פורום לימודי רפואה משלימה

בהנהלת: גיל וינבאום  |  מסר למנהל/ת הפורום
בחירת מקום הלימוד והתאמת תחום הלימוד הספציפי ליכולת ולאישיות שלך הם קריטיים ליכולתך להפוך למטפל מצטיין. פורום זה נועד לעזור לכם המתעניינים בלימודי הרפואה המשלימה לקחת החלטה שקולה ומושכלת.
 
גיל וינבאום

הפורום בהנהלתו של ד"ר גיל וינבאום (ND-CA) - מנהל הקולג' לרפואה משלימה בסמינר אפעל, רמת אפעל, בטכניון בחיפה,ובמכללת אורנים בטבעון ,מומחה ברפואה סינית, נטורופתיה והומיאופתיה קלאסית מעל 14 שנה.

 
דנית | 08:28  13/01/09
י לא יודעת אם זהו הפורום המתאים לשאלתי, אבל בכל זאת.. אני שוקלת ללמוד רפואה סינית. לא הצלחתי להתקבל ללימודי רפואה בארץ באוניברסיטאות ולימודים בחו"ל יקרים לי מדיי. החלטתי לנסות לעסוק בתחום הרפואי למרות הכל. שאלתי היא מה מעמדו בארץ של מי שסיים לימודים של 4 שנות רפואה סינית. האם ניתן למצוא עבודה בתחום זה בבתי החולים ויש איזשהו מעמד לרופא סיני המעוגן בחוק? יש תואר MD למרפא סיני? אפשר להמשיך ללימודי PHD בתחום זה? האם משרד הבריאות מכיר ברופא שסיים לימודי רפואה סינית כשם שהוא מכיר ברופא שסיים אוניברסיטה בארץ? תודה רבה על המענה!
גיל וינבאום | 12:06  13/01/09
שלום דנית! הפורום הזה נועד בדיוק לשאלות מעיין אלה. בואי נעשה קצת סדר: אי אף אוניברסיטה בישראל שמלמדת רפואה סינית- כל לימודי הרפואה הסינית בישראל נעשים במכללות פרטיות. משרד הבריאות אינו מכיר בלימודי הרפואה הסינית כיוון שהוא אינו יודע להעריך את טיב ורמת הלימוד בתחום זה. מי שאמון כיום על קביעת הסטנדרטים המקצועיים בישראל היא האגודה לריפוי סיני-מסורתי. יש כיום עשר מכללות המוכרות ע"י האגודה, מצ"ב קישור לאתר האגודה. יש ברוב בתי החולים יחידות לרפואה משלימה (והרפואה הסינית כמובילה בתחום זה). המטפלים ביחידות אלה הם בוגרים של המכללות בישראל. למען ההגינות, עלייך לדעת כי מס' המשרות בכל יחידה הוא מצומצם. לעומת זאת בקופות החולים ישנן משרות רבות יותר. כמובן שלא ניתן לעשות השלמה ללימודי MD- לשם כך יש ללמוד רפואה. בישראל לא ניתן להמשיך לתואר PhD – ללא לימודים קודמים של תואר ראשון ושני. מקווה שעזרתי. רק בריאות. ד"ר גיל וינבאום www.mashlima.co.il
סגור