פורום מדעי המחשב

בהנהלת: רונית אקשטיין  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מדעי המחשב לתואר ראשון ושני, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
רונית אקשטיין

יועצת לימודים של החוג למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל.

 
אריק | 22:59  15/02/12
שלום רב, אני מעוניין ללמוד מדעי המחשב (בשאיפה להיות מתכנת) אבל מה שמושך אותי עוד יותר הוא תחום אבטחת המידע (למיטב ידיעתי, קיים קורס במדמח של קריפטוגרפיה העוסק בהצפנה וכו', האם זהו הקורס היחידי העוסק באבטחת מידע?) רציתי לדעת מהן לרוב הדרישות ממומחה לאבטחת מידע ובמה בא לידי ביטוי תפקידו בחברות השונות? (האם הדרישות דומות ממתכנת וממומחה אבטחת מידע? מה לגבי תקשורת נתונים וכו..?) דבר נוסף, מה משמעות התואר "הנדסת מערכות מידע" ומה ערכו בשוק העבודה? אמשח מאוד אם מישהו יתפנה לעזור לי לעשות סדר בבלאגן ולענות לי לפחות על חלק מהשאלות =] תודה רבה!
שירן כהן | 18:39  21/02/12
היי אריק. היי .1 לגבי אבטחת מידע - הקורס שציינת אמנם עוסק בכך אולם היקף הלימוד בתחום זה שונה ממוסד למוסד ותלוי במידת הדגש של תוכנית הלימודים באותו מוסד בתחום ספציפי זה. כך, ישנם מוסדות המציעים גם התמחות בתחום זה הכוללת יותר מהקורס שציינת. 2. תחום אבטחת המידע (לעיתים הוא מופיע תחת השם ״אבטחת רשתות תקשורת״) מקבל בימים אלו פרסום רב וחשיבות יתר בעקבות חדירות ״האקרים״ לאתרים שונים. הנזקים שפורסמו היו נזקים של ״האקרים״ בודדים וניתן רק לשער מה יכולה להיות מידת הנזק אם וכאשר חדירות אלו יהיו חדירות לא של בודדים אלא של ארגונים ומדינות אויב. אם אין הגנה מתאימה, חדירות מערכתיות כאלו יכולות לשתק שרותים חיוניים של מדינה שלמה. 3. עקרונית, לתחום זה שני עיסוקים שונים אך לא בלתי תלויים האחד בשני : האחד הוא הגנה (מפני חדירות אויב/יריב) וזהו אינטרס של כל ארגון או מוסד קטן כגדול, והשני הוא תקיפה (חדירה אל מערך המחשוב של היריב/האויב) והוא בעיקר עיסוקם של ארגוני מודיעין פרטיים או ממלכתיים. 4. העיסוק הפוטנציאלי של בעל רקע אקדמי בתחום זה, מעבר לארגוני מודיעין שונים, הוא בעיקר בחברות העוסקות בתחום זה, אשר מוסדות וארגונים שונים שוכרים את שרותיהן להגנה מפני חדירות אלו. כך, למשל, חברה כזו המגיעה למוסד אשר ביקש את שרותיה בתחום אבטחת המידע, מבקשת תחילה גישה חופשית לכל מערך המחשוב של אותו ארגון או מוסד. בהינתן הגישה החופשית הזו, חברת האבטחה בודקת במשך מספר ימים את מידת ההגנה הקיימת ואת אפשרויות החדירה למערך המחשוב ומציעה פתרונות. בוגר מדעי המחשב בעל רקע בתחום זה אמור להשתלב בעבודה מסוג זה. 5. תחום מדעי המחשב/הנדסת תוכנה כולל אספקטים שונים של פיתוח תוכנה לאפליקציות שונות (וידאו, רובוטיקה, תקשורת, אבטחת מידע, למידה חישובית, כריית מידע וכד׳). תחום הנדסת מערכות מידע, כפי שנרמז מהשם עצמו, עוסק באספקטים המערכתיים של מערכות מידע. בהצלחה!
סגור