פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
חגית | 12:20  30/07/08
שלום אני מעונינת להתחיל ללמוד משפטים לפני שהתחלתי לבדוק לא חשבתי שהבחירה תהייה כל כך קשה. יש היום פשוט המון מכללות ואני כבר לא יודעת מה טוב ואיפה כדאי ללמוד. אין לי עדיין חברות שלומדות ולכן אני אשמח אם אנשים שלומדים במכללות השונות יוכלו להמליץ לי על מכללות באזור המרכז ( הנתונים שלי נמוכים מידי לאוניברסיטה). תודה לכול מי שיעזור נ.ב מה אתם אומרים על אונו ?
את צריכה ללכת למכללה למינה או לבינתחומי, השאר נחשבות הרבה פחות ויהיה לך יותר קשה להשתלב בעבודה בתחום.
זה נכון שלמכללה למנהל ולבינתחומי יש שם לא רע בכלל, אבל באותה הזדמנות חשוב לא לשכוח גם את המכללה האקדמית נתניה. אגב, זו אחת המכללות היחידות שמציע גם תואר שני במשפטים (במסלול משפט עסקי).וגם מסלול מהיר לתואר שני שכולל תואר ראשון במשפטים ותואר שני במנהל עסקים (MBA) ב4 שנים. בהצלחה.
לגבי הבינתחומי אני לא בטוחה - אבל גם במכללה למינהל יש מסלול מואץ לתואר ראשון במשפטים ול-MBA
ראובן | 23:15  03/08/08
היי. אני לא חושב שאת צריכה להקשיב לכל מיני סוכנים סמויים שדוחפים את המכללה שלהם. קרית אונו? נתניה? באמת. זה ממש מוגזם. כולם יודעים שהמכללה למנהל והבינתחומי הם רמה אחת מעל כל שאר המכללות. בשטח, במשרדי עו"ד ובהתמחויות המובילות, מהמכללות, הרוב המכריע הם בוגרי המכללה למנהל והבינתחומי. זה המצב. ייתכן שהיום המכללה למנהל קצת יותר טובה מהבינתחומי אבל אי אפשר באמת להצביע על פערים משמעותיים. אני לא הייתי חושב בכלל על המכללות האחרות כאופציה, רק אם אין לך ברירה ונתקעת. יש חשיבות למוניטין של המקום שבו למדת ואת תראי את זה רק מאמצע שנה ב' שמשרדים יקבלו אותך בידיים פתוחות, כולל סיורים מיוחדים במשרדים המובילים. יש לי ידידה במכללה למנהל שעשתה את זה ואמרה שכולם מאוד פרגנו למכללה למנהל. לא כדאי להקשיב לכל מיני אינטרסנטים צבועים. ראובן
יסמין | 15:42  31/07/08
הוא שהם מאוד גמישים ואפשר לעשות עוד דברים (כמו לעבוד למשל). באופן כללי, חלק מהמרצים שם מאוד נחשבים (כמו פרופ' גבריאלה שלו שמונתה לאחרונה להיות השגרירה באו"ם)
מישהיא | 10:59  01/08/08
לגבי אונו זאת מכללה שמדגישה שילוב לימודים עם עבודה. אם את אם שחייבת לעבוד או עושה הסבה מקצועית זה נהדר בשבילך, אך בהנחה שאת לא תחשבי לבד אך ייתכן שהם מעבירים את אותו התואר בכמחצית השעות ואנשים שם עובדים במשרה מלאה כשבמכללות אחרות הם בקשי מצליחים לחלטר במלצרות? ברור שמדובר ב"קיצוץ" תכני לימוד. המל"ג הסתייגו מהתוכנית אני מציעה לך לבוא למכללה למנהל/בינתחומי. זה רציני הרבה יותר אכן לא תעבדי במשרה מלאה שם אבל סטודנט אמור לחלטר בעבודות מזדמנות קריירה יפתח כשיקבל את התואר.
יש לך הוכחות לקיצוץ או שאת סתם אוהבת להסתכן בתביעה על הוצאת דיבה?
מישהיא | 23:09  03/08/08
קודם כל באמת יש סיכון סביר שיתבעו אותי על הוצאת דיבה. לא צריך להיות גאון גדול כדי להסיק את הקיצוץ מהנתונים. לא ייתכן שאותה כמות חומר תועבר במסגרת מערכת השעות של אונו שהיא מצומצמת בהרבה משל אוניברסטאות/2 המכללות הטובות, בעוד האוניברסיטאות והמכללות הטובות מדגישות את העובדה שאצלהם קודם כל לומדים ורק אח"כ עובדים באונו יש מסלולי עבודה כאלה ואחרים המשמעות היא פחות מטלות בית ועבודות למשל. מעבר לזה יש לי סוג של הוכחה לדברי אני מכירה מישהיא שעברה ממכללה למנהל לק.אונו בסוף סמסטר א' בשל אילוצי עבודה והיא אשרה חד משמעית את מה שאמרתי.
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור