פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
כוכבית פאלח | 15:31  16/03/08
שלום, באמת רציתי לדעת היכן כדאי ללמוד משפטים, מה עדיף מכללה או אוניברסיטה, ואם מכללה מה עדיף המכללה למינהל או הבין תחומי, אני לא מתכוונת ברמת הפשטות, אלא באמת איזה ערך מוסף יש לכל מוסד
רונית | 16:04  16/03/08
אני סטודנטית שנה ב' למשפטים במכללה למנהל, ואני מאוד מרוצה מהבחירה שעשיתי. לפני שהתחלתי ללמוד הייתה לי את התלבטות שלך, איזה מוסד לבחור, הלכתי לימים הפתוחים של המיכללה למינהל ושל הבינתחומי וממש הורשמתי מהמכללה למינהל. מנהלת הפורום יכולה להוסיף את הפרטים החשובים. בהצלחה...
ליאור פ | 21:11  17/03/08
שלום רב. לפני שעונים על שאלה כזו, יש לבדוק מהם נתוני הפתיחה שלך. כלומר, אם מלכתחילה אין לך נתונים לאוניברסיטה, אז השאלה לגבי מכללה או אוניברסיטה מתייתרת. עד כמה שאני מבין, כיום אין כמעט הבדל בין האוניברסיטאות והמכללה למנהל והבינתחומי. הסגל של כל מוסדות הלימוד הללו, הוא ב- Top. המוסדות הללו, משקיעים משאבים רבים בבניית סגל מרצים משובח ומכשירים בצורה טובה מאוד את התלמיד להיות עורך דין מהשורה הראשונה. עיקר ההבדל בין המכללות לאוניברסיטאות הוא כספי. במכללה תשלמי למעלה מפי שניים. אבל לדעתי זה משתלם. אני למדתי במכללה למנהל, ולמרות המחיר, אני יודע שהייתי חוזר על כך בשנית. היחס האישי הן של המרצים והן של הסגל המנהל והליווי הצמוד, יחד עם עושר עצום של תוכניות מגוונות, סייעו לי רבות להיות עורך דין ומשפטן בעל כישורים וכלי עבודה טובים מאוד לעשייה עתידית. קשה לומר איזו מכללה עדיפה. אני מדבר מהניסיון האישי שלי ושל חברים שבחרו במכללה למנהל ולא מצטערים לרגע. אני יכול להמליץ ליצור קשר עם המכללה ולהתרשם בעצמך מהיחס, תוכניות הלימודים וההשקעה הרבה בתלמיד. כל המידע הנדרש, כולל תנאי רישום, של המכללה למנהל: http://yedion.colman.ac.il/~colman/1rish לשאלות או בירורים בנוגע לקבלה, מסלולי לימוד, מלגות: במרכז הייעוץ של המכללה למנהל בטלפון 9634103 -03. בהצלחה רבה.
נועם | 12:14  19/03/08
בבינתחומי - כשמו כן הוא - לומדים שני תחומים, שני תארים (מעט מצומצמים), ביחד, משך 4 שנים. משפטים +מינהל עסיקם או משפטים + משטר וממשל, וכד'. תכנית מובנית, כמעט ואין בחירה. במכללה למינהל - תואר אחד רחב - משפטים, שלוש וחצי שנות לימוד, ניתן לבחור בין המון קורסי בחירה ובין 7 ענפי התמחות בתחומי המשפט, הרבה מאד סדנאות להתנסות מעשית וכד'. יש במיכללה למינהל גם תארים משולבים - אחד במשפטים ובחשבונאות ושני במשפטים וכלכלה.
אמיר | 21:10  21/03/08
אהלן כוכבית, אני אמיר, סטודנט שנה שלישית במרכז הבינתחומי על מלגת הצטיינות –למה זה חשוב? כי יכולתי ללמוד בכל מקום בארץ ובכל זאת בחרתי בבינתחומי. ולמה זה? 1. כי יש אצלנו מרצים ברמה אחרת, ביניהם את יודעת – נשיא בהמ"ש העליון לשעבר ואולי אחד האנשים החכמים בעולם (ממש לא בהגזמה) פרופ' אהרון ברק, גם הסגן שלו חשין מלמד אצלנו... אני אומר לך –אני פשוט לא מבין את ההשוואה עם המכללה למנהל –אין סיכוי שתמצאי אצלם מרצים בכזאת רמה –עם כל הכבוד. 2. יש אצלנו כל כך הרבה פעילויות חוץ לימודיות, פרויקטים מדהימים כמו יזמים צעירים, פרוייקט רעות שאנחנו מעבירים לתלמידי חטיבה, יד ביד ועוד עשרות פרויקטים חברתיים. 3. אנחנו תמיד לפני המכללה למנהל במבחני הלשכה – תמיד, ובניגוד למה שחושבים אנחנו יותר זולים מהם יחסית למה שמקבלים בבינתחומי (2 תארים ב4 שנים כבר אמרתי?) 4. כי תכלס, אין על התנאים אצלנו – תבואי ליום פתוח תראי מה זה מוסד לימודי, תנאים מדהימים, פלא שיש אלינו נהירה של סטודנטים שנה א' וב' מהמכללה למנהל, מאוני' תל אביב וממכללת נתניה?, אני לא אשקר לך - גם את הבינתחומי עוזבים למכללות אחרות- אבל זה רק סטודנטים שהיה להם קשה מדי... מה לעשות שהרמה גבוהה מאוד.... אני לא מבין את ההתלבטות בין הבינתחומי למכללות אחרות אנחנו לוקחים אותם בהליכה (איטית). מילא אוני' בקטע של השם, אבל זה רק עניין של זמן עד שנשתווה אליהם בקטע הזה. תצטרפי לחבר'ה הטובים – תאמיני לי שלוש שנים אני שם ונהנה מכל רגע, לאו דווקא מהלימודים – אני עושה המון פרויקטים מדהימים – חונכות, רכזות. בכל מקרה – המון בהצלחה!
דנה | 11:37  23/03/08
הסתכלי בדו"ח המל"ג אותו כתבו מומחים ולא אנשים כמונו אם את יכולה אוניברסיטת ת"א או עברית או כל אחת אחרת לכי בלי לחשוב פעמיים. אם לא המכללה למנהל. כמה שהם לא ינסו ליצור לעצמם תדמית בפועל המכללה למנהל מובילה בהתמחויות טובות ובכל קרטריון אחר גם בעיני מעסיקים. זה שברק מלמד שם על כל חוכמתו ותפארתו, זה עדיין גימיק. זה שהוא גאון משפטי עוד לא הופך אותה למורה טוב. את כל הפרויקטים שהוא ציין יש גם במכללה למנהל. חוץ מזה מבחינת אוכלוסיה- יש הרבה ליצנים כמו אמיר בבינתחומי את בטוחה שאת רוצה ללמוד עם פלצנים כאלה?? סטודנטים במכללה למנהל מתנסחים יותר ברהיטות והרבה יותר בענווה מחבריהם "הבנים של" בהרצליה פיתוח.
כוכבית, יש לי תחושה שאמיר פה הוא לגמרי לא אובייקטיבי- ואף מקבל שכר עבור הודעותיו, כמה עצוב ועלוב שזה נשמע.. אז אני מבקשת ממך לא להקשיב לאנשים שמנסים לעשות מניפולציה בכוונה, אין טיפה של סיכוי שהוא אכן סטודנט ומאמין בכלללללללללללללללללללללללללל הקשקשת הארוכה שהוא כתב..
סטודנטית אמיתית | 22:08  23/03/08
כן שנה ג' כ"כ הרבה פרויקטים ויש לך זמן לקשקשנות הזאת. לגבי 2 תארים ב4 שנים זה נשמע אחלה אבל בפועל זה לא כ"כ נוצץ. 4 שנים לא עובדים ולא מתמקצעים לחלוטין בשום תחום. ממש לא לוקחים בהליכה איטית. אם היית כ"כ מרוצה לא היית צריך להוכיח שום דבר לאף אחד. מקסימום ממליץ לחברים הטובים שלך ולא רץ לפורומים
שיר | 13:22  24/03/08
אולי הוא מעביר סמינר ל-20 סטודנטים בשנה, הוא לא זה שמלמד מסלול שלם משפט חוקתי או משהו אחר, איזשהו קורס חובה משמעותי. אפשר לחשוב שכווולללםםם לומדים איתו...
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור