פורום מדעי המחשב

בהנהלת: רונית אקשטיין  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מדעי המחשב לתואר ראשון ושני, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
רונית אקשטיין

יועצת לימודים של החוג למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל.

 
דביר | 11:14  30/01/11
שלום, אני ככל הנראה רוצה להירשם לשנת הלימודים הבאה למדעי המחשב, אך אני מעט מבולבל. אני מתלבט בין המכללה למינהל לבין האקדמית תל אביב יפו. בשני המוסדות יש איכות גבוהה, שכר הלימוד באקדמית יותר נמוך. חבר טוב שלומד באקדמית אמר לי ללכת על המכללה למינהל כי ההשקעה בלימודים - שכר הלימוד הגבוה תנפיק לי תוצאות הרבה יותר טובות בעתיד. לטענתו במכללה למינהל יש הרבה יותר לימודים יישומיים וצוברים ניסיון ממשי תוך כדי הלימודים. אשמח אם תוכלו לספר קצת על הניסיון המעשי הזה ? אפשר לתת דוגמה לקורס שמספק ניסיון מעשי ?
גבי | 09:22  01/02/11
האמת היא שזה לא ממש משנה. שתי המכללות לא מדורגות מאוד גבוה בסקרי התעסוקה. המצב של המכללה למנהל קצת יותר טוב, אבל תצטרך למכור כליה כדי לממן שם את הלימודים ואת אחזקת הרכב (אין לשם תחבורה ציבורית). אני לא בטוח שזה כדאי לך. ניסיון מעשי זה לא הצד החזק של התואר הראשון במדעי המחשב. גם אם יש קורס אחד שמספק ניסיון מעשי בתכנות (ויש כמה כאלו), התואר הזה בעיקר משמש כבסיס להתפתחות המחשבה שלך.
מירי אבישר | 16:29  02/02/11
דביר שלום, הדברים אשר שמעת אודות תוכנית הלימודים המשלבת ניסיון פרקטי נכונים עד מאוד. לדוגמא- במסגרת חממת פיתוח אפליקציות בסביבת אפל, הסטודנטים מפתחים אפליקציות והראויות אף עולות למכירה בחנות האפליקציות של אפל. כמו כן, החוג למדעי המחשב מארח את פרוייקט מגנטון בחסות משרד התמ"ת ובשיתוף עם חברת הבת של אלביט לפיתוח אלגוריתם לומד. נכון ששכר הלימוד אינו אונברסיטאי, אבל קיימות מלגות הצטיינות לבעלי נתוני פסיכו+בגרות גבוהים והסדר המימון בנוסף (כך שבהמשך להערה של גבי, תוכל לשמור על שתי הכליות שלך:)) אתה יותר ממוזמן לפנות למערך הייעוץ לקבלת פרטים נוספים 03-9635758/4464 בהצלחה!
נטלי | 14:42  22/03/11
היי,אני לומדת באקדמית תל אביב יפו. אני מן הסתם אמליץ לך על המקום שבו אני לומדת. אני לקראת סיום התואר ועושה בימים האלה פרויקט גמר בשיתוף עם חברת הייטק ,בין המובילות בתחום. לא ברור לי למה התכוון החבר שלך - לתואר במדמ" ח יש קורסי חובה תאורטיים שמטרת לשפר את צורת החשיבה שלך ולהכין אותך לפתרון בעיות מגוונות מתחום התכנות. מעבר לקורסי החובה יש את קורסי הבחירה שמטרת להקנות לך ידע בנושאים שלא מכוסים בקורסי החובה ומטרתם ללמד אותך על שפות תכנות שונות,תקשורת, גישות תכנותיות וכו. הקורסים הנ"ל הם אלו שנותנים לך "ידע מעשי" מכיוון שבהם אתה מבצע פרויקטים בהם אתה מבטא את הידע שרכשת. באקדמית ישנם לא מעט קורסי בחירה עם טווח נושאים מאוד רחב ובסיום התואר אתה יוצא עם יכולת מעשית מצוינת וידע בשפת תכנות הנפוצות יותר בשוק. בשנה השלישית תתבקש לעשות פרויקט גמר שמטרתו לרכז את כל הידע שרכשת ולעזור לך לבנות מוצר מאפס. בנוסף,קח בחשבון שבאקדמית אתה נדרש לשלם שכר לימוד אוניברסטאי וזהו שליש משכר הלימוד במקום השני.בנוסף,לדעתי האישית,לאקדמית יש שם הרבה יותר טוב בקרב המעסיקים, בעיקר בזכות תנאי הקבלה היותר גבוהים בתהליך הקבלה וכתוצאה מכך רמת הלימודים גבוהה יותר. בהצלחה!
סגור