פורום מדעי המחשב

בהנהלת: רונית אקשטיין  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מדעי המחשב לתואר ראשון ושני, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
רונית אקשטיין

יועצת לימודים של החוג למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל.

 
יניב | 09:06  29/06/08
שלום רב, אני מעוניין ללמוד לתואר אקדמי אך אני תקוע עם 2 שאלות לא פתורות לגבי הלימודים: 1. ראיתי שישנם מוסדות המאפשרות לימודי מדעי המחשב *בהתמחות* כלכלה/תקשורת/ביואינפורמטיקה וכו'. רציתי לדעת עד כמה לדעתך כדאי ללמוד מדעי המחשב בהתמחות זו לעומת לימודים של מדעי המחשב במסלול מורחב. 2. כמו כן, הייתי שמח לשמוע את דעתך לגבי לימודי מנהל עסקים בהתמחות טכנולוגיות מידע לעומת מדעי המחשב. מבחינת המצב בשוק, התפקידים שממלאים הבוגרים בכל אחד מהמסלולים, וגובה המשכורת (מה לעשות זה גם פרמטר שאני לוקח בחשבון) אשמח לקבל ממך תשובות לכך, בתודה מראש, יניב
יניב שלום, התשובה לשאלתך הראשונה נעוצה במידת ההתעניינות שלך בתחומים הנוספים של ההתמחויות. התוכניות הללו מיועדות לסטודנטים שאינם רוצים להתמקד אך ורק בלימודי מדעי המחשב, אלא רוצים לרכוש השכלה אקדמית בתחומים נוספים, מתוך מטרה להשתלב בשוק העבודה במשרות הרלוונטיות או להמשיך וללמוד תארים מתקדמים המבוססים על התמחויות אלו. לא הייתי ממהר להכנס ללימוד של תחומים נוספים, רק על סמך היוקרה של תחום הלימוד, ומבלי לדעת בדיוק מהם תכני הלימוד, ואלו תכני לימוד הם מחליפים במקצוע הראשי. לגבי שאלתך השניה, באופן כללי לימודי מינהל עסקים בהתמחות מערכות מידע מכשירים אותך להיכרות עם תחומים רבים ומגוונים אך לא ברמה מעמיקה לעומת לימודי מדעי המחשב שממקד אותך בתחום לימודים אחד או שניים באופן מעמיק ביותר, כמובן שההחלטה הסופית קשורה באישיות וברצונות שלך. התפקידים שממלאים בוגרי ההתמחות בטכנולוגיות מידע בפקולטה למינהל עסקים מגוונים: החל ממטמיעי וממיישמי מערכות ERP בארגונים, דרך תפקידי ניתוח ופיתוח של אפליקציות עסקיות שונות, ניהול צוותים ויחידות טכנולוגיות קטנות, וכלה בתפקידי שיווק בחברות היי-טק הדורשים הכרות עם מוצרים טכנולוגיים . לגבי רמות שכר, מרבית הבוגרים שמתחילים לעבוד בתחום זה נאלצים להסתפק בשנות התעסוקה הראשונות (1 -3 שנים בדרך כלל) ברמת שכר ממוצעת במשק. לא אנקוב בסכומים מדויקים, מכיוון שיהיה זה בלתי אחראי מצידי, אבל אתה יכול להעזר גם בסקרי שכר מעודכנים כמו בקישור הבא כדי ללמוד על מגמות בתחום: http://www.cps.co.il/SiteFiles/1/14/2888.asp כמובן שזה יכול להשתנות בהתאם לאופי הארגון בו מועסקים, אבל הקפיצה בשכר נעשית בדרך כלל לאחר צבירה של שנתיים – שלוש שנות ניסיון בתפקיד. לדעתי, עובדה זו אין בה כדי להרתיע אותך. זהו המצב ברוב התפקידים במשק (גם בוגרי מדעי המחשב חווים זאת בתחילת דרכם בשוק העבודה) ויתרה מכך, הדבר החשוב ביותר בשנות התעסוקה הראשונות הוא לצבור ניסיון מקצועי שיהווה פלטפורמה לקידום תעסוקתי בעתיד. בהצלחה !
סגור