פורום מדעי המחשב

בהנהלת: רונית אקשטיין  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מדעי המחשב לתואר ראשון ושני, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
רונית אקשטיין

יועצת לימודים של החוג למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל.

 
שלום אני מעוניין ללמוד לתואר ראשון במדעי המחשב בבר אילן או בעברית.ידוע לי שניתן לצרף למדעי המחשב מקצוע משני כמו למשל מתמטיקה.הייתי רוצה לדעת האם צירוף המתמטיקה יגורם לי ללמוד פחות נושאים שקשורים למחשבים ויגרום לי ללמוד את זה יותר בכלליות או שהמטמטיקה רק תתווסף בנוסף למה שלומדים בתואר רגיל למדעי המחשב? בנוסף הייתי רוצה לדעת מה ההבדל בין מדעי המחשב ראשי למדעי המחשב מורחב כמו שמציעים בבר אילן.שאלה שלישית הייתי מעוניין לדעת מה הכי כדאי להוסיף למדעי המחשב במידה ואבחר להוסיף למדעי המחשב מקצוע כלשהו.למשל האם כלכלה זאת אופציה טובה כמקצוע משני למדעי המחשב? תודה
שלום רב האם כוונתך בהוספת מקצוע לתואר דו חוגי? אם זוהי כוונתך, אתייחס לתואר דו חוגי על כל היבטיו: בהיבט האקדמאי תואר מעין זה הינו יתרון ואילו בהיבט התעסוקי זהו חיסרון . בתואר דו חוגי, הקורסים מהתחום השני שאותו תרצה להרחיב, למשל מתמטיקה , באים על חשבון קורסים בתחום מדעי המחשב , מה שיהווה בעיה כשתרצה להכניס רגל לעולם התעסוקה. זאת ועוד, תואר דו חוגי, מעצם היותו כזה, הינו מורכב וקשה יותר, ותואר במדעי המחשב מורכב ותובעני לכשעצמו. הגם שבלימודים חד-חוגיים במדעי המחשב (ללא מתמטיקה מורחבת) כבר מראש נכללת המתמטיקה הנדרשת לתחום זה. לגבי מדעי המחשב בשילוב עם כלכלה, התשובה תלויה במהי מטרתך בסיום התואר, האם לעבוד בתפקיד "קלאסי" של מקצועות מדעי המחשב, או לעסוק גם בכלכלה. כך או כך, עלייך לקחת בחשבון את כל הפרמטרים שהעלנו לעיל. בהצלחה רבה!
סגור