פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
ערן | 07:51  29/07/08
1. האם יש תוכניות מיוחדות באוניברסיטה ללימוד תואר ראשון במשפטים למי שיש לו תואר אקדמאי? או רק במכללה למנהל , בקריית אונו ובבינתחומי? בכל זאת רוצה לחסוך קצת בהוצאות..... *הכוונה לתוכנית מקוצרת 2. האם כל עו"ד חייב לעבור סטאג' על מנת לעבוד כעו"ד? כאמור אני אקדמאי בעל עבודה מסודרת , רוצה ללמוד משפטים בשביל עניין ואולי לפתוח אופציה לעבודה בהמשך הדרך. לא רוצה / יכול לעזוב את העבודה למען סטאג' ולהתחיל שוב ממשכורת אפס.... מה עושים במקרה כזה???
יש להם מידע באינטרנט ובמשרדים של הפקולה - ברוב האונ' יש בתקנון פטורים שונים בגין לימודים אקדמאיים קודמים וזה משתנה ממוסד למוסד - בהנחה שהם יקבלו אותך בכלל וגם תנאי הרישום משתנים ממוסד למוסד - תקבל בין 6-12 נק' בממוצע - לא ממש פותר לך את הבעיה, כי גם אין להם מערכת שמותאמת לאנשים עובדים במשרה מלאה.
יואב | 13:31  29/07/08
אין דבר כזה לעבוד כעו"ד מורשה ללא תקופת התמחות (לדעתי של שנה לפחות). לא ניתן לגשת לבחינות הלשכה (שמקנה רשיון לעבוד כעו"ד) ללא סטאז'.
ליאור פ | 19:25  29/07/08
שלום רב. המכללה למנהל תציע לך מסלול של 3 שנים לסיום התואר אבל בכל מקרה תצטרך לעשות התמחות ולעבור את מבחן הלשכה שבכתב ושבעל-פה. אין אפשרות לדלג על השלב הזה ואפילו בעלי תואר ראשון במשפטים שלמדו בחו"ל, חייבים בהתמחות ומבחן לשכה (רק שאצלם מדובר במבחן אחר מעט). אבל, אתה בהחלט יכול לסיים תואר ראשון במשפטים ואת הסטאז' אתה לא חייב לעשות מייד. תצבור עוד שנתיים-שלוש במשרד ותבקש לצאת לחל"ת לתקופה בת שנה לצורך ההתמחות. בעיה אחת- ייתכן שבעוד שנה, תקופת ההתמחות תוארך לשנה וחצי. הפתרון: ייתכן שתוכל לעשות התמחות מפוצלת או לעשות התמחות במחלקה משפטית אצלך בעבודה (נניח לחצי שנה). כדאי להתחנף הרבה לבוסים בתקופה של הלימודים כדי שיבואו לקראתך.... בהצלחה רבה.
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור