פורום מדעי המחשב

בהנהלת: רונית אקשטיין  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מדעי המחשב לתואר ראשון ושני, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
רונית אקשטיין

יועצת לימודים של החוג למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל.

 
שחר | 09:38  02/09/09
שלום, סיימתי כרגע שנה ראשונה באוניברסיטת תל אביב - מדעי המחשב ופילוסופיה. אינני מרוצה כלל מאוניברסיטת תל אביב, מהסגל, מהמקום ובייחוד מהפקולטה למדעים מדויקים. כנראה שבעיית התקציב המתמשכת וגודלו העצום של המקום יוצרים אוירה לא כל כך נעימה ללימודים עבורי. ולכן אני רוצה לעבור למרכז הבינתחומי בהרצליה. אך הבעיה היא שאני לא יודעת מה אני רוצה ללמוד. הקורסים שלקחתי השנה במחשבים היו בעיקר קורסי מתמטיקה ששעממו אותי עד מוות, והיו לי קשים מאוד. אינני יודעת האם להסיק מכך שכל התואר במחשבים יהיה גם משעמם עבורי. רבים אומרים שהשנה הראשונה תמיד קשה וכללית, ולכן גם פחות מעניינת. אך מקונן בי פחד שתחום המחשבים לא באמת מתאים לי. אני לא מעוניינת לסיים את התואר ולשבת לתכנת מול מחשב 8 שעות ביום. אני מאוד אנרגטית, חברותית, אוהבת אנשים, ומעדיפה לעבוד מול בני אדם ופחות מול מחשב. מה שכן מושך אותי בתואר - היוקרתיות של התואר והאפשרויות העומדות בבחירת מקצוע לאחר מכן. כלומר, אני מאמינה שתואר במחשבים פותח דלתות רבות לאחר מכן. ואולי עלי לומר לעצמי - החיים זה לא פיקניק, צריך להשקיע כדי להצליח, ולהמשיך ללמוד מחשבים. ההתלבטות שלי כרגע היא האם ללמוד בבינתחומי מדעי המחשב (להתחיל שוב משנה ראשונה רק עם הרבה פטורים), תקשורת או מנהל עסקים. תקשורת זה תחום שבהחלט מושך אותי ונשמע לי מעניין אך אני מאוד מפחדת לבחור בו כיוון ששוק העבודה לא מציע הרבה לבוגרי תואר בתקשורת. ומנהל עסקים גם כן אותה הבעיה. אני מרגישה שהלב שלי נוטה לתקשורת אך אני מאוד חוששת מעתידו של המקצוע. אשמח אם תוכלו לעזור לי לבחור את הדבר הנכון ביותר עבורי. תודה, שחר
רפי בר-כאן | 07:02  19/10/09
אני מציע לך לברר שילוב של מדעי המחשב עם נושאים ממדעי החברה: תקשורת, פסיכולוגיה וכדומה. חוץ מאוניברסיטת ת"א, קיימים עוד מוסדות (לרבות מכללות) המאפשרים שילובים מסוג זה. בהצלחה.
אם את לא רואה את עצמך עוסקת בזה וזה לא מעניין אותך אז למה לסבול? למה שלא תבחרי ללמוד משהו שבאמת מעניין אותך? לא נראה לי שתעסוקה צריכה להוות שיקול כאן, יש תעסוקה בכל תחום.
סגור