פורום מדעי המחשב

בהנהלת: רונית אקשטיין  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מדעי המחשב לתואר ראשון ושני, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
רונית אקשטיין

יועצת לימודים של החוג למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל.

 
אביתר | 09:29  19/05/09
שלום רב, במהלך שנה הבאה ארשם ללימודי תואר ראשון. ההחלטה נורא קשה, במיוחד שכל מוסד מציג את עצמו כ"טוב ביותר". ההתעניינות שלי היא בתחומי מדעי המחשב (10 יח' בתיכון) ובתחומי הכלכלה כלומר מתמטיקה למינהם. כמובן שידוע לי כי המוסד הטוב ביותר לתחומי המדעים זהו הטכניון, ומכיוון שיש לי כמה חברים שם ושמעתי רבות על המוסד נראה לי ש"קשה" זו לא מילה גסה לשם. לכן, המוסד השני שאליו אני שואפת הוא אוניברסיטת חיפה. בתחומי מדעי המחשב אונ' חיפה היא לא ה-טובה ביותר ואולי גם לא רק 'טובה', במיוחד שעם תואר במחשבים משם לא יוצאים מהנדסים. ובכל זאת במהלך חיפושיי באתר שלהם גיליתי שיש להם אפשרות לתואר דו חוגי. כלומר: לימודי כלכלה- משפטים, כלכלה- מדעי המחשב. שאלתי היא: האם זה נפוץ? האם זה מוכר בשוק העבודה? האם התואר שלהם 'נחשב' כדבר טוב?
רפי בר-כאן | 12:37  23/05/09
שלום, כמה נקודות: א. "עם תואר במחשבים משם לא יוצאים מהנדסים" - אם את מתכוונת למדעי המחשב אל מול הנדסת תוכנה, הרי שאין ממש הבדל בין שני תארים אלו (פרט לשנה הנוספת הנדרשת ללימודי הנדסת תוכנה), ובשוק העבודה לא אחת בוגרי מדעי המחשב עוסקים ומאיישים משרות של מהנדסי תוכנה ולהיפך. בכלל, הנדסת תוכנה היא ענף של מדעי המחשב - כדאי לדעת. ב. בנוגע ללימודי כלכלה-משפטים באוניברסיטת חיפה - שאלי בפורום המתאים. ג. בנוגע ללימודי כלכלה-מדעי המחשב - תלוי מאוד בשאיפותיך - אני ככלל ממליץ על לימודי מדעי המחשב במסלול חד-חוג/ מורחב לכל מי ששואף להשתלב בעבודה בתעשיית ההייטק, שכן אז ורק אז הבוגר יוצא עם ידע מוצק וממצה המאפשר לו להתנסות בתעשייה זו. בתוכניות דו-חוגיות, מטבע הדברים, לא תלמדי את כל הקורסים ואת כל הנושאים הנדרשים לשם כך. (אגב, אין זה אומר שלא תמצאי בתעשיית ההייטק בוגרי תוכניות דו-חוגיות, אבל זו דעתי כאיש אקדמיה יישומית, מה גם ובעת הזו אולי פרספקטיבה זו שלי יותר נכונה ומצאיותית מבעבר.) לבסוף, לגבי אוניברסיטת חיפה - החוג למדעי המחשב בה הוא אכן צעיר יחסית ולא אחת "עומד בצילו של האח הגדול" מהטכניון, אך יש הרבה יתרונות בחוג צעיר, מתפתח ודינמי. אני מכיר בוגרים של החוג שהמשיכו לתארים מתקדמים ו/או השתלבו בהצלחה בתעשייה - קיים שיתוף פעולה פורה ומפרה בין החוג למדמ"ח בחיפה לבין מרכז הפיתוח של IBM ישראל, לטובת הסטודנטים והבוגרים של החוג. אם תקחי ברצינות את לימודיך שם, אני מאמין שתוכלי להשתלב היטב בשוק העבודה ו/או להמשיך לתארים מתקדמים בכל מוסד להשכלה גבוהה בארץ. בהצלחה!
סגור