פורום מדעי המחשב

בהנהלת: רונית אקשטיין  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מדעי המחשב לתואר ראשון ושני, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
רונית אקשטיין

יועצת לימודים של החוג למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל.

 
שלום לחברי הפורום, שמי גלית, נרשמתי ללימודי תואר ראשון במנהל עסקים בבינתחומי ,אני מתלבטת בין שתי התמחויות (חשבונאות או טכנ' מידע) אשמח אם מישהו בעל ניסיון יוכל לתרום מן הידע שלו. שמתי לב שמנהל הפורום סיים (אמנם לא בבינתחומי) לימודי התמחות בטכנ' מידע,אני מניחה שאין הבדלים של ממש בין רמת הלימודים בשני המוסדות ולכן שאלתי רלוונטית גם לבוגר של "המסלול האקדמי". רצתי לשאול באופן כללי על רמת הקושי של לימודי ההתמחות בטכנ' מידע ? אני מניחה שהתשובה המיידית היא:"זה סובייקטיבי..." אך לדעתי בכל זאת הייתי רוצה התייחסות כללית לנושא,ללא משוא פנים –האובייקטיביות מתאפשרת מכיוון שמנהל הפורום בוגר מוסד השונה מן המוסד בו אני אלמד :) על עצמי אני יודעת שאני אדם שאוהב להשקיע אבל לא ברמות מטורפות,חברים שלמדו חשבונאות סיפרו שמדובר בהתמחות מאוד טובענית שדורשת חרישה וגם אז צריך מזל כדי "לעבור" מבחנים. האם רמת התובענות של ההתמחות בטכנ' מידע דומה לזו של ההתמחות בחשבונאות? מובן לי שבכל מקרה מדובר בלימודים אקדמיים ולא משחק ילדים ,אבל בכל זאת... אם ישנם חברי פורום אשר למדו חשבונאות ועברו לטכנ' מידע,הם בטח יוכלו להשוות בין שתי ההתמחויות. בתודה מראש, גלית.
גלית | 10:59  25/05/08
סליחה אם השאלה מורכבת מדי לדעתי אם אלך ליועצת ,היא לא תוכל לענות על שאלתי
גלית שלום, קיוויתי שתהיינה אולי התייחסויות נוספות לפנייתך, בשל העובדה שאינני בוגר ההתמחות בחשבונאות, ויכול לתת רק הערכה כיצד דברים נראים מנקודת מבט של בוגר התמחות במערכות מידע. לעצם שאלתך, לדעתי קשה להשוות בין שתי ההתמחויות, שכן הם שונים באופיים. כך למשל הפרקטיקה בלימודי החשבונאות מגיעה רק לאחר תקופה ממושכת של לימודים בדמות ההתמחות, ואילו לימודי מערכות מידע מאופיינים בדרך כלל בלימודים מעשיים, לצד רכישת הידע התיאורטי. אם לימודי חשבונאות דורשים בדרך כלל שקידה על ספרות מקצועית לקראת מבחנים, הרי שבתחום מערכות מידע, הידע שלך נבדק על סמך ביצוע תרגילים והכנת פרויקטים מעשיים. האבחנה שלך כי ההתמחות בחשבונאות "טובענית" נכונה. יחד עם זאת, אין משמע הדבר כי אין צורך להתאמץ בהתמחות במערכות מידע, היות ושם השקדנות מתועלת כאמור לאפיקים פרקטיים יותר. לדעתי הבעיה בלימודי חשבונאות שרבים מהסטודנטים לחשבונאות נרשמים ללימודים מבלי לדעת מה מצפה להם בסופם. הם לא יודעים, משום שמדובר בלימודים ארוכים ללא הזדמנות להשתפשף במהלך התואר בעבודה האמיתית של רואה החשבון. כתוצאה מכך, לא מעט סטודנטים מתאכזבים לבסוף מעבודה הסיזיפית והשגרתית בדרך כלל של רואה החשבון, ויש כאלו שמחליטים לאחר כל ההשקעה לנטוש את התחום. היתרון בלימודי מערכות מידע טמון בעובדה כי תוך כדי הלימודים תוכלי לחוש בהקדם אם התחום מדבר אליך או לאו, וזאת מתוקף העובדה כי משולבים בו טעימות רבות מחייו של מנתח המערכות, מעצב האתרים או התוכניתן. זה לדעתי יתרון לא מבוטל. חשוב לזכור שקיימים שיקולים נוספים בבחירת לימודים אקדמיים, כגון: שכר וסטטוס מקצועי לאחר סיום התואר, אפשרויות התפתחות וקידום תעסוקתי ועוד. אני מאמין כי כל אחד עושה את שיקוליו במידה כזאת או אחרת ומגיע להחלטה אודות מסלול הלימודים המתאים. אגב במסלול האקדמי של המכללה למינהל, נפתחה לא מכבר תכנית לימודים ייחודית למצטיינים לקראת תואר BA במינהל עסקים, עם התמחות ראשית בחשבונאות והתמחות משנית בטכנולוגיות מידע. התוכנית פותחה מתוך הבנה כי קיימת מגמת ביקוש לחשבונאים בעלי הבנה וידע בטכנולוגיות מידע, ואין לי ספק כי השכלה טכנולוגית מעניקה לבוגרי התוכנית יתרון יחסי בתחרות הגוברת בתחום ראיית החשבון. באופן אישי אני ממליץ בחום על הלימודים בהתמחות במערכות מידע, ואם תעייני בפורום תראי תגובות נלהבות של סטודנטים נוספים מהתחום לגבי העניין והאתגר שהלימודים מספקים להם, אבל זה כמובן צד אחד של המטבע. כדי לקבל פידבקים על הצד השני של המטבע, אני מציע לך לעיין בפורם השכן של "חשבונאות ופיננסים", ולבטח תוכלי לקבל חוות דעת נוספות אודות לימודי החשבונאות. בהצלחה בכל מסלול לימוד שתבחרי !
גלית | 10:21  28/05/08
עמית שלום, בתגובתך כתבת:" חשוב לזכור שקיימים שיקולים נוספים בבחירת לימודים אקדמיים, כגון: שכר וסטטוס מקצועי לאחר סיום התואר, אפשרויות התפתחות וקידום תעסוקתי ועוד. " חשוב לי בהחלט לדעת על שכר בוגרי ההתמחות ,סטטוס מקצועי ,אפשרויות קידום וכל מידע רלוונטי אחר. אני מסכימה איתך במאת האחוזים ,כשבוחרים מקצוע צריך לדעת עליו הכל ,גם את הפלוסים וגם את המינוטסים הפאן המעשי עליו דברת חשוב לי ביותר,אם אני עושה משהו אני רוצה לראות תוצאות . מתוך ניסיון עבר עם פרוייקט במחשבים שעשיתי ,ישבתי עליו עד שראיתי תוצאה על המסך ואז עמלתי לשיפור התוצאות.
עמית מאיר | 13:15  04/06/08
היי גלית, תוכלי לקבל מידע נוסף אם תעייני בתשובות שנתתי בפורום זה למשתתף אחר בהקשר לאותו נושא בתאריך ה-1/5. בהצלחה !
גלית | 21:29  05/06/08
סגור