פורום מדעי המחשב

בהנהלת: רונית אקשטיין  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מדעי המחשב לתואר ראשון ושני, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
רונית אקשטיין

יועצת לימודים של החוג למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל.

 
בן 18 וחצי, חייל בשירות סדיר. אני מעוניין להתחיל לימודי תואר בתחום המחשבים באוניברסיטה הפתוחה הבעיה היא שאין לי מושג מה ללמוד. מה נחשב הטופ של התארים? מה הכי מומלץ ללמוד? אציין שבעתיד אני רוצה לעבוד בחברת היי-טק. אשמח אם מישהו יוכל לייעץ לי בנושא כי ממש אין לי מושג.
עמית מאיר | 21:29  16/04/08
אלעד שלום, אני אשמח אם חברי הפורום יוכלו לתת לך המלצות ללימודים, אך לדעתי בטרם תקרא את דבריהם עליך להבין כי בזמנים שונים, יש ביקוש מסוים למקצועות מסוימים ובזמנים אחרים דווקא תפקידים אחרים נחשבים מוערכים יותר. הדבר נכון במיוחד בתחום דינמי כמו לימודי המחשבים, ובייחוד אם אתה מעוניין להשתלב בתחום ההיי-טק המתפתח ומשתנה. לכן הצעתי אליך כי בבחירתך, אל תסתמך בלבד על תחום הלימודים המבוקש או הנחשב ביותר כעת, מכיוון שיש סיכוי כי בסיום לימודיך בעוד 3-4 שנים, הדברים יהיו שונים. מומלץ כי תיתן משקל רב לתחומי העניין הקרובים לליבך ובדוק עם בוגרים האם בטווח הרחוק תחום הלימוד שבחרת יאפשר לך להתקדם ולהתפתח מבחינת מקצועית ותעסוקתית. בהצלחה !
אני מעוניין להוסיף נדבך אחד: לכשתחליט מה אתה מעוניין ללמוד בתחום המחשבים, אני מציע שתעשה את במוסד שאיננו אוניברסיטאי. למה? כי יותר טוב לך לקבל ידע מעשי במקום תיאורטי. מעסיקים פוטנציאלים ירצו בוגר שיודע לעבוד, ולא אחד כזה שמומחה בתיאוריה וצריך ללמד אותו לעבוד. אני אישית למדתי ב HIT, אליו הגעתי דרך בחור שעבד במוטורולה ומאד המליץ. זה אגב לימודים מעשיים שאפשר לשלב איתם עבודה. בהצלחה!
סגור