פורום מדעי המחשב

בהנהלת: רונית אקשטיין  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מדעי המחשב לתואר ראשון ושני, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
רונית אקשטיין

יועצת לימודים של החוג למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל.

 
חווי | 12:22  27/02/08
רציתי לשאול אותך האם מי שמסיים תואר במדעי המחשב נחשב כמהנדס?? וגם מה ההבדל בין בוגר הנדסת מערכות מידע לבין בוגר מדעי המחשב? ומה האפשריות תעסוקה של הראשון?וגם מה ההבדל ברמת השכר בין שניהם למתחילים במקצוע ולוותיקים? וכמו כן מה זה מהנדס מערכות תקשרות?(אני אשמח לקבל תשובה למרות שאני יודע שזה לא הפורום הנכון לשאול שאלה זו)
שלום לך, תואר במדעי המחשב אינו מקנה תואר מהנדס. מדובר בתארים שונים בעלי משמעויות שונות. כבוגר מדעי המחשב תוכל לקבל שלושה סוגי תארים ראשונים: תואר בוגר BA, בוגר בטכנולוגיה BTech או תואר בוגר במדעים B.Sc לפי הסמכת המוסד בו תלמד. בוגרי תואר במדעי המחשב משתלבים בדרך כלל בתעשיות עתירות ידע. עקרונית, תפקיד המהנדס הוא לפתור בעיות, תוך שימוש בכישורים מתמטיים, טכניים ומדעיים. מכיוון שיש מגוון אינסופי של בעיות שצריך לפתור, גם בתחום המחשוב והטכנולוגיה, חולקו ההתמחויות של המהנדסים לתחומים שונים (הנדסת מחשבים ומתמטיקה, הנדסת מחשבים ופיסיקה, הנדסת אלקטרוניקה ומדעי המחשב ועוד) כשכל מהנדס מתמקצע באחד מהם במהלך לימודיו ומכיר אותו לעומק. בוגרי הנדסה עוסקים בתחומי ההיי-טק, מחקר ופיתוח בתעשיה וניהול בכיר בעולם הטכנולוגי אינני מכיר לעומק את תחום הנדסת מערכות המידע מבחינת תכני הלימוד, אבל ייתכן שבפורום השכן "לימודי הנדסה" תוכל למצוא מענה ספציפי לשאלתך. לגבי הבדלי השכר: הדבר תלוי בעיקר תפקיד הספציפי בו תעסוק ובניסיון שלך בעבודה. עקרונית רמות השכר של מהנסים נוטות להיות גבוהות יותר, כי הם נחשבים לדרג מפתח בארגון, אך גם זה אינו מחייב. אם תרצה פרטים נוספים לגבי רמות שכר, תוכל למצוא נתונים מדויקים ועדכניים בטבלאות וסקרי שכר שמבצעות חברות השמה להיי-טק ומפרסמות אותן בדרך כלל באתרי האינטרנט שלהם. בהצלחה !
סגור