פורום מדעי המחשב

בהנהלת: רונית אקשטיין  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מדעי המחשב לתואר ראשון ושני, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
רונית אקשטיין

יועצת לימודים של החוג למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל.

 
מיטל | 13:38  07/04/09
קשה לבחור מה ללמוד. ניסיתי איכשהו לצמצם את תחומי העניין, והגעתי לדבר כזה - נראה לי שהבחירה היא בין ביוטכנולוגיה, גנטיקה (בתור מטרה סופית - מה צריך ללמוד בשביל להגיע לזה?), משהו של מחשבים, או פיסיקה איכשהו. (מאוד מצומצם והחלטי מצידי ). אני מתכוונת ללמוד באונ' ת"א. אוקיי, שורה תחתונה ומה שאני שואלת אתכם בעלי הניסיון - - מה זה תכלס ביוטכנולוגיה? לא ממש הצלחתי להבין מה קורה שם. - כאמור, גנטיקה - אז מה לומדים כדי להתעסק בעיקר בזה בוספו של עניין? - מחשבים - זה רק מדעי המחשב? או שיש שם עוד חלוקות ועוד דברים ללמוד? (בתואר ראשון) אודה לכל הלומדים למיניהם שיכולים לעזור. מקווה להגיע בסוף לאיזו בחירה נכונה...
רפי בר-כאן | 01:01  18/04/09
ראשית, אני לא חסיד של התוכנית לתואר ראשון בביוטכנולוגיה במוסדות השונים. לדעתי, זה בבחינת "תפסת מרובה, לא תפסת". הפיזור הנושאי לא מאפשר התמקדות ספקת והתמקצעות בתחום מסוים. אם רצונך בביוטכנולגיה/גנטיקה, עליך ללמוד תואר ראשון במדעי החיים. תוכלי לעשותו במסגרת מורחבת או בשיתוף עם תואר ראשון מתחום אחר, למשל מדעי המחשב, ואז תוכלי לבדוק לאשורה לאיזה תחום בעיקר את נמשכת. מדעי המחשב זו דיסציפלינה עשירה ויחסית חדשה המאגדת בתוכה מגוון רחב של ענפים חלקם תיאורטיים יותר (המתבססים על ענפים של המתמטיקה והלוגיקה) וחלקם ישומיים יותר (שפות תכנות, רובוטיקה ועוד). כמובן, ישנן נקודות השקה בין מדעי המחשב לבין כמעט כל תחום מדעי (ביולוגיה - ביואינפורמטיקה, כימיה - כימיה חישובית, רפואה - רובוטיקה רפואית, ועוד). בהצלחה.
סגור