פורום מדעי המחשב

בהנהלת: רונית אקשטיין  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מדעי המחשב לתואר ראשון ושני, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
רונית אקשטיין

יועצת לימודים של החוג למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל.

 
שרון | 11:04  19/08/08
שלום, אשמח לשמוע את עצתך. עבדתי בהדרכה והטמעה של מערכת SAP במשך כשנה ודי נמאס לי מזה, לאן אפשר להמשיך מכאן? יישום לא הצלחתי להיכנס בדרך כלל מחפשים עם ניסיון וגם ל- QA שנשמע לי די משעמם, האם יש משהו אחר שניתן לעשות או לעבור איזה שהיא הכשרה? חשוב לי למשהו שיש בו ביקוש בשוק ועבודה , וגם שהעבודה בו היא משרה של פחות או יותר 9 שעות ולא משרה שדורשת המון שעות כי אני אמא לילדים קטנים. המון תודה
עמית מאיר | 11:41  27/08/08
שרון שלום, לא ציינת האם יש לך עניין בניהול, כי אם התשובה שלך חיובית, מדוע שלא תנסי להתקדם לעבר משרה של ניהול צוות בתחום של מערכות SAP ? לדעתי יש לך יתרון לא מבוטל בהיכרות שלך בהדרכה ובהטמעה של מערכות אלו, כך שרצוי כי תסתכלי מתחת לאף, בטרם תעלי מחשבות באם להתחיל קריירה שנייה בתחום טכנולוגי אחר, במיוחד שאת מציינת כי את מחפשת משרה בתחום שיש לו ביקוש, אך לא כזו שתהיה תובענית מידי. אם מאסת בתחום ה-SAP לחלוטין, הייתי ממליץ לך ללמוד תכנות או רשתות, שנחשבים לתחומים בהם הביקוש יציב יחסית, אך בדרך כלל הם דורשים כאמור לימוד קורס שמשכו מספר חודשים. פיתרון אחר הוא אכן תחום ה-QA שבו הביקוש לעובדים גבוה וכן ההכשרה וההדרכה נעשים במהלך העבודה, אך כמו שציינת לעיתים העבודה נתפסת כמונוטונית ואפורה, ולכן רבים נרתעים מכניסה לתחום. המלצתי היא שאם אין באפשרותך להתקדם בתחום עיסוקך הנוכחי, נסי לברר אודות קורס בתחום התכנות או הרשתות (שניתן לשלב אותו עם עבודה) שיהווה עבורך פלטפורמה לכניסה לתחום טכנולוגי מגוון יותר. בהצלחה !
שרון | 21:11  27/08/08
תודה על התשובה לגבי תכנות, אני לא באה מרקע ריאלי כך שהאם זה בכלל רלבנטי מבחינתי ואם כן האם יש קורסים בתכנות קצרים ולא מספר שנים, למישהו שממש לא מהרקע הזה וגם לא ממש ריאלי יותר הומני?
עמית מאיר | 13:16  28/08/08
היי שרון, לעניות דעתי ההתאמה לתחום התכנות אינה קשורה בהכרח להיותך טיפוס ריאלי או הומני. להבנתי יוכל להצליח בתחום התכנות אדם בעל גישה ועניין בתחומים טכנולוגיים. כבעלת ניסיון בתחום ה-SAP אינני סבור שתהיה לך בעיה בכל הקשור לגישה לתכנות, ולכן הייתי ממליץ לך לברר אודות תכני הלימוד בתחום התכנות בבתי הספר הגדולים יותר להכשרת מקצועות ההיי-טק כגון ג'ון ברייס: (http://www.johnbryce.co.il/) או במכללת סלע: (http://www1.sela.co.il/ld/LandingPage.aspx?sid=200&subid=6&ag=selaSelf&gclid=CKe61qfjq5UCFQJRtAodAnCxXA). כמובן שגם ניתן לברר וללמוד במכללות אחרות, אך רצוי להשוות תכנים עם המכללות הגדולות יותר בגלל החשיבות ללמוד את התכנים החדשים והמעודכנים ביותר. בדרך כלל משך הקורסים הללו נמשכים בין ארבעה לעשרה חודשים (תלוי באינטנסיביות של הקורס). בהצלחה !
סגור