פורום מדעי המחשב

בהנהלת: רונית אקשטיין  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מדעי המחשב לתואר ראשון ושני, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
רונית אקשטיין

יועצת לימודים של החוג למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל.

 
שלום. אני בן 22, מתכנן להתחיל ללמוד באוקטובר השנה. הבעיה היא - עוד לא החלטתי מה אני רוצה ללמוד. תמיד הייתה לי מן משיכה למחשבים , אבל הידע שלי במחשבים מאוד מאוד מצומצם למדתי 5 יחידות מחשבים בתיכון - וממה שאני זוכר ממש ממש אהבתי את זה, אהבתי את החידות הקטנות של האלגוריתמים, אהבתי את התכנות. כל החיים שלי היה תקוע לי בראש שאני אלמד מחשבים, אבל עכשיו אני כבר לא בטוח שזה מה שאני רוצה לעשות - שאני רוצה להיות מאחורי צג מחשב כל החיים. הבעיה שלי היא פשוט שאני לא מצליח למצוא שום דבר אחר שמעניין אותי... כמו שאמרתי, כרגע הידע שלי במחשבים מאוד מאוד מצומצם. אני לא מכיר שום שפת תכנות, ולא מבין בחומרה או תוכנה או משהו כזה. השאלה שלי היא כזו. האם אחרי תואר במדעי המחשב, העבודות שאני אצא אליהן הן רובן עבודות תכנות, או שיש לתואר הזה גם יישומים אחרים? צריך ידע מוקדם במחשבים כדי לסיים את התואר בהצלחה? הייתם ממליצים לי - בן אדם לא ממש חרשן מטבעי, ושאוהב מחשבים אבל לא מת עליהם, ללכת לתואר כזה? כל משהו נוסף שתוכלי לספר לי מאוד יעזור לי - תודה
רפי בר-כאן | 12:41  11/02/10
שלום עמית, מן הכתוב לי נראה כי התואר שיעניין אותך ויאתגר אותך הוא תואר במדמ"ח. ראה התייחסותי בהודעות קודמות בפורום לכך כי התואר אינו מורכב בעיקרו רק מקורסי תכנות אלא מקנה לך ידע מעמיק ויישומי בתחומים תיאורטיים עם השלכה מעשית, כגון: אלגוריתמים, מבני נתונים, מערכות הפעלה, רשתות תקשורת, אבטחת מידע ועוד. אם חידות ואתגרים מתמטיים ומחשבתיים בכלל מושכים אותך - זה לדעתי הכוון. לגבי ידע מוקדם בתכנות - מניסיוני הרב - הוא עוזר במעט בתחילת הסמסטר הראשון בלימודים, אולם עד מהרה הוא בטל. זה לא מה שאמור להדאיג אותך... יחד עם זאת, זהו לא תואר קלילי - תצטרך להשקיע. בהצלחה.
סגור