פורום מדעי המחשב

בהנהלת: רונית אקשטיין  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מדעי המחשב לתואר ראשון ושני, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
רונית אקשטיין

יועצת לימודים של החוג למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל.

 
רויטל | 08:07  02/06/08
שוקלת להתחיל השנה תואר במדעי המחשב ומתלבטת מאוד היכן ללמוד, הייתי רוצה לדעת איזה אוניברסיטאות/מכללות נחשבות לטובות ביותר בתחום זה והאם יש ההבדל מהותי בין מכללה לאוניברסיטה (מבחינה מקצועית, קושי, העדפת מעסיקים וכ'ו...)
עמית מאיר | 12:47  03/06/08
רויטל שלום, תואר שני במדעי המחשב ניתן ללמוד ברוב האוניברסיטאות בארץ וכן במרכז הבינתחומי ובמכללה האקדמית ת"א-יפו. לימודי תואר שני במדעי המחשב כוללים לימודים תיאורטיים, לצד לימודים מעשיים ומחקר. הלימודים שואפים להעמיק את ידיעותיהם של אנשי המחשב, להעשיר את מומחיותם, לעדכן אותם בהתפתחויות החדשות בעולם המחשבים ולהעניק להם כלים ומיומנויות שיאפשרו להם לשמש כאנשי מקצוע מומחים ובעלי ידע רחב שיוכלו להשתלב בתעשייה עתירת הידע (היי טק), במעבדות, במכוני מחקר ובאקדמיה וכן להמשיך ללימודי דוקטורט בתחום. ככלל לא אמור להיות הבדל משמעותי בין תכני הלימוד באוניברסיטאות לבין המכללות בתחום זה, אם כי האוניברסיטאות נהנות מנסיון רב יותר בשנים בהוראת התחום ובמחקר, והמכללות מנסות לפצות על נושא זה במתן דגש על הפרקטיקה והעסקת מרצים הבאים מן השטח. מבחינת מעסיקים ושכר לא אמור להיות הבדל בין בוגרי אוניברסיטה ומכללה, כל עוד מדובר בתואר ישראלי המוכר ע"י המל"ג, שכן הגורם הדומיננטי בשלב זה של חייך התעסוקתי אמור להיות הניסיון שצברת בעבודה לאחר סיום התואר הראשון. מומלץ לבדוק את תנאי הקבלה ללימודי תואר שני שכן, ללימודי מוסמך במדעי המחשב יכולים להתקבל, בחלק ממוסדות הלימוד האקדמיים, בעלי תואר ראשון מוכר בתחום המיחשוב / ההנדסה / המדעים ואילו בחלק מהם יוכלו להתקבל ללימודי תואר שני רק בעלי תואר ראשון במדעי המחשב. נקודה נוספת שחשוב לבדוק בהקשר למכללות היא האפשרות ללמוד במסלול מחקרי עם תיזה, במידה והדבר רלוונטי. ניתן ללמוד תואר שני במדעי המחשב במסלול מחקרי עם תיזה ובמסלול לא מחקרי ללא תיזה ובמגוון מסלולים, ביניהם: מדעי המחשב, מחשבים, מתמטיקה ומדעי המחשב, סטטיסטיקה ומדעי המחשב ועוד. לא אוכל להתייחס לשאלה המתייחסת איזה תוכניות תואר שני נחשבות למובילות, משום שאינני מכיר מקרוב את תכניהן, אך רצוי לבקש לשוחח עם בוגרים של התוכניות, ולשמוע את דעתם, בטרם קבלת כל החלטה סופית. בהצלחה !
סגור