פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
ליאור פ | 17:28  15/09/08
אנא שימו לב לכתבה הבאה (לצערי לא בקובץ): מהפכת ההתמחות: עו"ד לא יוכל לראיין מועמד לפני אמצע שנה ג' ללימודיו - כך אישרה המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין נאסר על מאמן להתנות מועמדות או קבלה להתמחות בביצוע טרום-התמחות במשרדו הכללים טעונים את אישור שר המשפטים 15/09/2008, 17:06 נועם שרביט --------------------------------------------- המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין, בראשות עו"ד עמוס ון-אמדן, אישרה ברוב גדול כללים לסדרי קבלת מתמחים להתמחות בעריכת דין. הכללים, הטעונים את אישור שר המשפטים, קובעים כי עורך דין לא יוכל לראיין (בכל דרך שהיא) מועמד להתמחות לפני ה-15 במארס של שנת הלימודים השלישית באוניברסיטה, עבור תקופת התמחות המתחילה בחודשים מארס-ספטמבר בשנה הקלנדרית שלאחר מכן. לפני מועד זה יוכלו סטודנטים לשלוח קורות-חיים למשרדים, וגם עורכי דין יוכלו להזמין מועמדים לשלוח את פרטיהם האישיים. ל"גלובס" נודע כי במועצה שקלו לאסור גם הליכים אלה, אך לבסוף הוחלט שיהיה זה פיקוח רגולטורי מוגזם על התנהגות אנושית. הכללים אוסרים על מאמן להתנות מועמדות או קבלה להתמחות בביצוע טרום-התמחות או עבודה מוקדמת אחרת במשרדו. בפתח הראיון יציג הסטודנט למאמן תעודה ממוסד הלימודים בהתאם לטופס שבתוספת לכללים, המאשרת שהמועמד מצוי בשנת הלימודים השלישית או שסיים אותה לקראת תואר ראשון במשפטים. מאמן ומועמד שסיכמו על התמחות יודיעו על כך ללשכה, והלשכה תרשום בספריה את הודעת המאמן. אחת הסיבות להסדרת הכללים היא תלונות של עורכי דין על "היקף בלתי נסבל וחסר תקדים של ביטולים ע"י מתמחים שהתקבלו שנה ושנתיים קודם לכן". כדי למנוע את התופעה של סיכום התמחות בכמה מקומות, המועמד נדרש להצהיר בטופס שלא סיכם במקביל על התמחות אצל מאמן נוסף. הכללים אינם חלים על מועמדים שאינם תושבי ישראל או על מי שלומדים משפטים בחו"ל. ודאות ושקיפות עוד נודע ל"גלובס", כי המועצה שקלה לקבוע גם נקודת זמן שלאחריה ייאסר על מאמן לראיין מועמדים, אולם בשל התנגדויות עורכי הדין, שחששו להישאר בלי מתמחים (בעקבות ביטולים או מצב בו המתמחה לא סיים את התואר), הוחלט שלא לקבוע נקודת זמן כזו. מטרת הכללים היתה לתת מענה לכשל השוק שנוצר כתוצאה מכך שהמתמחים ביקשו לסכם התמחות במקומות נחשבים, ואילו המשרדים ביקשו להקדים את מתחריהם במאבק על המצטיינים. בשל כך מתמחים סיכמו על התמחות כבר בשנה הראשונה והשנייה ללימודים, וכולם יצאו נפגעים: הסטודנטים נאלצו לבחור משרד עוד בטרם למדו את מקצועות המשפט העיקריים וידעו במה ירצו להתמחות; המשרדים נפגעו מהביטולים; ואילו בפקולטות התלוננו שאחרי שסטודנטים התקבלו להתמחות, המוטיבציה שלהם להצליח בלימודים ירדה. המועצה הארצית דנה בכללים במשך 3 ישיבות, ושמעה עמדות אנשי אקדמיה, דיקאני הפקולטות, סטודנטים למשפטים ועורכי דין. בקדנציה הקודמת העלה יו"ר ועדת ההתמחות, עו"ד אורן פרסקי, הצעה להסדיר את הנושא, אך נתקל בהתנגדות חריפה. הפעם אושרו הכללים ברוב מוחץ, כשרק עו"ד אודי בר-עם התנגד. עו"ד פרסקי אמר ל"גלובס" כי "בשיטה החדשה נדחה כל תהליך הקבלה עד אמצע שנה ג'. קיצור התקופה יביא לפחות שינויי תוכניות, לרבות שינויים לגיטימיים. תהליך הרישום שיתווסף בעת קבלת מתמחה אצל מאמן יתרום ודאות ושקיפות וימנע סיכום מקביל אצל כמה מאמנים".
סטודנט לעתיד | 01:27  16/09/08
בהחלט צעד בכיוון הנכון.
שלי | 12:12  21/09/08
הצעד מאלץ אותנו ללמוד עוד שנה וחצי באופן שבו אנחנו חושבים רק על הציון ונלחצים מכל נקודה בממוצע. מעבר לזה אנשים במיוחד בתחום הזה ששמועים כל יום שהשוק מוצף רק מחכים לסגור כבר סטאג' ולדעת איפה הם עומדים מבחינתי המתנה עד שנה ג' אינה נתפסת.
יואב | 08:54  16/09/08
יואב | 08:55  16/09/08
תודה על הכתבה החשובה ליאור. אני מבין שכל הנושא עוד טעון אישור שר המשפטים. ידועה לך מה הסבירות שיאשר? מתי זה צריך לקרות?
ליאור פ | 21:38  21/09/08
השאלה עד כמה אפקטיבי הלחץ שמפעילה לשכת עו"ד. נחכה ונראה.
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור