פורום מדעי המחשב

בהנהלת: רונית אקשטיין  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מדעי המחשב לתואר ראשון ושני, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
רונית אקשטיין

יועצת לימודים של החוג למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל.

 
נטע | 22:25  16/05/09
החלטתי ללמוד מדעי המחשב במכללה למנהל בגלל הקרבה הביתה ובגלל שלא התקבלתי לשום אוניברסיטה.אנשים שאני מדברת איתם "מפחידים" אותי ואומרים לי לשפר את ציוני שנה הבאה במקום ללכת למכללה כי מעסיקים בשוק נוטים שלא לקבל בוגרי מכללות. שאלתי היא:א.האם לטענה זו יש בסיס. ב.מה ההבדל בין לימודים לתואר זה באוני' או במכללה?האם יש התמחויות באוניברסיטה ופרוייקט גמר כפי שהמכללה למנהל מציעה?
אם בוגר אוניברסיטה לא ירשים את המעסיק אז הוא לא יתקבל וההפך בסופו של דבר הקבלה שלך לעבודה תלויה ברושם שהשארת אצל המעסיק
רפי בר-כאן | 00:04  18/05/09
שלום, לגבי מכללה-אוניברסיטה - רבות נכתב על העדפת מעסיקים בוגרי אוניברסיטאות/מכללות. אקצר ואומר שכשם שיש מעסיקים (בוגרי אוניברסיטאות בד"כ) המעדיפים בוגרי אוניברסיטאות, תמצאי גם לא מעט מעסיקים המעדיפים דווקא בוגרי מכללות. יש לכך מספר סיבות - גמישות תוכניות הלימודים במכללות מאפשרת שילוב של קורסים חדשניים יותר, סגל המרצים במכללות מורכב מלא מעט אנשי אקדמיה יישומית המעורים ועוסקים בפועל בתעשיה ולא רק במחקר ועוד. איני מזלזל באוניברסיטאות כלל ועיקר - להיפך, מקומם כמוסדות מחקר והכשרה לתארים מתקדמים חשוב ביותר וחבל שאינם זוכים היום לתשומת לב נאותה מהממשלה ולתקציבים נאותים. אגב, ישנם בוגרי מכללות רבים הממשיכים לתארים מתקדמים באוניברסיטאות השונות ללא או עם השלמות מועטות. אולי תופתעי לגלות שיש מעסיקים שמעדיפים בוגרי מכללה מסוימת על פני בוגרי אוניברסיטה מסוימת (אמת לאמיתה). כמו כן, מעסיקים בוגרי טכניון יעדיפו לא אחת דווקא בוגרי טכניון אפילו על פני בוגרי האוניברסיטה העברית, הגם שרמת בוגרי האוניברסיטה העברית בחוגים מסויימים אינה נופלת ולפעמים אף עולה על אלו של הטכניון. בקיצור, לא הייתי מייחס משמעות רבה מדי לעניין זה. אם תעייני בפורומים השונים תגלי כי נושא זה מעניין בעיקר ומשמש לרוב סטודנטים ממוסדות שונים המנגחים אלו את אלו בנוגע לאיזה מוסד יוקרתי יותר. :-) אם תשקיעי בלימודיך, תשיגי ציונים טובים, תפגיני ידע מוצק ומוכח ורושם טוב בראיון העבודה, לא תופלי לרעה. לגבי החוג למדעי המחשב במכללה למנהל - תוכלי לבדוק את שנאמר לך בקרב בוגרי החוג העובדים כשכירים בתעשיה כמו גם בקרב לא מעט בוגרים של החוג שהקימו בעצמם חברות הזנק (סטארט-אפ) ומעסיקים בוגרי מדעי המחשב מקרב כל המוסדות. (משום מה, הם מעדיפים לא אחת בוגרים של החוג בו למדו.) בהצלחה!
עופר | 18:22  27/07/09
למרות שאני סטודנט למדעי המחשב בבינתחומי (ולא מתוך קירבה) ידוע לי שיש במכללה למנהל את ארגון הבוגרים שעוזר לך בסוף התואר (או במהלכו) להשתלב בחברות היי טק. כמו כן, ובאמת שאין לי פה שום כוונה להשמיץ או להוציא שם רע לאף מוסד מכיוון שכל מה שאני יודע הוא ממה שאני שומע מאנשים שלמדו באוניברסיטאות ועברו אחר כך למכללות, רמת הלימודים במכללה למנהל כמו בעוד כמה מכללות לא נמוכה מזאת שבאוניברסיטאות. לפי דעתי ההבדל העיקרי הוא בגישה. באוניברסיטאות הגישה היא בעיקר פיתוח חשיבה ומחקר כשבמכללות הגישה היא בעיקר מעשית (למרות שאצלנו יש גם מעבדות מחקר). אני מאמין שגם באוניברסטאות יש התמחויות שונות מכיוון שתחום מדעי המחשב הוא תחום ענקי שאת יכולה להתפתח בו לאינספור כיוונים.
סגור