פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
אורטל | 16:14  04/07/08
יש פה חברה שמתחילים ללמוד משפטים השנה? אני מתכוונת לקחת 3-4 קורסים השנה +לשלב עבודה במשרה מלאה עד כמה זה אפשרי???
ליאור פ | 00:09  06/07/08
שלום. לא ברור לי כיצד את מתכוונת ללמוד רק 3-4 קורסים. ממה שאני יודע, שנה ראשונה "קצת" יותר עמוסה מ 3-4 קורסים. אנא בדקי שוב את מקורותייך. בכל מקרה- אפשר לשלב עבודה עם לימודים אבל כדאי לצמצם כמה שאפשר את נושא העבודה כי ציוני שנה א חשובים מאוד להמשך. בהצלחה רבה
העיקר לא להיכשל לא? מה ההבדל בשנה זו מאחרות.
בוריס | 21:55  06/07/08
"העיקר לא להיכשל"?? אם זאת הגישה שלך אתה בהחלט תתקבל להתמחות...להתמחות בטיגון צ'יפסים במקדונלדס! ציוניי שנה א' ושנה ב' הם הכי חשובים מאחר ועם גיליון הציונים זה אתה הולך כאשר אתה מחפש התמחות. ברוב המשרדים לא לוקחים סטודנטים עם ממוצע ציונים נמוך מ-80. במשרדים הביינוניים+ לא לוקחים סטודנטים עם ממוצע של פחות מ-85. במשרדים הגדולים והטובים באמת לא לוקחים סטודנטים שממוצע הציונים שלהם פוחת מ-88 או לחלופין שהממוצע יעלה על 85, אבל במקביל אותו סטודנט לקוח חלק בסדנאות/קליניקות/כתבי עת/ או משמש כבודק עבודות ובחינות באחד הקורסים.
- | 20:19  07/07/08
אנשים זה תגובה של בוריס.
תשאיר את התשובה למי שצריך לענות. כי אתה בטח לא צריך, בטח לא ככה.
אם לאנשים קשה לקבל את האמת שלא ישאלו שאלות, או יותר נכון שלא ישאלו שאלות מטומטמות.
בוריס יא לוזר תמצא חיים. כותב תגובות לעצמך..
ליאור פ | 01:35  08/07/08
שלום רב. ציוני שנה א חשובים לשם סגירת מקום התמחות בשלבים המוקדמים של שנה ב. המשרדים הגדולים בשוק סוגרים עם מצטייני שנה א (וגם מי שקרוב למצטיין- 87,88 ומעלה) מוקדם מאוד על סמך הציונים האלה. בנוסף, גם להתקבל לקליניקות, סדנאות, פרויקטים ייחודיים, מערכת של כתבי עת כדאי מאוד להגיע עם ציונים טובים מאוד משנה א כדי לסלול את הדרך להתקדם.
ליאור פ | 01:28  11/07/08
שלום. כמובן שאין זה מחייב אותך לסגור מקום התמחות מוקדם. אני אישית סגרתי בתחילת שנה ד. אבל עובדה היא ובתוך עמנו אנו יושבים, המשרדים הגדולים במשק סוגרים התמחות שנתיים וחצי מראש. למה? שוק תחרותי ונסיון "ללכוד" כמה שיותר מוקדם את החברה המצטיינים. אפילו מארגנים סיורים מיוחדים לסבב משרדים, וכל משרד מנסה להרשים. יש תחרות עזה מאוד בין המשרדים על מתמחים מצטיינים והשקעה רבה בשל כך בתנאים: משכורת גבוהה, חניון, א. צהריים ואפילו טיסות לחו"ל של עובדי המשרד. זה המצב ואנו צריכים להתכונן כך. לכן כדאי להשקיע את מירב המרץ בציוני שנה א וב. (גם ב' חשובים כי הפרקליטות סוגרת באיזור מרץ אפריל עד אוגוסט ספטמבר. כלומר שנה וחצי מראש לפחות). בהצלחה
שלומדת במרכז למשפטים בר"ג בכל אופן יש לי שתי שאלות האם יש צורך בקניית ספרים מסויימים לצורך הלימודים או שמא המכללה מספקת לי אותם ? ובמידה ולא כיצד המידע מועבר על ידי הרצאות וסיכומי מרצים בלבד? והייתי רוצה לשמוע אולי מפי סטודנט או מישהו בעל ידע וניסיון מהי הדעה הרווחת בשוק על המקום בו אני לומדת והאם באמת יינתנו לי הכלים המתאימים לצאת מהמכללה לעולם האמיתי ולהצליח להתקבל למשרד גדול להתמחות ? תודה מראש :)
אורטל | 22:10  06/07/08
ביקשתי לדחות את הלימודים בשנה ואמרו לי שזה בלתי אפשרי בייעוץ אך יש לי אופציה לקחת מס' קורסים בודדים ולהתחיל את הלימודים בעוד שנה
צאלה | 22:20  06/07/08
במכללה למינהל אין אפשרות ללמוד כמה קורסים - בשנה א' יש קורסי חובה זהים לכולם. או שאת לומדת או שלא. אם התקבלת ללימודים, ורק אם יש לך הודעת "קבלה" ביד - את יכולה לשלם את המקדמה ולבקש לדחות את הקבלה שלך לשנה הבאה. יש מצב שיאשרו לך. אם התקבלת ואת רוצה לדחות את הלימודים ולא שלמת מקדמה - יתנו לך להעביר רישום - לשנה הבאה. לא יבטיחו לך קבלה לשנה הבאה.
יודע דבר | 15:58  07/07/08
הרבה אנשים לא יודעים, אבל יש סטודנטים במכללה למנהל שנמצאים במסלול שנקרא "שער פתוח" והם מתחילים ללמוד כרגיל, אך לא לוקחים את אותה כמות קורסים שלוקחים סטודנטים אחרים אלא כמות פחותה (גם קורסי חובה) ומסיימים את התואר ב4-4.5 שנים במקום 3.5
צאלה | 18:20  07/07/08
אינו בית הספר למשפטים - ולא כל מי שמתחיל בשער פתוח מתקבל בסוף לבית הספר למשפטים. אז זה לא באמת רלוונטי לדיון.
ליאור פ | 01:38  08/07/08
ישנה תוכנית שבה שנה א מפוצלת לשנתיים. אולי לזה את מתכוונת? שער פתוח? לא הבנתי למה אי אפשר לדחות את הלימודים בשנה? אנא הבהירי.
בעקרון התשובה היא לא - או שאתה בשנה א' או שאתה בשנה ב'. ברוב בתי הספר למשפטים לא ניתן ל"עלות" לשנה ב' בלי השלמת החובות של שנה א'. במכללה למינהל יש תוכנית של "שער פתוח" שם מספר מצומצם של מתקבלים לומדים בשנה א' מערכת חלקית ואם הם מצליחים בקורסים האלו (ועוד כמה קורסים מתחומים אחרים) מאפשרים להם להתחיל את שנה א' בבית הספר ומכירים להם בקורסים שהם למדו כסטודנטים שלא מן המניין. מה שאוצר שהלימודים שלהם נמשכים 4 וחצי שנים ולא שלוש וחצי כמו כולם. בפועל במהלך השנה הזו הם בכלל לא רשומים כסטודנטים למשפטים. זה מתאים למי שיש נתונים נמוכים, פוטנציאל גבוה אבל מעדיף לא לשפר בגרויות ופסיכומטרי במשך שנה אלא להתחיל ללמוד, ומוכן לשלם את תקופת הלימודים המתארכת. בינתיים הוא גם מבין אם משפטים זה בכלל בשבילו. לגבי מוסדות אחרים - תבדוק איתם - כל מוסד והתקנון שלו. זה לא משהו אחיד וקבוע.
אני יודע שלמשל במכללות כמו הבינתחומי ניתן לעלות לשנה שניה ולעשות השלמות למי שמילא 60 אחוז מחובות שנה א. אז זו הייתה השאלה שלי - האם ניתן ללמוד בשנה הראשונה רק 60 אחוז ולשלם שכר לימוד בהתאם ואז לעלות לשנה שניה?
כמו שערן כתב - כל מוסד וההחלטות שלו - כל מכללה וההתקנון שלה. בבינתחומי אפשר? סבבה. אולי גם במכללות אחרות - לא בדקתי. אצלנו, בבית הספדר למשפטים, המסלול האקדמי המכללה למינהל, אנחנו לא מאשרים לימודים חלקיים - יש מערכת מובנית לכל הסטודנטים של לימודי חובה והמטרה היא שכולם יתחילו ויגמרו ביחד. יש קושי מאד גדול להרכיב מערכות חלקיות ואנחנו כמעט ולא מאשרים לימודים חלקיים. ניתן ללמוד לימודים חלקיים אך ורק אם הגשת בקשה מיוחדת וקבלת אישור חריג, עקב נסיבות בעייתיות. והאישורים הללו ממש ספורים. בהצלחה לכולם. איריס
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור