פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
שלום.. כבר החלטתי שאני רוצה ללמוד משפטים + מנהל, החלטתי שאני לא מעוניינת ללמוד באונ' אלא במכללה. אני די מתלבטת בין המכללה למנהל לבין הבין תחומי, ההתלבטות שלי נובעת משני הדברים הראשון הוא שכדי שאתקבל לבן תחומי אני אצטרך לדחות שנה אחת ולשפר איזה 2-3 בגרויות ובשביל המכללה למנהל ככל הנראה אני לא אצטרך. אבל מצד שני הבנתי שהבן תחומי 'נחשב' הרבה יותר, רציתי לדעת באמת מהי הרמה? מה באמת שווה יותר.. אודה ייעוץ..
ליאור פ | 12:25  15/02/08
שלום רב ותודה על השאלה. לפי מיטב הבנתי: הן המכללה למנהל והן הבינתחומי נחשבות המכללות הטובות בארץ. אי אפשר לומר על אחת מהשתיים שהיא "שווה יותר". שתיהן מאוד טובות עם סגל מרצים טוב מאוד והבוגרים של שתיהן משתלבים בכל משרד נחשב בארץ. אני יכול לומר לך שאני למדתי במכללה למנהל ונהניתי מכל רגע. היחס האישי, רמת המרצים והתוכניות המגוונות (כולל 2 כתבי עת שהמכללה מוציאה: "המשפט" וה"פרקליט") תרמו לי רבות וקידמו אותי מקצועית. כמו כן, אני יכול לומר בוודאות, שבוגרי המכללה מצאו התמחויות בפרקליטויות, בבית המשפט העליון ובמשרדים הנחשבים בארץ, כך ששמה של המכללה הולך לפניה. יש לזכור, שניתן ללמוד במקביל במכללה למנהל תואר במנהל עסקים (מסלול משולב) ובית ספר למנהל עסקים ידוע כאחד מבתי הספר הטובים בארץ. בנוסף: לא הייתי מחכה שנה שלמה רק כדי להתקבל לבינתחומי. אם מנוי וגמור מצידך להתחיל ללמוד משפטים, אז חבל על הזמן. אני מציע להגיע ליום הפתוח במכללה למנהל שמתקיים בתאריך 22.2.2008 ולהתרשם בעצמך מהקמפוס ומהתוכניות המגוונות. בינתיים, אפשר להתקשר למרכז הייעוץ בטלפון 03-9634103. בהצלחה
מיקי | 14:13  15/02/08
אכן החלטתי סופית שזהו התחום שאני רוצה ללמוד.. ניסיתי להבין במשך השנה אחרונה מה הכיוון שלי והכל משך אותי לשם, בהתחלה אמנם פחדתי שמכיוון שיש כל כך הרבה סטודנטים למשפטים ושזה נהיה מאוד פופולרי בזמן האחרון שאני אפסיד מהעניין.. אבל בסופו של דבר אני בטוחה ביכולות שלי ויודעת שאני אגיע רחוק.. אז זאת לשאלתך.. ולצערי לא אוכל להגיע ליום הפתוח אבל כבר דיברתי עם הייעוץ (אני חייבת לציין שהבחורה הייתה מקסימה ואדיבה מאוד) וככל הנראה אם ציון הפסיכומטרי שלי יספיק עם הבגרות אני ארשם לשם. ועוד שאלה, האם באמת שווה ללמוד משפטים + מנהל ואם כן איזה הבנתי מהם שיש חשבונאות וכלכלה, אני פשוט יודעת ששני התארים קשים ותובעניים ולכן ייעצו לי לעשות תואר ראשון במשפטים ואת השני במנהל עסקים, מה דעתך בנושא?
ערן | 16:52  15/02/08
במכללה למינהל הלימודים נמשכים שלוש וחצי שנים בלבד. (גם משפטים רגיל וגם תכניות משולבות).בבינתחומי לומדים 4 שנים בדר"כ. יש הבדל משמעותי בין כלכלה לחשבונאות - שווה לך להגיע לפגישות ביעוץ של כל חוג בנפרד ולשמוע על תכניות הלימוד.
ניתן ללמוד במכללה למינהל גם במסלול כזה, אבל מצטרפים אליו רק בסוף שנה א' - ורק אם מגיעים לממוצע 88 מינימום בסוף שנה א'.
אני שמח לשמוע. לגבי שילובים: ממה שאני מבין אז תואר משולב במשפטים ובמנהל עסקים לא תורם כמו השילוב של כלכלה ומשפט. משרדים יעדיפו מישהי עם ידע בכלכלה ותואר בכלכלה שמאוד ממקצע בתחום המסחרי ומהווה תרומה טובה מאשר ידע כללי במנהל. לגבי חשבונאות- זה פשוט ללמוד עוד מקצוע מאוד תובעני ותידרשי לעשות שנתיים התמחות בתחום וגם משך הלימודים ארוך יותר. שוחחתי עם ידידה שלומדת משפטים וכלכלה וממה שהבנתי ממנה- זה שילוב מאוד מוצלח ומבוקש ע"י משרדים. זה נכון שזה מעט תובעני, אך בהחלט אפשרי. בהצלחה.
במכללה יש שני מסלולים משולבים - משפטים + מינהל עסקים עם התמחות בחשבונאות או משפטים + כלכלה. תנאי הקבלה מאד גבוהים בשתי התכניות ומתקבלת קבוצה קטנה לכל תכנית. לימודי משפטים ללא שילוב מקצוע נוסף מאפשר תואר בהיקף קורסי משפט הרבה יותר רחב וניתן לבחור בין 7 התמחויות מתחומי משפט שונים - מסחרי, בינלאומי, פלילי, ציבורי, זכויות אדם, ישוב סכסוכיםועוד. לא
שירה שוב | 14:12  15/02/08
ריקי | 23:26  19/02/08
ברצוני להגיב לשאלתך כיצד לבחור את מקום לימודיך כמתמצאת בתחום המשפטים והתעסקות רבת שנים בתחום אני ממליצה לך לבחור את מה שאת רוצה ולדעתי לא חשוב היכן את לומדת המכללה למינהל שמה הולך לפניה , אבל מניסיון הכל תלוי בך בהישיגך ובהשקעותיך, וההצלחה היא בלבד שלך ולא של מקום הלימודים, כוון שמבחן התוצאה הוא שלך, אין ספק שיש מקומות שנחשבים יותר אבל אם את משקיענית ועומדת במבחני הלשכה בסופו של דבר לא משנה היכן למדת. אני מכירה רופאים מעולים שלמדו במדינות זרות והפחיתו מערכם והיום הם מובילים ופרופסורים כך שמה שנותר לי זה לאחל לך הצלחה רבה.
חן | 21:13  21/02/08
אני סטודנטית שנה ג'. לגבי שיפור בגרויות זהו שיקול אישי שלא אוכל לעזור בו, אבל סביר שיש הבדלים כיון שהביקוש ללימודים בבינתחומי ככל הנראה יותר גבוה ולכן מעלים את הרף מדי שנה. לגבי הבינתחומי, המרכז פותח דלתות בכל המשרדים הגדולים, המרצים מצוינים, ויש פרוייקטים מסביב שמפתחים- דיבייט, חונכות, כתב העת, ועוד... מיקי- שווה לך לבדוק ברישום האם נדרש שיפור, יש גם תוכנית ביטחוניסטים אם אתה קצין בעברך... ואם לא- שווה לשפר! אני מרוצה...
נטע | 23:51  29/02/08
הסיבה שהרף בבינתחומי יותר גבוה הוא אזור גאוגרפי בלבד שני המכללות במרכז אבל בעוד באזור הרצליה שכ"ל הוא עניין של מה בכך באזור ראשון יש יותר אוכלוסיה בורגנית שמעדיפה לשלם שכר לימוד אוניברסיטאי. אם נהייה הוגנים גם התנאים של הבנתחומי לא גבוהים זה לא אוניברסיטת תל אביב. אין שום הבדלי רמה חונכות וכתבי עת יש גם במכללה למנהל. אני לומדת שם ומאוד מרוצה יש אפילו עדיפות לבוגרי המכללה בשוק כי הרבה בוגרים של המכללה שמאוד מעריכים אותה כבר צברו וותק והם בכירים בשוק.
איהב עומרי | 12:11  05/06/08
איהב עומרי | 12:14  05/06/08
אנחנו קבוצת סטודנטים שמרוצים להתפגש עם הנשיא ( בדימוס) אהרון ברק , יצרנו קשר עם מזכירתו ובקשה מאיתנו לשלוח פקס המפרט את מהות הפגישה ויעדה , הכנו את הפקס ואין אנחנו מצלחים לשלוח למספר הפקס אותו מסרה לנו ! נא לעזור לנו בעניין בהקדם האפשרי .
איהב עומרי | 12:15  05/06/08
אנחנו קבוצת סטודנטים שמרוצים להתפגש עם הנשיא ( בדימוס) אהרון ברק , יצרנו קשר עם מזכירתו ובקשה מאיתנו לשלוח פקס המפרט את מהות הפגישה ויעדה , הכנו את הפקס ואין אנחנו מצלחים לשלוח למספר הפקס אותו מסרה לנו ! נא לעזור לנו בעניין בהקדם האפשרי . נא ליצור קשר במספר 0549738040
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור