פורום מדעי המחשב

בהנהלת: רונית אקשטיין  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מדעי המחשב לתואר ראשון ושני, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
רונית אקשטיין

יועצת לימודים של החוג למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל.

 
חמוטל | 15:38  11/02/09
שלום לכולם, אני בת 30, בגיל 25 סיימתי תואר במדעי המחשב ומאז אני "תקועה" באותו תפקיד QA, או: בדיקות תוכנה. עבדתי בשלוש חברות שונות, ובאף חברה לא התקדמתי לא לתפקיד ניהולי ולא לתפקידים בתחומים אחרים. הייתי תלמידה מצטיינת ואני מוכשרת מאוד ומודעת לפוטנציאל הענק שבי, לכן תחושות הביזבוז והדיכוי שלי הן כה עצומות. כבר זמן רב שאני נמצאת בצומת דרכים מקצועית, מחפשת נואשות מוצא מה"תקיעות" המקצועית הזו. בחברה הנוכחית אני כל הזמן מבקשת ודוחפת לקידום, אבל בקשותי נענות בשלילה (כולל בקשות להעלאת שכר). אני לוקחת חלק מהאחריות כי מצד אחד אני כל הזמן מרגישה ש"QA" זה לא אני בכלל ולכן אני לא טובה בזה, ומצד שני האופציה של פיתוח תוכנה לא מושכת אותי. התפקידים שמושכים אותי הם תפקידים של שיווק, post/pre sale, הדרכות על מוצר, עבודה מול לקוחות וניהול צוות פרוייקט מוצר. אני מאוד רפרזנטטיבית, תקשורתית, יש לי אנגלית מעולה וגם יכולות ניהוליות. היום אין לי מושג איך עושים את ההסבה לתפקידים האלו מהמקום בו אני נמצאת. לימודי תואר שני במנה"ס זה לאו דווקא מה שיפתח לי דלתות לתפקידים הללו, אלא אני צריכה "להתברג" בתוך החברה איכשהו. אבל אני נתקלת בתקרת זכוכית כל פעם מחדש. חברות חדשות יקבלו אותי אך ורק לתפקידי QA. אני לא יודעת לאיזה כיוון לפנות כדי לבצע המהפך. אני חשה שכל יום שעובר עלי בלי שינוי או קידום מקצועי הוא ביזבוז נוראי ושהשינוי חייב להעשות עכשיו או לעולם לא. האם יש מישהו פה בפורום שיכול לתת לי איזושהיא הכוונה או מקצועית או ייעוץ מה כדאי לי לעשות, איך לנווט בעולם ההייטק כדי להגיע לאן שאני רוצה? איך לחפש עבודה מחדש? לאן לכוון?
רפי בר-כאן | 23:22  12/02/09
שלום, גם אני לא בטוח שתואר שני במנע"ס הוא הפתרון במקרה שלך. מה לגבי הכשרות/קורסים מקצועיים בתחומים בהם את מתעניינת? ואם לא על חשבון החברה, אז אולי על חשבונך הפרטי וכך לפחות תשדרגי את עצמך בידע בתחומים אלו, גם אם לא בניסיון מוכח, לקראת ההמשך. בהצלחה.
סגור