פורום לימודי וטרינריה

בהנהלת: ד"ר אריק אלחלל  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת פורום לימודי וטרינריה הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודי וטרינריה בארץ ובחו"ל ,לספק מידע אודות דרישות קבלה,תכני לימודים והשתלבות בשוק העבודה.
 
ד"ר אריק אלחלל

הפורום מנוהל על ידי ד"ר אריק אלחלל,רופא וטרינר ונציג הפקולטה לרפואה וטרינרית בברנו-צ'כיה.

 
bioc1 | 10:56  13/08/09
אני מעוניינת להתקבל ללימודי וטרינריה. המצב הוא כזה: יש לי 2 תארים בביולגיה. הראשון מאוניברסיטת בר אילן והשני שהוא תואר מחקרי מאוניברסיטת תל אביב. במהלך התואר השני כתבתי תזה. את שני התארים סיימתי בממוצע של 87. ציון הפסיכומטרי שלי הוא 609. דיברתי עם המזכירה של הפקולטה ועל פיה הנתונים להתקבל ללימודים הם ציון מעל 85 ופסיכומטרי מעל 600. על פי הנתונים היבשים סיכויי להתקבל ללימודים בארץ קלושים ולכן לאחר התואר הראשון זנחתי את הרעיון והמשכתי לתואר השני. כרגע אני עובדת במכון ויצמן בתור עוזרת מחקר ועובדת בין היתר עם בעלי חיים (עכברים וחולדות) אני רוצה לנסות לשפר את ציון הפסיכומטרי וממש לא מעוניינת לשפר קורסים מהתואר. אני עובדת ב 2 משרות ואין לי זמן או כסף לעשות קורסים מהתואר הראשון שוב. השאלה היא מה כדאי יותר לשפר. קורסים מהתואר או פסיכומטרי והאם לעובדה שיש לי תואר שני ונסיון של שנתיים וחצי בעבודה עם בעלי חיים יש איזשהו יתרון בקבלה. הבנתי מהאתר שצריך לעבוד שבוע בחוות סוסים, שבוע במרפאת חיות קטנות ושבועיים עם חיות משק. איך עושים את זה? למי מתקשרים? והאם אפשר לפרוס את השעות לתקופה ארוכה יותר מפני שכרגע אני עובדת ואין לי אפשרות לקחת כל כך הרבה ימי חופש. ללמוד בחו"ל זו לא אפשרות מבחינתי. אני אשמח לכל הצעה שיש לכם מנסיונכם האישי או סתם מידע כללי תודה מראש.
הקבלה מאוד תלויה בשנים. לפעמים אפשר להתקבל עם 87 ולפעמים רק מעל 90. יש משקל לתואר שני. בעבר משקלו היה 50%, אבל הבנתי שבנתיים שינו את זה. שווה לדבר שוב עם המזכירות. אין יתרון לבעלי פסיכומטרי גבוה וכל ציון מעל ציון הסף הוא בסדר. להערכתי גם לא תוכלי לשפר קורסים מהתואר הראשון שלך כייוון שסביר שהתואר כבר נסגר לך, ואחרי שהוא נסגר לא ניתן לשפר אותו. אולי תוכלי לשפר קורסים של התואר השני, בהנחה שהוא עדיין לא סגור? על הנייר אין יתרון לניסיון בעבודה עם בע"ח אבל שווה לך לקבוע פגישה עם מנהל בית הספר ולדבר איתו על הנושא בצורה ספציפית. בנוגע להתנסות: אין הכרח לעשות את ההתנסות בצורה מרוכזת. מורידים את הדפים מאתר הפקולטה לוטרינריה ועושים את זה בזמנך הפנוי. את מתאמת באופן אישי עם מרפאה לחיות קטנות, משק/וטרינר משק, חוות סוסים/וטרינר סוסים ועושה את זה בזמן ובמקום שמתאימים לך.
סגור