פורום מדעי המחשב

בהנהלת: רונית אקשטיין  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מדעי המחשב לתואר ראשון ושני, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
רונית אקשטיין

יועצת לימודים של החוג למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל.

 
שלום. אני בן 17 וכרגע מתמיין לעתודה האקדמית בצה"ל, אני רוצה ללמוד מדעי המחשב באוניברסיטה. אני גר במרכז ולכן האופציות היחידות שעומדות ברשותי הן אונ' ת"א ואונ' בר אילן (לגבי האונ' הפתוחה אי לי מושג איך הולכים הלימודים). עשיתי פסיכומטרי באוקטובר 2011, בקושי למדתי אליו (כשאני אומר בקושי אני מתכוון שחוץ מנוכחות בכל המפגשים בקורס הכנה לתלמידי תיכון של לחמן לא עשיתי שום דבר), קיבלתי 622. הממוצע בגרות המשוער שלי לפי המחשבונים באוניברסיטאות יהיה 105-106. קיבלתי אישור מהצבא לעשות פסיכומטרי במועד יולי 2012. אני מעדיף ללמוד באונ' ת"א, אבל ביחד עם ממוצע הבגרות גיליתי שאני צריך להוציא בפסיכומטרי 700. אם אני באמת אלמד כמו שצריך אני די בטוח שאני אוכל להשיג את זה, אבל הבעיה שיש לי מעכשיו עומס גדול של בגרויות ולכן לא אוכל ללמוד הרבה לפסיכומטרי. בשורה התחתונה אני לא מאמין שאקבל 700. בבר אילן אני יכול להתקבל גם עם 660 בערך, שאת זה אני מאמין שאוכל להשיג. אבל הבעיה היא שלפי מה שהבנתי לבר אילן יש תדמית של אונ' לא טובה במדעי המחשב, ושהתואר בבר אילן פחות נחשב. מצד שני, אני מאמין שאחרי 6 שנות ניסיון בצבא לא יעניין יותר מדי את המעסיקים איפה עשיתי את התואר. ההרשמה נסגרת בסוף החודש, כלומר עוד קצת יותר משבוע, ואני חייב להחליט לאיזו אונ' להירשם. אשמח לקבל עזרה וייעוץ בדחיפות. תודה רבה מראש, טל.
שלום טל גילוי נאות: אני יועצת לימודים בחוג למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למנהל, כך שאני מנועה מלדרג מוסדות לימודים. כדי לקבל החלטה שתהיה הכי נכונה עבורך, בדבר בחירת מוסד לימודים, אני ממליצה לך לדבר עם סטודנטים ובוגרים של מוסדות הלימוד הרלוונטים עבורך ולשאול אותם על השתלבותם בתעשייה ועל התואר עצמו. לידיעתך, במסלול האקדמאי המכללה למנהל, קיימים לימודי מדעי המחשב אשר משלבים תיאוריה לצד פרקטיקה. במידה ותרצה לקבל פרטים נוספים,אשמח להוסיף טלפונית. בכל אופן, אני מאחלת לך בהצלחה רבה בכל אשר תבחר :) בברכה, שירן כהן החוג למדעי המחשב המסלול האקדמאי המכללה למנהל 03-9634464
סגור