פורום לימודי וטרינריה

בהנהלת: ד"ר אריק אלחלל  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת פורום לימודי וטרינריה הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודי וטרינריה בארץ ובחו"ל ,לספק מידע אודות דרישות קבלה,תכני לימודים והשתלבות בשוק העבודה.
 
ד"ר אריק אלחלל

הפורום מנוהל על ידי ד"ר אריק אלחלל,רופא וטרינר ונציג הפקולטה לרפואה וטרינרית בברנו-צ'כיה.

 
אלעד | 14:54  19/02/09
מה האופציות ללימוד ויטרנריה בארץ? לימודים מלאים -תואר ראשון ושני? מה הקושי שבכך? למה אנשים נסים על נפשותיהם לאיטליה רומניה וצ'כיה? ומה האופציות ללימוד חלקי בארץ והמשך החול? איפה עדיף? בתודה מראש אלעד
אריק אלחלל | 16:52  22/02/09
שלום אלעד. ביה"ס ללימודי וטרינריה שייך לפקולטה לחקלאות של האונ' העברית והוא המקום היחיד בארץ המלמד רפואה וטרינרית. דרישות הקבלה הם תואר ראשון במקצועות הביולוגיה השונים וציון פסיכומטרי של 640 לפחות . פרטים מלאים על דרישות הקבלה ניתן לקבל באתר בית הספר לוטרינריה. משך הלימודים הוא 4 שנים ובסה"כ מסתכם מסלול הלימודים בארץ ב 7 שנים. הביקוש ללימוד וטרינריה בארץ עולה בהרבה על מספר המקומות המוצע בארץ ולכן,כמו ברפואה ורפואת שיניים, רבים פונים ללימודי וטרינריה בחו"ל. קיימת האפשרות להתחיל לימודי תואר ראשון בארץ בתקוה להתקבל עם סיום התואר ללימודים בארץ או במידה ולא מתקבלים, להמשיך ללמוד באחד מבתי הספר אשר מציעים תוכניות לימוד באנגלית (סלובקיה,רומניה,צ'כיה,הונגריה ופולין). כמו כן קיימת האפשרות השניה והיא להתחיל את הלימודים באחד מבתי הספר לוטרינריה בחו"ל,שם אורך מסלול הלימודים הוא 6 שנים. ניתן ואפשר לנסות להתקבל ללימודים בארץ גם על סמך הלימודים בחו"ל. במכללת תל חי קיימת תוכנית הנקראת "פרה וטרינריה" אשר מוכרת על ידי חלק מהאוניברסיטאות בחו"ל.בתוכנית זו לומדים 3 סמסטרים בתל חי וממשיכים את הלימודים בחו"ל. תוכנית זו שייכת לחטיבה ללימודי חוץ של המכללה והיא אינה תוכנית לתואר . לגבי שאלתך היכן עדיף ללמוד- לנו כישראלים מובן שעדיף ללמוד בארץ.ביה"ס נחשב למקום מצויין ללימודי וטרינריה,העלויות נמוכות מרוב האופציות בחו"ל ואין צורך בהתנתקות ממושכת מהארץ. לגבי היכן עדיף ללמוד בחו"ל-מכיון שאני מייצג את ביה"ס לוטרינריה של צ'כיה לא יהיה הוגן מצידי לנקוט עמדה בנושא בפורום.עצתי לך ולשאר המתעניינים היא לפנות לנציגים של בתי הספר השונים על מנת לקבל את מירב הנתונים עלפיהם תוכלו לבחור את מקום הלימודים המתאים לכל אחד ואחד מכם.
סגור