פורום מדעי המחשב

בהנהלת: רונית אקשטיין  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מדעי המחשב לתואר ראשון ושני, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
רונית אקשטיין

יועצת לימודים של החוג למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל.

 
רונה | 15:22  19/05/09
בן זוגי הוא עולה חדש מהולנד, 8 שנים בארץ. יש לו תואר מהאוניברסיטה העברית בפיזיקה ובמתמטיקה. כעת הוא מבקש לשוב לאקדמיה - או לתואר שני בפיזיקה או בחוג בין-תחומי, או לתואר ראשון במדעי המחשב. הבעיה היא שבתואר הראשון הוא התקשה מאוד עם ההרצאות בעברית, ובמיוחד עם הבחינות בעברית. האם יש בארץ מוסד המאפשר לימודים באנגלית, או לפחות יאפשר תרגום של הבחינות לאנגלית? תודה רבה על העזרה.
רפי בר-כאן | 12:54  23/05/09
שלום, כמה הצעות לפתרון הבעיה: א. אם אני זוכר נכון, למרכז הבינתחומי היתה בעבר תוכנית ללימודי תואר ראשון במדמ"ח באנגלית. כדאי לבדוק אם זה עדיין אקטואלי. ב. תוכלו לפנות לרשויות החוגים השונים למדעי המחשב במוסדות השונים (לראשי החוגים/לדיקנים באוניברסיטאות ו/או במכללות) ולשאול אותם בדבר נכונותם של החוגים לתרגם את הבחינות עבור בן זוגך. הכל תלוי ברצון הטוב של המרצים, ואם תגיע הנחיה מתאימה מראש החוג/הדיקן, אני בטוח שלפחות את הבחינות בן זוגך יוכל להבין בנקל. ג. לגבי ההרצאות וחומר הלימוד - לרוב הקורסים וחומרי הלימוד בעברית בתחום יש מקבילים טובים במוסדות לימוד בחו"ל (אם בצורת חומר לימוד ו/או קורסים online - מארה"ב במערב ועד להודו במזרח); יתרה מזו, רוב הביבליוגרפיה בקורסי מדמ"ח "הרציניים" הנלמדים בארץ מבוססת על ספרי לימוד הכתובים באנגלית. ד. אופציה נוספת - תוכניות לימוד מרחוק (e-learning) לתואר ראשון במדמ"ח באוניברסיטאות מוכרות בחו"ל - בארה"ב, למשל (בדקי את קרנגי-מלון, למשל). בהצלחה!
עופר | 18:29  27/07/09
רונה שלום, בתור סטודנט במרכז הבינתחומי אני יכול להגיד לך שאצלנו יש בית ספר בינלאומי שהלימודים בו הם באנגלית אך לצערי עד כמה שאני יודע אין שם מסלול למדעי המחשב כנראה ממחסור בביקוש אך ממליץ לך להתקשר אליהם ולבדוק. בכל אופן, מבחינת הבחינות ישנה אפשרות לקבל טופס באנגלית.
רונה שלום, תכנית הלימודים לתואר ראשון במדעי המחשב נלמדת בשפה העברית. עם זאת, ניתן לקבל סיכומי שיעורים בשפה האנגלית ולהגיש מבחנים ועבודות באנגלית. בהצלחה! יעל
סגור