פורום מדעי המחשב

בהנהלת: רונית אקשטיין  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מדעי המחשב לתואר ראשון ושני, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
רונית אקשטיין

יועצת לימודים של החוג למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל.

 
מיכל | 18:02  04/08/12
שלום שמי מיכל ויש לי כמה שאלות: א. מה כדאי מדעי המחשב או הנדסת תוכנה מבחינת משכורת שמקבלים? קראתי בהודעות שזה תלוי אישיות של בן אדם אז מה למעשה ההבדל בין התארים- רק במשך הזמן? האם למעשה בכ מודעה כמעט יידרשו בוגר מהנדס תוכנה ומדעי המחשב כשלא תהיה אפליה ביניהם? אבל בתואר במהנדס תוכנה לומדים יותר קורסים.. ב. מה מבין התארים יותר קל? הבנתי שתואר במדעי המחשב הוא 140 נק"ז לעומת מהנדס תוכנה שהוא 160 נק"ז...איפה נדרשת פחות פיזיקה ומעט פחות מתמטיקה ברמה פחות גבוה? ג. רציתי לשאול- למעשה זה לא משנה היכן אני אלמד הנדסה- מכללה או אוניברסיטה או שיש הבדל במשכורות בפועל? הבנתי שלאורט בראודה יש את תנאי הקבלה הכי נמוכים אז שווה ללכת לשם, אולי הלימודים גם הרבה יותר קלים ומקצוע הנדסה הוא מטבעו קשה ואני מכירה אנשים שעובדים שסיימו באורט בראודה בכרמיאל... ד. לגבי לימודי מדעי המחשב- מה המוסד מבין השלושה שנתפס הכי טוב: מכללת הדסה בירושליים, מרכז דן בפתח תקווה מכללת נתניה ומכללת גליל המערבי בעכו שהבנתי שגם נותנת תואר מבר אילן? איך הם מבחינת יוקרה, רמת המרצים, קושי למצוא עבודה אחר כך, רמת הלימודים ותפיסתם בשדוק העבודה. ה. אם למשל אני מתחילה ללמוד הנדסת תוכנה, יש לי אפשרות אם התחום פחות מעניין אותי בהמשך לעבור להנסת תעשייה וניהול? ו. עצם זה שקיבלתי בבגרות ב-4 יח"ל 78 ובחלק הכמותי בפסיכומטרי שעשיתי רק פעם אחת 108 זה אומר שזה שווה לי להשקיע את עצמי להנדסה או למדעי המחשב? דרך אגב יש לי גם תואר בפסיכולוגיה בממוצע 85 אז בכל מקרה אצטרך לעשות קןרסים במתמטיקה ופיסיקה בהתחלה כחלק מכניסה ללימודים? ז. האם יש הבדל בין תואר חד חוגי לדו חוגי במקצועות הנ"ל? ח. האם יש מכללות שנותנות תואר של אוניברסיטה כי שמעתי שיש כמו המכללה האקדמית בירושליים תואר של טכניון? האם היא נותנת גם ללימודי הנדסת תוכנה? ואיזה עוד מכללות גם נותנות? תודה.
מנהל פורום לימודי מדעי המחשב | 10:33  22/08/12
שלום מיכל את מעלה כאן מספר שאלות שונות. אנסה להרחיב כמה שניתן בתשובתי: ראשית,כדאי להבין את מהות הלימודים: לימודי מדעי המחשב/הנדסת תוכנה הינם לימודי פיתוח תוכנות יעילות ואיכותיות לשם פתרון בעיות . אין הבדל כל כך גדול בין התחומים, רק שבדרך כלל לימודי הנדסת תוכנה הם 4 שנים ולימודי מדעי המחשב הם 3 שנים, זאת מפני שבלימודי הנדסת תוכנה נלמדת גם פיזיקה וכן נכללים נושאי הנדסים נוספים שאינם נלמדים במסגרת מדעי המחשב. עוד חשוב לציין כי אין הבדל מהותי בין שני התארים בהיבט התעסוקתי. בלימודי הנדסת תוכנה לומדים תכנים נוספים בהיבטים הנדסיים אך אין להם השפעה מהותית לא בתעסוקה המיידית (אם בכלל יש צורך בכך, אזי את הפער ניתן להשלים בעתיד תוך כדי צבירת ניסיון) ולא בקידום האקדמי. את שנת הלימודים הנוספת עדיף בעיני להשקיע בצבירת ניסיון תעסוקתי שהוא כשלעצמו חשוב מאד בתחום. את מוזמנת להיכנס לרשימת משרות סטודניאליות לאנשי מדעי המחשב כדי להיווכח שאכן תוכלי לפתוח קריירה כבר במהלך הלימודים. לגבי דירוג, מוסדות לימוד, מתוקף היותי יועצת לימודים, לא אוכל לדרג בפנייך. לגבי שאלה מכללה או אוניבסיטה- היא נידונה כאן רבות בפורום, אני מציעה לך לראות תשובות קודמות בעניין. בעניין תואר דו חוגי או דו חוגי: בהיבט התעסקותי תוכניות דו חוגיות הן חסרון ואילו בהיבט ההשכלתי הן יתרון. בבואך לראיון עבודה תשאל ותיבחן על התחומים השונים במדעי המחשב ופחות על התחומים אחרים. נכון, שקורסים מתחומים שונים יכולים להעלות לך את הממוצע, אולם אותם קורסים הם על חשבון קורסים במדעי המחשב ועלולים לפגוע באפשרויות התעסוקה שיעמדו בפניך עם סיום התואר. לשאלתך על ציונייך: אין כאן תשובה חד משעמעית שאוכל לתת לך שכן תנאי הקבלה ובהתאם לכך הדרישות לביצוע מכינה משתנים בין מוסדות הלימוד. בקיצור, עלייך לברר זאת ישירות מול כל מכללה/ אוניבסיטה. קיימת ,על פי רוב,אפשרות לעבור בין הנדסת תוכנה להנדסת תעשייה וניהול שכן יש מספר קורסים חופפים. כמובן, שהדבר יכול להאריך לך את לימודי התואר. בהצלחה רבה!
סגור