פורום מדעי המחשב

בהנהלת: רונית אקשטיין  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מדעי המחשב לתואר ראשון ושני, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
רונית אקשטיין

יועצת לימודים של החוג למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל.

 
שרון | 09:25  04/09/08
הי אמיר, בהמשך למה שכתבת לי פה , נתת לי איזה שהוא כיוון ואני מאוד שמחה ואני בודקת את זה , אז קודם כל המון תודה!!! מכיוון שאין לי רקע בכלל בתכנות, ואני לא בטוחה שאני ריאלית , למרות שאמרת שלא צריך להיות ריאלי, ולפני כמה ימים פגשתי מישהו שהוא מתכנת שאמר לי שאני סתם הולכת לזרוק כסף אם אין לי ידע בכלל בתכנות ואני גם לא ממש ילדה ( מתקרבת כבר לגיל 40 ) אשמח אם תוכל להגיד לי אם יש איזה שהיא שפת תכנות שהיא קלה ולא מסובכת אבל שיש בה גם עבודה . ושוב המון תודה
שרון | 11:52  07/09/08
ודרך אגב שמעתי ששפת C היא קשה , SQL שפה יותר קלה ובאמצע JAVA מה דעתך על כך , ואיך מבחנית הביקוש לגבי SQL
עמית מאיר | 14:01  09/09/08
שרון שלום, אין לי ספק שאם החלטת בגילך (למרות שאף פעם לא מאוחר...) לעשות שינוי מקצועי, על כל המשתמע מכך, הרי שזו כשלעצמה החלטה אמיצה וראויה להערכה, ואני מאמין שתצליחי גם בכל תחום לימוד טכנולוגי שתבחרי. כפי שכבר כתבתי בעבר, אין משמעות בלימוד תחום טכנולוגי אם האדם הוא הומני או ריאלי, אלא דווקא העניין והגישה שלו לנושא והרצון שלו להתמודד עם האתגר. לכן, אל תתני לגורמים חיצוניים להסיט אותך מן הדרך. עדיף שתנסי ותתמודדי עם השינוי מאשר שתוותרי ולעולם לא תדעי האם ההחלטה שקיבלת נכונה או לא. לעצם שאלתך יש מגווון שפות תכנות, מהן יותר מורכבות (כמו C++, Assembly), יותר מבוקשות (JAVA,PHP ) ויותר ידידותיות (SQL, .NET). מכיוון שאת מעידה על עצמך כעל נפש הומנית ויצרתית, הייתי מציע לך לבדוק את לימוד שפת תכנות הקשורה לפיתוח אתרים כמוPHP מהסיבות הבאות: 1. זוהי שפה חדשה ונדרשת בתעשיית ההיי-טק, מה שלמעשה מבטיח ברמת וודאות גבוהה תעסוקה בסיום הלימודים. 2. השפה הינה ממשפחת הקוד הפתוח ומשמשת לפיתוח ובניית אתרים דינמיים ומתקדמים, מה שמבטיח לימודים מהנים ועבודה יצירתית. לשאלתך לגבי SQL: זוהי שפה לגישה למסדי נתונים, והיא שפה יותר מובנית וסגורה, ולמרות שיש ביקוש גבוה בשוק ליודעי השפה, יקשה עליך להשתלב בתחום זה ללא נסיון. בהצלחה רבה !
סגור