פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
רחלי | 23:08  10/08/08
היי. יש לי שאלה. אני משרתת בקבע בבסיס ליד ראשל"צ. יש לי עוד תשעה חודשים עד השחרור. יאפשרו לי לצאת פעמיים בצהריים לטובת לימודים ואולי בוקר אחד. ברור לי שאצטרך פה ושם להפסיד חומר אבל לא תהיה לי בעיה להשלים. האם כדאי להתחיל ללמוד משפטים? ואם כן- איפה? שמעתי שהבינתחומי הכי עשירים בארץ ויש להם תוכניות נהדרות, אבל שווה לנסוע עד להרצליה? איך המכללה למנהל? תודה.
אמיר | 20:08  11/08/08
אהלן רחלי, שמי אמיר ואני סטודנט שנה רביעית במרכז הבינתחומי, תראי - לגבי מה את צריכה ללמוד לצערי לא אוכל להיות לך לעזר, זה עניין אינדיבידואלי לגמרי. עם זאת - אם וכאשר תחליטי ללמוד משפטים -אני לא רואה שום סיבה שתלמדי במכללה למנהל, אם את יכולה להתקבל לבינתחומי -את צריכה ללמוד שמה-למה? כי לאיכות אין מחיר, אפילו אם זה קצת יותר זמן בבוקר.... בסופו של יום התקופה הזו של הלימודים היא תקופה מדהימה מלאה בחוויות, התוכניות שיש לבינתחומי להציע (חונכות, כתב עת, מחקר משפטי לסטודנטים, קליניקה לסיוע לאוכלוסיה חלשה של סטודנטים, קורסים לניהול השקעות ע"י מיטב המרצים וכו' וכו')הם כיפיים ומעניינים ברמה אחרת (מנסיון אישי). שלא תביני לא נכון - המכללה למנהל היא מקום מצויין ללמוד בו, אבל עם כל הכבוד זה לא אותו ליגה של הבינתחומי, סתם ככה בשביל הפלפל - לפני חודש ימים התקיימה תחרות משפטית בהשתתפות כל האוניברסיטאות והמרכז הבינתחומי - המכללה למנהל אפילו לא הוזמנו, אגב הבינתחומי ניצח... לימודים זה חוויה - זה 4 שנים של חוויות, תבואי ליום פתוח ותתרשמי -תאמיני לי שווה כל שקל. בכל מקרה - המון בהצלחה ושחרור נעים.
ליאור פ | 23:30  11/08/08
שלום רחל וברוכה הבאה לפורטל שלנו. ראשית, שיהיה ברור אין כמעט הבדל בין המכללה למנהל והבינתחומי. באף פרמטר. תחרות אחת לא אומרת כלום. גם במכללה למנהל יש שפע של קליניקות שבהם התלמידים עוסקים בעריכת דין (בליווי עורכי דין) במגוון תחומים, כולל עבודה בבימ"ש בצמוד לשופטים ועוד. מאחר והרמה של המכללות שווה, יש לתת משקל וחשיבות לפרמטרים אחרים: מרחק מהבסיס שלך ויכולת ההתאמה של מוסד הלימודים לצרכים שלך. לי היה תלמיד שהיה בשנה האחרונה שלו בצבא (סדיר) בצריפין והצליח לסיים את השנה בקלות יחסית, גם אם לא יכול היה להיות בכל השיעורים ב- 100%. אני מניח שכל אחד יכול להעיד רק על עיסתו, אבל השורה התחתונה היא שהבוגרים המצטיינים של המכללה למנהל השתלבו בכל מקום עבודה יוקרתי ככל שיהיה: במשרדים הגדולים ביותר, בפרקליטויות ובביהמ"ש העליון. כנ"ל בוגרים מצטיינים של עוד מכללות. אני מציע לך לבדוק את הנושא של המכללה למנהל: הם בראשל"צ מערב, קל מאוד להגיע לשם ואני בטוח שמאוד תהני מהלימודים שם. לשאלות או בירורים בנוגע לקבלה, מסלולי לימוד, מלגות: במרכז הייעוץ של המכללה למנהל בטלפון 9634103 -03 כל המידע הנדרש, כולל תנאי רישום, של המכללה למנהל: http://yedion.colman.ac.il/~colman/1rish בהצלחה.
שני | 14:34  12/08/08
לפי דעתי אין בכלל מה לחשוב יותר מידי ועוד במיוחד אם את גרה בראשון... אני בדיוק סיימתי שנה שנייה במשפטים ומנע"ס במכללה למינהל ואני ממש מרוצה מהכל. כמובן שהלימודים קשים (זה בגלל שאני גם לומדת מנהל עסקים). אם אצ כבר שוקלת ללמוד במכללה למינהל או בבינתחומי, אני לא ככ מבינה את ההתלבטות ועוד במיוחד שהתואר בבינתחומי יותר יקר מבמכללה למינהל, אמנם הפרש לא ככ גדול אבל יש הבדל של כמה אלפים... אם זה שיקול עבורך. לפי דעתי, תגיעי לפה ותראי את המקום/ את האווירה הכייפית ותקבלי את החלטתך.
רונן | 03:02  20/02/09
בתור אחד שמסיים ממש עכשיו אני לא מבין מה הלחץ שלך להתחיל מיד ללמוד. מניסיון עדיף קצת חופש ומרווח בין השחרור לתחילת הלימודים. שום דבר לא יקרה אם תחכי שנה, תאמיני לי.
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור