פורום לימודי רפואה משלימה

בהנהלת: גיל וינבאום  |  מסר למנהל/ת הפורום
בחירת מקום הלימוד והתאמת תחום הלימוד הספציפי ליכולת ולאישיות שלך הם קריטיים ליכולתך להפוך למטפל מצטיין. פורום זה נועד לעזור לכם המתעניינים בלימודי הרפואה המשלימה לקחת החלטה שקולה ומושכלת.
 
גיל וינבאום

הפורום בהנהלתו של ד"ר גיל וינבאום (ND-CA) - מנהל הקולג' לרפואה משלימה בסמינר אפעל, רמת אפעל, בטכניון בחיפה,ובמכללת אורנים בטבעון ,מומחה ברפואה סינית, נטורופתיה והומיאופתיה קלאסית מעל 14 שנה.

 
יעל | 08:31  31/12/09
אחרי לימודים בתחום שלא מתאים לי לחלוטין, ועבודה בתחום, הלכתי לייעוץ תעסוקתי. ההמלצה שיצאתי איתה משם היתה- ללמוד רפואה סינית, כי התחום הזה הוא המתאים לי ביותר. תמיד התעניינתי בתחום, וכעת אני חושבת על לימודים. היועצת המליצה, על התוכנית בקמפוס לחקלאות ברחובות. קראתי קצת, והלימודים הם לימודי רפואה סינית עתיקה, נשמע ונקרא מקיף ביותר. ראיתי גם (בשיטוטים ברשת) את התוכנית של האוניברסיטה הפתוחה ומכבי טבעי (מירב) וכן קמפוס ברושים. היכן הכי נכון/מקיף ללמוד? מה עלי לדעת לפני כניסה ללימודים בתחום? תודה!
גיל וינבאום | 09:57  31/12/09
שלום יעל, להלן ההבדלים: בפקולטה ברחובות לומדים רפואה סינית עתיקה= שיטת הגזעים והענפים: הגזעים השמימיים הם עשרת אברי הגוף הפנימיים. לכל איבר יש קשר לאחד מחמשת היסודות. ישנם חמישה אברים ייניים וחמישה יאנגים / אנו לא יכולים להתקיים ללא אברי הגוף הללו. האנרגיה שמגיעה מהשמים משתקפת בבסיס הגוף הפיזי, בעשרת האיברים החלוקה לענפים, מייצגת את האנרגיה הארצית. הענפים מסמלים את המערכת האנרגטית של הגוף, מערכת המרידיאנים ומערכת ההתבטאות הנפשית. ישנם 12 מרידיאנים עיקריים, והם מקושרים, כמובן, לאברי הגוף – הגזעים. בשיטת טיפול זו אנו מנסים להבין מהסימפטומים מהם הוא סובל, איזה סוג של אנרגיה לא מתפקד אצלו באופן נורמאלי. בשאר המכללות שציינת לומדים הרפואה הסינית המסורתית (TCM): הרפואה הסינית המסורתית (TCM) היא הרפואה העתיקה ביותר בעולם: השימוש בה החל לפני יותר מ- 4000 שנה והוא נמשך עד היום. הרפואה הסינית כוללת בנוסף לשיטות הטיפול והאבחון, גם אורח חיים המלווה את הפרט מיום לידתו ועד בכלל. בדומה לרפואה המערבית מתבססת הרפואה הסינית על עקרונות האנטומיה, הפיסיולוגיה והפתולוגיה. אך יחד עם זאת הרפואה הסינית מתבססת גם על עקרונות פילוסופיים כגון: אנרגיה, עקרון הדואליות ביקום (תיאורית ה- YIN וה- YANG) ותיאורית חמשת האלמנטים כל שיטות האבחון הן מהחוץ פנימה מכיוון שחל איסור ברפואה ה הסינית לפגוע בשלמות האדם, המטפל הסיני אוסף את האינפורמציה שקיבל מגופו של המטופל, בנוסף לתשאול פרטני שעובר כל מטופל. המטפל משכלל את כלל האינפורמציה לכדי "תבנית של חוסר איזון", ומנסה לגלות את הקשר שבין התופעות בגוף מהן סובל המטופל, ולא דווקא מחלה בעלת גורם ספציפי. יש לציין שרק בחמישה מקומות בכל העולם! לומדים מסלול ארבע שנתי עפ"י גישת הגזעים והענפים. כך שבוחנים את המציאות בצורה אובייקטיבית מגלים כי השיטה הרווחת בסין, ארה"ב, קנדה ואירופה היא הרפואה הסינית המסורתית..... ולא במקרה. לגבי השיקולים בבחירת מכללה. בבואך לבחור מכללה יש לבדוק את הפרמטרים הבאים: 1. מי מרכז את המגמה, ומהו הריזומה המקצועי, ההשכלתי והקליני שלו 2. מהו גודלו של סגל ההוראה והרקע המקצועי, ההשכלתי והקליני שלו. 3. מהו החזון של תוכנית הלימוד, האם הוא עומד בקו אחד עם החזון שלך? 4. האם מתקיים שדה קליני (סטאז')? 5. היכן מתקיים השדה הקליני ומה היקפו? 6. כשמדובר בשנות לימוד קלנדריות, כמה שעות לימוד לומדים בכל שנה? 7. האם למכללה יש כבר בוגרים בתחום והאם הם עובדים במקצוע? 8. האם יש מחלקת השמה שעוזרת לסטודנט במציאת עבודה? 9. להיכנס לשיעורים שכבר רצים בפועל, ולהתרשם מאיכות העברת השיעורים והאווירה בכיתה 10. לשבת בקמפוס, לעצום עיניים ולהרגיש מה המקום "משדר" לך מבחינת תחושות הבטן. מצ"ב קישור למכללות המוכרות ע"י האגודה לריפוי סיני-מסורתי. מקווה שעזרתי רק בריאות. ד"ר גיל וינבאום www.mashlima.co.il
סגור