פורום מדעי המחשב

בהנהלת: רונית אקשטיין  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מדעי המחשב לתואר ראשון ושני, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
רונית אקשטיין

יועצת לימודים של החוג למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל.

 
שלום למנהל הפורום ולכולם! סליחה מראש שזה ארוך, אודה אם תקרא עד הסוף, בהמשך אני שואל לגבי לימודי מחשבים. אנא ממך תענה בכובד ראש. אני בחור בן 27 אוטוטו. סיימתי לפני מס' חודשים תואר ראשון בכלכלה ומינהל עסקים בממוצע 88 . אין לי נסיון בתחום. בתום הלימודים חיפשתי עבודה בתחום, אך לא הצלחתי למצוא עד היום. לכן המשכתי לעבוד בסתם עבודות עד לפני חודש, כעת איני עובד. חשבתי אולי להמשיך לתואר שני במתמטיקה פיננסית בבר אילן - זהו תחום חדש-השנה זה המחזור השני (אגב התקבלתי כבר, אך אני יכול להתחרט). ואולי לא יהיה בזה עבודה. עליי לציין שאני לא מתאים לניהול ואני גם לא רוצה.אופי העבודה שאני מחפש היא יותר ריאלית - מתמטית - משרדית, שלא כרוכה בלהרצות או באינטרקצייה שיווקית או מכירתית או פרונטאלית .אין לי את האופי הזה. אני יותר ביישן, שקט ואין לי יכולת דיבור מפולפלת. אני לא פלפל בכלל. או שאולי התחום שלמדתי לא מתאים לי בכלל מבחינת האופי שלי. אני יודע שאני יותר ריאלי (לא מצויין, אבל עם גישה לזה -בתיכון הייתי במגמת אלק' ואני גם טכנאי) מאשר הומני שזה ממש ממש לא! בתואר סבלתי מאוד מקורסים הומניים שהיו ומאוד! או שאולי לא להמשיך תואר שני ולהתחיל תואר בתחום אחר חשבתי על הנדסת מחשבים(לא תוכנה) במכללת רופין מה אתה אומר? אני די מיואש ומתוסכל הרגשה כזאת שאולי סתם ביזבזתי 3 שנים. אני יודע שזה ידע, אך עם ידע לא קונים במכולת. תמיד היה לי חשוב שאני אלמד ואצליח לקבל עבודה מכובדת וכמובן מכניסה יפה, אבל יותר חשוב לי הסטטוס ורק בסוף השכר. וגם הזמן עובר ואני מרגיש שאני באותו מקום. אודה לך מאוד אם תענה לי להודעה, כי אני כבר לא יודע מה לעשות זה מאוד חשוב לי תודה רבה, ערן
רפי בר-כאן | 11:35  16/05/09
שלום ערן, אכן, מתמטיקה פיננסית היא תוכנית חדשה יחסית בבר-אילן ואין מספיק מידע עדיין על השתלבות בוגריה בשוק העבודה. משאלתך עולה כי אינך נרתע ממתמטיקה ואפילו נמשך לתחום. כמו כן, עולה תחושה של לחץ רב על גבול הפאניקה. אז ראשית, הירגע. גיל 27 אינו גיל מבוגר להתחיל בלימודי תואר ראשון בתחום המדעים המדוייקים וההנדסה. היו לי לא מעט סטודנטים שהתחילו את לימודיהם בתחומים אלו בגילאי 30+ והשתלבו היטב בשוק העבודה. קרא תשובותי לשאלות דומות בפורום. עליך לברר היטב לאיזה תחום הינך נמשך יותר - חומרה או תוכנה. המשיכה למתמטיקה יכולה לכוון אותך לשניהם, אך סקור היטב את תוכניות הלימוד, היצע הקורסים השונים, הסיליבוסים - פרשיות הלימודים, הן בהנדסת מחשבים והן במדעי המחשב (לרבות הנדסת תוכנה) וראה למה אתה יותר נמשך. למשל, במדעי המחשב לא תידרש ללימודי פיסיקה, בהנדסה - בוודאי. נכתבו לא מעט מאמרים ברשת האינטרנט על ההבדלים בין מדעי המחשב לבין הנדסת מחשבים ועל המגמות בשוק כיום ובעתיד בהקשר לכך. קרא אותם. מצד שני, יתכן ויוכרו לך מספר קורסים מלימודיך הקודמים כהנדסאי, למרות שלאחרונה הוקשחה המדיניות בנושא, עפ"י הוראות המועצה להשכלה גבוהה. בכל מקרה, התואר שלמדת בחריצות רבה אינו נזרק לפח ואתה עוד תעשה בו שימוש באספקטים שונים ומשונים בעתיד. בהצלחה!
ערן | 12:15  16/05/09
ד"ר בר-כאן שלום! ראשית אני מודה לך מאוד על התייחסותך ועל הזמן שהקדשת לי. שנית למדעי המחשב אני לא נמשך לתיכנות עצמו על המתמטיקה אני אתגבר, אך התיכנות לא מדבר אליי. אני רק אציין שבמתמטיקה או בתחום הריאלי אני לא גאון, אך יש לי יותר גישה ויותר משיכה לזה (אם אני לומד טוב טוב אני מצליח- זה לא בא לי בקלות) מאשר התחום ההומאני, שאני ממש לא אוהב וגם לא טוב בזה. אציין גם, כי אין לי בגרות בפיסיקה. אני יודע שאתה לא יכול להחליט במקומי, אבל למשל ללכת להנדסת אלק' או מחשבים שזה עוד 4 שנים (וזה נחשב כתואר ראשון עדיין), זה לא יהיה ביזבוז זמן וכסף? מה אתה אומר אומר? ולאור כל מה שסיפרתי על עצמי בהודעה הקודמת, תחום הנדסת אלק' או מחשבים יכול להתאים לי לאופי שלי? תחום המתמטיקה הפיננסית שציינתי אינה מומלצת, נכון? וגם קצת עובדות על עצמי: למדתי בתיכון במגמת אלק' והצטיינתי, המשכתי עוד שנה לכתה יג' והצטיינתי גם שם. לאחר מכן בצבא שירתי בתור טכנאי. בתור טכנאי העבודה הייתה שחורה, פיזית זו עבודה עם הידיים ולא התחברתי לזה וגם לא הייתי טוב בזה אז סבלתי 3 שנים. לאחר השירות חשבתי מה ללמוד. את האלק' בתיכון ובטכנאים אהבתי מאוד את הלימודים והצטיינתי בהם, אך כשחשבתי להמשיך ללמוד הנדסת אלק' נזכרתי בצבא בעבודות בתור טכנאי שזו עבודה שחורה שצריך לעבוד עם הידיים כמו הלחמות וכדומה ונרתעתי. הבעיה שלי הייתה שלא בדקתי כלום לגבי זה ישר פסלתי, לא התייעצתי עם אף אחד ובעצם לא ידעתי שעבודת המהנדס היא לא פיזית ושלא צריך לעבוד עם הידיים כמו הלחמות וכדומה, אלא זו עבודה מול מחשב כמו שאני אוהב שמתאימה גם לאופי שלי. אחרי שפסלתי את זה, כבר לא ידעתי מה אני רוצה ללמוד. לכן החלטתי על הרגע האחרון בפזיזות בלי לבדוק יותר מדי(כי לא רציתי גם לאבד זמן) ונרשמתי לכלכלה רק ידעתי שזה ריאלי. רק לאחר מכן התברר לי שזה לא בדיוק ריאלי כמו שחשבתי(וגם לא בדיוק מתאים לאופי שלי) וזה היה כבר מאוחר מדי. אשמח לשמוע ממך, מודה לך מאוד, ערן
רפי בר-כאן | 21:22  16/05/09
ערן, לגבי מתמטיקה פיננסית - אם "סבלת" בלימודי כלכלה בתואר הראשון, קשה לי להניח שתהנה בלימודי מתמטיקה פיננסית בתואר השני. לגבי הנדסת מחשבים/אלקטרוניקה - טעות היא, לדעתי, להסתכל על לימודים אלו כעל "לימודים משך 4 שנים לתואר ראשון". סוף כל סוף מסיימיו יוצאים עם תואר מהנדס ועם הכשרה המאפשרת להם עבודה בתעשיה. עצתי - בדוק יותר לעומק (ולא בפזיזות הפעם) את התוכניות השונות של הנדסת מחשבים/אלקטרוניקה במוסדות השונים במרכז. (יש הרבה כאלה.) התייעץ עם סטודנטים ובוגרים של תוכניות אלו, בדוק מקרוב את ההתמחויות והקורסים השונים וקבל עד כמה שניתן החלטה שתהיה שלם איתה. בהצלחה!
ערן | 22:48  16/05/09
ד"ר בר-כאן שלום! אני מודה לך מאוד. ערן
סגור