פורום מדעי המחשב

בהנהלת: רונית אקשטיין  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מדעי המחשב לתואר ראשון ושני, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
רונית אקשטיין

יועצת לימודים של החוג למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל.

 
דניאל | 22:07  05/08/11
היי, אני שוקל ללמוד קורס תכנות ורציתי עצות לגבי מה כדאי לי. השאלה שלי היא לגבי 2 האופציות הבאות: קורס JAVA וקורס דוט נט. קראתי הרבה אודות 2 הקורסים ולפי מה שאני מבין מדובר בקורסים די שווים אחד לשני (בנוסף, האורך והעלות שלהם כמעט זהים מה שדי מאמת את עניין השוויון שלהם). ברור לי שמדובר ב2 סוגים שונים של תכנות (האחד זה פלטפורמה בעוד שהשני מתבסס יותר על תכנות קלאסי). המטרות שלי הן: 1. לעבוד מהבית כפרילנסר/עצמאי. 2. לעבוד בעיקר בתחום של בניית אתרים פשוטים ומורכבים ופיתוח אפליקציות. לפי המטרות שפירטתי האם קורס תכנות זה מה שאני מחפש ואם כן איזה עדיף מבין השניים? האם הקורסים יביאו לרמה כזאת שאוכל לעבוד לבד? בשיחת ייעוץ נאמר לי שהקורסים בנויים לפי המודל העסקי, כלומר מותאמים כך שהבוגרים יוכלו להשתלב בעבודה בחברות ופחות מתאים לעבודה מהבית, האם זה נכון? תודה לכל העוזרים.
שירן כהן | 09:19  08/08/11
שלום, אם הנך מעוניין לפתח אפליקציות מהבית, אזי הייתי מעדיף ללמוד קורס דוט נט משום שהדרישה לכך בתעשייה גדולה יותר. אנא זכור שיהיה לך מאוד קשה להיות מפתח מן השורה הראשונה מבלי ללמוד תואר במדעי המחשב. קורס תכנות מאפשר לך לתרגם את החשיבה והלוגיקה לשפת מחשב אולם הדרך לפתור את הבעיות, האלגוריתם הנכון, מבנה הנתונים הרצוי לבעיה הינם תחומים שנלמדים בתואר במדעי המחשב. המלצתי היא לבחור בדרך הארוכה והקצרה – תואר המדעי המחשב.
דניאל | 13:10  08/08/11
המלצה טובה ונכונה, ואם היום הייתי מסיים צבא הייתי גם מיישם אותה אבל היות ואני לא במצב נוח ללמוד תואר של 3 שנים אני אנסה להוציא את המיטב מהקורסים האלה. תודה.
סגור