פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
מתלבטת | 13:24  25/09/08
שואלת גם בפורום שלכם. אני בת 29 נשואה +2. בעלת תואר ראשון במדעי החברה באוניברסיטת בר אילן+לימודים מקצועיים של הנהלת חשבונות סוג 2+3 . כרגע עובדת בבנק, עבודה זמנית עם אופציה להארכה. מרגישה שהגיע הזמן להשתדרג מבחינת השכלה. מתלבטת כרגע בין החלום הגדול ללמוד תואר ראשון במשפטים לבין לימודים לתואר שני במנהל עסקים. החלום של משפטים- זה יותר היוקרה במקצוע ופחות העניין של ייצוג בבתי משפט. עדיפות לעבוד בתחום מסחרי, מחלקות משפטיות בחברות גדולות..כל נושא החוזים והסכמים.... לימודים כאלה מצריכים 3 וחצי שנים אינטנסיבים ביותר, שנה של התמחות. שאלה קצת חסרת בטחון: בסיום התואר אהיה בת 33 האם זה לא מאוחר קצת בשבילי...התמחות וכל הסיפור של תחום חדש ללא נסיון..... תואר שני במנהל עסקים- יכול לעזור בתחום שבו אני נמצאת, כחלק מהארגון שמכיל בתוכו המון עובדים בעלי תואר במנהל עסקים...לכן אין לי מושג כמה התואר הזה יכול לתרום לי.... לימודים כאלה מצריכים שנה אחת של השלמות ועוד בערך שנתים של לימודים לתואר עצמו. אשמח מאוד לשמוע תגובות.
ליאור פ | 22:05  25/09/08
שלום רב. מזלך שאלו ה"צרות" שלך. ההתלבטות היא במקום. אף אחד לא יכול להבטיח לך שאם תבחרי באופציה הראשונה ולא השנייה או להיפך, זה מה שיקדם אותך. באופן כללי אני יכול להצביע על נקודות המחשבה הבאות שיש לשקול אותם: קודם כל האופי שלך: האם את מעדיפה לעבוד במחלקה משפטית בתור עו"ד וזה שינוי מקצוע וכיוון רציני בחיים או לעשות תואר נוסף שיכול להוסיף לך בתחום שלך אבל סביר להניח שישאיר אותך במסלול שלך (פחות או יותר). מחויבויות אחרות בחיים: משפחה, פרנסה וכו'. תואר במשפטים יחייב השקעה רבה מאוד של שלוש שנים וחצי ועוד התמחות בת שנה ועוד תקופה של מבחני לשכה. סה"כ מעל ל- 4 שנים וחצי מאוד תובעניות. כמובן שזה אפשרי, אבל יותר קל בגיל צעיר יותר בו יש פחות התחייבויות. קחי בחשבון שתואר במשפטים כולל הגשה של מעל 100 עבודות, מבחנים לא מעטים ומטלות קריאה. אני מציין זאת, כיוון שיש לדעת לקראת מה באים ולפנות מספיק זמן. צפי התקדמות: הרקע שלך יכול מאוד לעזור לך בפיתוח קריירה חדשה בתחום המשפטי. הרקע מהווה יתרון חשוב והשוק היום מחפש יכולות ופחות מסתכל על הגיל ולכן יש יותר "משרות אם" היום. בעיקר במחלקות משפטיות של ארגונים גדולים. אבל עדיין יש לא מעט שיסתכלו עלייך ב"עין עקומה", כיוון שאת אמא לשניים. זה יציב מגבלות מסוימות אבל לא בלתי עבירות. אני מאחל לך הצלחה רבה. רק אציין, כי יש לך רקע של הנהלת חשבונות. במכללה למנהל בראשון לציון למשל, יש מסלול מיוחד שבו מוציאים תואר ראשון משולב משפטים + חשבונאות. זה תואר מאוד נחשק, ואם כבר את מתכוונת להשקיע את הזמן, שווה לך לבדוק את המסלול הזה. לשאלות או בירורים בנוגע לקבלה, מסלולי לימוד, מלגות: במרכז הייעוץ של המכללה למנהל בטלפון 9634103 -03 כל המידע הנדרש, כולל תנאי רישום, של המכללה למנהל: http://yedion.colman.ac.il/~colman/1rish
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור