי כמו בכל מקצוע אך מי שיוצא ממשרד נחשב / פרקליטות / ביהמ"ש יכול למצוא התמחות. ברוב המקומות הרציניים ידרשו גם בגרות (לפחות 90) ופסיכומטרי (לפחות 600). את מוזמנת להיכנס לאתרים השונים ולהתרשם בעצמך: לשאלות או בירורים בנוגע לקבלה, מסלולי לימוד, מלגות: במרכז הייעוץ של המכללה למנהל בטלפון 9634103 -03 כל המידע הנדרש, כולל תנאי רישום, של המכללה למנהל: http://yedion.colman.ac.il/~colman/1rish לומדים לימודים כלליים (פלילי, ציבורי, אזרחי, משפחה) אך ניתן להתמקצע. למשל: המכללה למנהל מציע אשכולות- ניתן להתמקצע באשכול הפלילי או באזרחי, בינ"ל, מעמד אישי או יישוב סכסוכים. כיום, הרמה של המכללות המובילות (מכללה למנהל, בינתחומי) אינה נופלת מאף אוניברסיטה מכל הבחינות ואולי במובנים מסוימים אף עולה עליהן. למשל במכללה למנהל יש שפע של קליניקות שבהם התלמידים עוסקים בעריכת דין (בליווי עורכי דין) במגוון תחומים, כולל עבודה בבימ"ש בצמוד לשופטים ועוד. אף הסגל האקדמי אינו נופל משל אוניברסיטת בר אילן והסטודנטים של המכללה למנהל מוצאים התמחויות בכל המקומות המובילים במשק. והיתרון הגדול הוא היחס האישי והחם. הבעיה היחידה היא כספית (שכר הלימוד במכללות יקר פי שניים וחצי מאשר אוניברסיטה). לגבי שכר אענה בהמשך הפורטל. בהצלחה רבה.
מיה דור | 15:12  15/11/08
שלום לך , יש לי ממוצע בגרויות של 90.3 וציון פסיכומטרי של 703 . לאיזה מוסד אקדמי אני יכול להתקבל ללימודי משפטים ? האם אפשר ללא שיפור בגרויות ( יש לי חמש יחידות באנגלית ופטור מאנגלית ) ? האם כדאי ללמוד במכינה ? ומה עדיף : מכינה או שיפור בגרויות ?
מיה דור | 15:14  15/11/08
שלום לך , יש לי ממוצע בגרויות של 90.3 וציון פסיכומטרי של 703 . לאיזה מוסד אקדמי אני יכול להתקבל ללימודי משפטים ? האם אפשר ללא שיפור בגרויות ( יש לי חמש יחידות באנגלית ופטור מאנגלית ) ? האם כדאי ללמוד במכינה ? ומה עדיף : מכינה או שיפור בגרויות ?
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור