פורום מדעי המחשב

בהנהלת: רונית אקשטיין  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מדעי המחשב לתואר ראשון ושני, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
רונית אקשטיין

יועצת לימודים של החוג למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל.

 
שלום , סיימתי השנה בית ספר. אני מעוניינת ללמוד לאחר השירות שלי מדעי המחשב (כנראה בטכניון ) לצערי באתי מבית ספר שלא היתה בו אפשרות לגשת ל5 יח"ל מתמטיקה ועל כן למדתי ברמת 4 יח"ל שזוהי הייתה הרמה הכי גבוה בבית הספר , כמו כן לא למדתי מגמת מדעי המחשב והרקע היחידי שיש לי במחשבים זה הידע בסיסי שלי שלמדתי בעצמי . (אני יודעת דברים מאוד בסיסים במחשב - אינטרנט , OFFICE ) כעת שאני נמצאת בחופש הייתי רוצה להתחיל להשלים את כל החסר לי כדי ללמוד מדעי המחשב אך אינני יודעת מאיפה להתחיל . האם ללמוד 5 יח"ל מתמטיקה או אולי בכלל ללמוד 5 יח"ל במדעי המחשב כדי שיהיה לי ידע בסיסי כלשהו ? אשמח לעזרה והכוונה אילו נושאים אני צריכה להתחיל ללמוד כדי שאוכל להגיע לטכניון עם ידע כלשהו , כמו כן אשמח להמלצה לספרים טובים ללמוד עצמי / אתרים ללימוד עצמי. בתודה מראש.
היי שני אני מציעה לך לברר קודם כל מה תנאי הקבלה הדרושים בטכניון או בכל מוסד לימודים בו את מעוניינת ללמוד ולבדוק האם את עומדת בתנאי קבלה. יש מוסדות לימוד שמחייבים לעבור מכינה במתמטיקה לפני תחילת הלימודים, שמהווה גם הכנה מצויינת ללימודי המתמטיקה בלימודי התואר וגם חלק מתנאי הקבלה, למי שאין 5 יחידות במתמטיקה. ידע קודם במדעי המחשב יכול לעזור, אם כי אין הכרח בידע מוקדם בתחום- ברוב מוסדות הלימוד אשר מכבדים את עצמים מתקיים קורס מבוא למדעי המחשב . אם את רוצה להיות בטוחה, אני ממליצה לברר ישירות את תוכנית הלימודים מול מוסד הלימודים המבוקש וכך תוכלי להשלים את החסר במידת הצורך. בהצלחה רבה!
בואי תתחילי ממשהו כמו מרכז לימוד יש שם קורס ניהול רשתות http://www.hackeru.co.il/course_10_%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%A1_%D7%A0%D7%99%D7%94%D7%95%D7%9C_%D7%A8%D7%A9%D7%AA%D7%95%D7%AA_%D7%95%D7%90%D7%91%D7%98%D7%97%D7%AA_%D7%9E%D7%99%D7%93%D7%A2_%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%A1_MCITP_2008.html ועוד מגון קורסים מרתקים, תשאלי שם! אני הייתי שם וסיימתי קורס וובמאסטר. מאד נהניתי.
סגור