פורום לימודי רפואה משלימה

בהנהלת: גיל וינבאום  |  מסר למנהל/ת הפורום
בחירת מקום הלימוד והתאמת תחום הלימוד הספציפי ליכולת ולאישיות שלך הם קריטיים ליכולתך להפוך למטפל מצטיין. פורום זה נועד לעזור לכם המתעניינים בלימודי הרפואה המשלימה לקחת החלטה שקולה ומושכלת.
 
גיל וינבאום

הפורום בהנהלתו של ד"ר גיל וינבאום (ND-CA) - מנהל הקולג' לרפואה משלימה בסמינר אפעל, רמת אפעל, בטכניון בחיפה,ובמכללת אורנים בטבעון ,מומחה ברפואה סינית, נטורופתיה והומיאופתיה קלאסית מעל 14 שנה.

 
מיקה | 14:35  01/02/10
אני מעוניינת ללמוד שיאצו ומסז' שבדי האם בשביל להיות מסז'סט מוסמך צריך ללמוד במקום מסודר שלוש שנים? (כמו למשל מכללת רידמן) או שמספיק אם אני עוברת קורס קצר של כמה חודשים בשביל שאני אוכל לעסוק בזה?
גיל וינבאום | 12:25  02/02/10
שלום מיקה, אכן, יש צורך של שנתיים ניסיון קליני כדי להיות מטפלת בקופ"ח. במהלך "זמן ההמתנה" את יכולה לעבוד בקליניקות גדולות, בתי-מלון ומקומות ספא ולהתפרנס בכבוד. בהמשך, את תוכלי גם להתקבל לאחת מקופות החולים או לפתח במקביל גם קליניקה עצמאית. לימודי שיאצו: הלימודים נמשכים בין שנה- עד שלוש שנים, כאשר כל שנה היא יחידה עצמאית. בשיאצו צריך ללמוד שנתיים כדי להיות מטפלת טובה. במסגרת השיאצו לומדים טכניקות אבחון, תנועה ולחיצה. לומדים טיפול במסלולי אנרגיה ספציפיים (מרידיאנים) וטיפול באזורי גוף שונים. ישנן גישות טיפוליות שונות בשיאצו: "שיאצו קלאסי", "זן שיאצו", "טאו שיאצו" – עלייך לבדוק מהי הגישה המתאימה לך באופן ספציפי. לימודי עיסוי: עפ"י הקריטריונים של האגודה הישראלית לעיסוי וטיפולי גוף מי שרוצה ללמוד עיסוי יכול לעשות זאת בשני שלבים: שלב א': עיסוי שבדי, שמקנה למטפל כלים אפקטיביים לטיפול בבעיות שרירים ושלד שלב ב'- עיסוי רפואי, שנותן כלים טיפוליים במגע במגוון בעיות רפואיות. ניתן ללמוד את שני השלבים בשנה קלנדרית אחת. מצ"ב רשימת המכללות המוכרות ע"י האגודה- כך לומדים במקום שהוא מקצועי ומבוקר. כמובן שיש ללמוד במקביל לעיסוי או לשיאצו גם לימודי רפואה מערבית: אנטומיה, פיזיולוגיה ופתולוגיה. לגבי בחירת מקום הלימוד: את צריכה לגשת למספר מכללות ולבדוק את תוכניות הלימוד, המרצים (כולל הותק שלהם וניסיונם הקליני), את התנאים הפיזיים (מזרנים, מיטות טיפול, חומר מודפס, רפואה מערבית ועוד...), מספר הסטודנטים בכל כיתה, מגוון הסטודנטים (גילאים שונים שמאפשרים התנסות קלינית רחבה) והאם יש למכללה כבר בוגרים שעובדים בתחום ולבסוף: להקשיב לתחושת הבטן שלך כלפי המקום- רק כך לדעת האם בחירתך היא שקולה ונבונה מקווה שעזרתי. רק בריאות. ד"ר גיל וינבאום www.mashlima.co.il
סגור