פורום לימודי רפואה משלימה

בהנהלת: גיל וינבאום  |  מסר למנהל/ת הפורום
בחירת מקום הלימוד והתאמת תחום הלימוד הספציפי ליכולת ולאישיות שלך הם קריטיים ליכולתך להפוך למטפל מצטיין. פורום זה נועד לעזור לכם המתעניינים בלימודי הרפואה המשלימה לקחת החלטה שקולה ומושכלת.
 
גיל וינבאום

הפורום בהנהלתו של ד"ר גיל וינבאום (ND-CA) - מנהל הקולג' לרפואה משלימה בסמינר אפעל, רמת אפעל, בטכניון בחיפה,ובמכללת אורנים בטבעון ,מומחה ברפואה סינית, נטורופתיה והומיאופתיה קלאסית מעל 14 שנה.

 
אלעד | 15:23  05/02/10
אני מתכוון ללמוד נטורפתיה ויש לי מס שאלות: תחילה אני בוגר תואר בחנג ממכללת וינגייט: 1. האם אני אקבל פטור מלימודי תזונה בסיסית ,אנטומיה פיזיולוגיה כימיה וביוכימיה? 2. היכן ידוע לכם על מכללה שמלמדת לימודי ערב בלבד? 3. האם יש מקום שניתן ללמוד בו יומים בלבד ולא שלוש כמקובל? 4. האם חייב לקחת קורס במגע או באבחון (לא ניתן לקחת רק קורס אחד באבחון?) 5. מהו השכר של נטורפת שכיר(לא כמוכר תוספי מזון אלא כיועץ במרפאה-קליניקה)? תודה מראש לעונים!
גיל וינבאום | 09:27  08/02/10
שלום אלעד, מקצוע הליבה בנטורופתיה הוא תזונה. בנוסף לכך, נלמדים הנושאים/ הקורסים הבאים: טכניקות אבחון - לומדים מספר גישות אבחוניות שונות, צמחי מרפא מערביים,רפוי באמצעות תוספי תזונה, פרחי באך, ארומתרפיה ומקצוע המגע שבוחרים (שיאצו/ טווינא/ עיסוי/ רפלקסולוגיה(. בנוסף לכל אלה, לומדים את התיאוריות המרכזיות, יחסי גומלין בין גוף ונפש, מבוא לפסיכולוגיה, סדנאות לניהול מתחים, להעצמה אישית ועוד.... הנטורופת מתאים לאדם את התזונה ואורח החיים המתאימים לו. בקליניקה המטופל (אם יש צורך) יעבור טיפולי מגע. כמו כן, אם צריך הנטורופת ייתן למטופל צמחי מרפא, תוספי תזונה, פרחי באך ככלים תרופתיים. במקביל ללימודי המגמה, לומדים לימודי רפואה מערבית: אנטומיה- איפה כל איבר ומערכת נמצאים. פיזיולוגיה- מה כל איבר ומערכת אמורים לבצע בגוף. פתולוגיה- מה קורה בגוף, כשהאיברים והמערכות נכשלים בתפקידם. פרמקולוגיה- תורת התרופות. בדיקות מעבדה- לומדים לפענח בדיקות דם, שתן, א.ק.ג וצילומי מעבדה. לגבי הפטורים: יש לשבת מול מרכז המגמה במכללה בה אתה מתעתד ללמוד, עם סילבוסים וקלסרים מלימודיך הקודמים. וכך תוכל לקבל פטורים מחלק מלימודי הרפואה המערבית. אצלנו בקולג', סטודנטים במעמדך- קיבלו פטור משנה א' ברפואה מערבית ופטור חלקי משנה ב'. משאלותיך, ניתן להבין כי אינך מודע ל"גודל המקצוע". נטורופתיה לומדים לפחות 3300 ש"ל. ולכן לא ניתן ללמוד את המקצוע רק פעמיים בשבוע ורק בשעות הערב.... זה נפח לימוד של קורס (שיאצו/ רפלקסולוגיה/ עיסוי) ולא של מגמת לימוד! השכר ההתחלתי כמטפל שכיר עומד על 75 ₪ לטיפול. מקווה שעזרתי. רק בריאות. ד"ר גיל וינבאום www.mashlima.co.il
סגור