אדיר | 11:11  01/03/09
שלום לכולם אני מתכנן ללמוד שיווק ופירסום ברצוני לדבר עם אנשים שלמדו או עוסקים התחום השיווק והייתי רוצה לברר כמה פרטים בנושא איפה הכי כדאי ללמוד את התחום? מה תוכלו להגיד לי לגבי בתי ספר ללימודי פירסום בכללי? מקצועות לימוד,תנאי קבלה, תואר|תעודה וכו תודה מראש
אדיר שלום, 1- אתחיל מזה, כי לימודי התעודה בניהול פרסום ושיווק הם לימודי תעודה מקצועיים, לכן הדגש עליהם פרקטי מאד. אני לא יודעת לאיזו מטרה אתה בדיוק מחפש את הקורס ולכן אשמח אם תכתב בעצם מהו אותו הצורך שמניע אותך להתעניין בקורס: האם יש לך ניסיון בתחום ואתה צריך תעודה? האם יש לך תואר ראשון ואת מחפש לחזק את התואר שלך? האם אתה חדש בתחום ומעוניין לעבוד בשיווק או להיכנס לעולם הפרסום? 2- למען גילוי נאות, מעבר להיותי יועצת במכללת ר"ג, אני גם מרכזת את לימודי הניהול במכללה, וניהול פרסום ושיווק הוא הקורס הפופולארי ביותר הוא מבין קורסים הניהול שבאחריותי. בנוסף, אני בוגרת הקורס במכללת ר"ג. 3- עולם הפרסום עצמו נראה כעולם "זוהר" וקורן להרבה, אך רבים מאתנו לא מכירים את העבודה השוחקת בפועל. העבודה במשרדי פרסום בד"כ דורשת שעות רבות בשכר נמוך. 4- במידה ואתה רוצה להתמקד רק בפרסום, הייתי ממליצה לך תחילה לבחור תחום ספיציפי שאת רוצה ללכת בו בעולם הפרסום ולהתמקד בו, למשל: קופירייטינג, אינטרקטיב וכו'. תוכלי גם להתחיל קודם בקורס ניהול פרסום ושיווק ולאחר מכן לבחור את המשך דרכך. המלצתי היא לשלב בין הפרסום לבין השיווק. 5- מס' נקודות חשובות שיש לשים אליהן לב בבחירת קורס זה: ***בדקי כמה מחזורים נפתחים ביחידה החוץ-אקדמית אליה את פונה, ועם כמה סטודנטים. גודל ותדירות יכולים להצביע על ניסיון המקום בקורס ועל איכותו. ***מה הן דרישות הקורס, האם נעשה פרויקט או/ו וכמה הוא מעשי, כלומר כמה הפרויקט גמר שלך יוכל למכור אותך בראיון עבודה מול מעסיק. ***בדקי מי המרצים ומה ניסיונם בהעברת הקורס (במקרה של קורס זה מרצים כן חשובים). ***בקשי לדבר עם 2-3 ממליצים שסיימו או אפילו הגיעי למקום בימים שרץ הקורס כדי לשאול בהפסקה את הסטודנטים לשביעות רצונם. 4-וכעת תשובותיי לכל הנקודות שהזכרתי לגבי אופי הקורס- ניהול פרסום ושיווק במכללת ר"ג: ביח' החוץ אקדמית במכללת ר"ג, נפתחים 3-4 מחזורים בשנה, מקסימום סטודנטים בכיתה- 30. *** הסטודנטים עושים פרויקט גמר מעשי שכולל כתיבת תוכנית פרסומית ושיווקית, מהשיעור השלישי-רביעי של הקורס לאורך 2 סמסטרים. ***המרצה שמרכז ומלמד כ- 45%-50% מהקורס במכללת ר"ג הוא אבנר, לשאר הנושאים- מגיעים מומחים מהתחום, כמו: שרון יהלום, מיכה מרום, גיל אשכנזי. אבנר שוחט מלמד גם בתואר שני במכללת ר"ג וכן מעביר קורסים גם בניהול עסקי. בהצלחה, מונה בר-גיל
סגור