פורום מדעי המחשב

בהנהלת: רונית אקשטיין  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מדעי המחשב לתואר ראשון ושני, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
רונית אקשטיין

יועצת לימודים של החוג למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל.

 
אבי | 19:01  17/09/08
אני בן 28 בעל תואר בתקשורת - התמחות בשיווק ופרסום בשוק העבודה בתחום מוצעות בעיקר עבודות המתחבאות תחת הכותרת שיווק - כאשר הכל בעצם הוא מכירה, בפרסום ישנו מסלול אשר שכרו אינו בא בצידו. לכן רציתי לברר לגביי הסבה ללימודי תעודה במחשבים- ניהול רשתות mcsa או מהנדס רשתות mcse האם ישנו הבדל בביקוש למקצועות האלו ? ומה עדיף? ובנוסף האם לימודי תעודה או תואר נוסף דוגמת הנדסה תעשייה וניהול?
רוני | 23:57  18/09/08
אם אתה אוהב לפרק / להרכיב מחשבים לך על mcse . תמיד תמצא עבודה בזה ותוכל להתקדם
אבי שלום, מה הסיבה שבחרת דווקא להתעניין בתחום לימודי ניהול רשתות/ מהנדס רשתות ? תחומי לימוד אלו נחשבים כ-"כבדים" יחסית, מה שיאלץ אותך להקדיש לא מעט משאבים לצורך כך. אם אתה מעוניין לבצע הסבה לתחום הטכנולוגי, מומלץ שקודם כל תכיר את יכולותיך ומגבולותיך ובהתאם לכך תתחיל לחפש אחר תחום לימוד מתאים ומסגרת לימוד מתאימה (לימודי תעודה/תואר אקדמי). הייתי מציע לך לקבוע פגישת לימודים במוסד מוכר כלשהו (אוניברסיטה או מכללה פרטית) הקרוב לביתך/עבודתך ולשמוע על האפשרויות העומדות בפניך לאור השכלתך, ניסיונך וכמובן האילוצים שעומדים בפניך. ייתכן ותשמע על אפשרויות לימוד שטרם הכרת, ואולי ייפתח בפניך צוהר לתחום לימוד ותעסוקה חדש. אתה בכל מקרה מוזמן לחזור ולהתייעץ בפורום בכל עת בכל נושא רלוונטי. בהצלחה !
אבי | 22:43  02/10/08
בחרתי בתחום הספציפי הזה מאחר והבנתי מיועצים למיניהם גם בג'ון ברייס וגם במכללת נס כי גם חסרי רקע יכולים ללמוד את התחום ולהצליח בו סיבה נוספת היא שיש לי חוש טכני ומחשבים תמיד עניינו אותי ואני מעוניין לבצע הסבה מקצועית למקצוע עם שכר גבןה יותר, השאלה היא האם ללמוד ניהול רשתות או מהנדס רשתות? מה הביקוש למסיימים בעלי הסמכה כזו ? אינני מעוניין ללמוד עוד תואר כפי שציינתי סיימתי אחד ממש עכשיו מאחר וליועצים במכללות יש נטייה להפוך לאנשי מכירות ולהאדיר את נפלאות הביקוש והעובדה שלמדת אצליהם, לכן בחרתי להתייעץ עימך..
עמית מאיר | 12:14  07/10/08
אבי שלום, אני מסכים עימך שמיותר ללמוד תואר נוסף. עלות המשאבים הנדרשים ממך במקרה כזה עולה על התועלת. ביקוש לתחומים שציינת קיים, אך עליך לדעת כי קיימת עדיפות לבעלי ניסיון, ולכן ייתכן מאוד שתצטרך להתפשר בשנות עבודותיך הראשונות על רמת שכר נמוכה יותר. המכללות שהזכרת די ידועות בתחום ההסמכה המדובר, ורצוי לבדוק איתם טרם ההרשמה האם הן מסייעות בהשמת בוגרים, או לפחות מכווינות את המסיימים למקומות עבודה בהם יוכלו להשתלב. כיוון שאתה מגיע מתחום של תקשורת, הייתי גם ממליץ לך לבדוק אפשרות לימודים בתחום של עיצוב אתרי אינטרנט. קיימת חפיפה לא מעטה בין התחומים, וייתכן מאוד שיהיה לך קל להיכנס לעולם הטכנולוגי דרך תחום זה. בהצלחה !
אבי | 13:33  07/10/08
תודה רבה על עצתך, האמת שביררתי בתחום של עיצוב אתרים ועיצוב גרפי העניין הוא שזהו תחום שפ פרילנסרים ומשרדי פירסום השאלה אם יש לו זיקה לתחומיי הייטק? דווקא בגלל שאני מעוניין לשפר לדירוג שער גבוה יותר
עמית מאיר | 15:56  07/10/08
אני מאמין שתמצא הרבה מן המשותף בין עולם הפרסום ועולם עיצוב ובניית אתרים, כי הבסיס השיווקי הוא זהה. מהיכרותי עם תחום עיצוב אתרים, לדעתי קל יותר להגיע לפוזיציה גבוהה, שכן זהו תחום מתפתח ורמת הביקוש בו כיום היא מן הגבוהות בענף ההיי-טק, ולכן גם רמות השכר הם בהחלט נאות למתחילים.
דני | 17:37  05/10/08
רני סיימתי את הקורס לפני כחודש במכללת אומגה בכ"ס(מומלץ!!) מדובר בקורס מצויין, כאשר קיום כבר לא צריכה להיות לך התלבטות מכיוון שהקורס נקרא עכשיו MCITP וזו ההסמכה שמחליפ ה את שני הכותרים שכתבתה עלים בקורס אתה לומד על VISTA +SERVER 2008 בהצלחה!!!!
אבי | 20:20  05/10/08
השאלה היא שוב מה הביקוש לדבר..?
גל | 20:10  06/10/08
שלום לכולם סיימתי לפני כחודש קורס CCNA (תקשורת מחשבים של סיסקו) בגון ברייס ואני מחפש עבודה בתחום אך לצערי לא מוצא, שמתי לב שישנו ביקוש גבוה יותר ל QA ושאלתי היא האם ללכת לכיוון הQA או לכל תחום אחר בהייטק? כמו כן אציין כי יש לי תואר ראשון במנהל עסקים ואני נמשך לכיוון המחשבים אין לי ניסיון (למעט שימוש ביתי) אבל יש לי חוש טכני בקיצור לא יודע מה לעשות!!!! אשמח לעצות תודה מראש ושנה טובה גל
עמית מאיר | 12:46  07/10/08
גל שלום, העצה הטובה ביותר שאני יכול להעניק לך הוא "אל ייאוש" ! אני מניח שתהליך חיפוש העבודה מתסכל ואולי אף מאכזב אותך, אך אין סיבה שתוותר על המאמץ והמשאבים שהשקעת בקורס CCNA. אמנם עבר חודש מאז הסתיים הקורס שלך, אך זה לא מספיק זמן בשביל שתרים ידיים ותוותר על משרה בתחום. בדר"כ הזמן הממוצע של חיפוש עבודה בהיי-טק נמשך הרבה יותר, כך שאתה עדיין בטווח הזמן הסביר. הייתי מציע לך לגלות יותר יוזמה בתהליך חיפוש העבודה. כך למשל, לפנות למעסיקים פוטנציאליים, ולהציג את עצמך ואת כישוריך (במיוחד את התואר האטרקטיבי במינהל עסקים שרכשת) או להיעזר במקום הלימוד שבו למדת על מנת שישדכו אותך למעסיקים פוטנציאליים. אפשרות נוספת היא ליצור קשר עם עמיתים אחרים שסיימו איתך את הקורס על מנת שיוכלו לשתף אותך בטיפים משלהם במהלך חיפוש העבודה. האמן בעצמך ואני בטוח שלבסוף תצליח.
סגור