פורום לימודי רפואה משלימה

בהנהלת: גיל וינבאום  |  מסר למנהל/ת הפורום
בחירת מקום הלימוד והתאמת תחום הלימוד הספציפי ליכולת ולאישיות שלך הם קריטיים ליכולתך להפוך למטפל מצטיין. פורום זה נועד לעזור לכם המתעניינים בלימודי הרפואה המשלימה לקחת החלטה שקולה ומושכלת.
 
גיל וינבאום

הפורום בהנהלתו של ד"ר גיל וינבאום (ND-CA) - מנהל הקולג' לרפואה משלימה בסמינר אפעל, רמת אפעל, בטכניון בחיפה,ובמכללת אורנים בטבעון ,מומחה ברפואה סינית, נטורופתיה והומיאופתיה קלאסית מעל 14 שנה.

 
נועם | 11:55  30/12/08
אני נטורופתית בשנה ג' ורציתי לשתף אותך בהתלבטויות שלי. 1. אני מאוד מאמינה בגוף שיכול להגיע לריפוי דרך תזונה נכונה, פעילות גופנית והורדת מתח. אני מאוד לא מתחברת לשימוש בתוספי מזון וצמחי מרפא שעלולים לגרום לעומס מיותר לגוף, בכך שמכניסים לתוכו כמויות של ויטמינים ומינרלים שייתכן והוא לא זקוק להם בדיוק בזמן הנטילה והכבד והכליות עובדים קשה יותר בכדי להיפטר מעודפים. אנחנו לומדים כמובן קורסים ומה לוקחים למה וכמה וזה ממש לא מעניין אותי. האם בתור נטורופתית אני יכולה לשים את שני האמצעים האלו בצד? כי לפי מה שקראתי כאן באתר, לרוב את כותבת שצמחי נרפא ותוספי מזון הם כחלק בלתי נפרד בטיפולים שלך. האם זה לא נוגד את הרפואה הטבעית? 2. אני מרגישה ייסורי מצפון שבאופן אישי אני אוהבת בשר ואוכלת פעמיים בשבוע, עוף בעיקר ופעם בחודש קצת בשר טחון. רוב הכיתה שלי צמחונית, ואני מרגישה כמעט מוזרה שאני הופכת להיות נטורופתית ואני אמליץ לאנשים להימנע/להפחית במוצרים מהחי כי זה מה שלמדתי, בעוד אני כן אוכלת. אני מרגישה שאין לי עם מי לדבר על זה כי אני לא ממש מתחברת לבנות הכיתה. אשמח באמת לתגובה מכל הלב. תודה.
גיל וינבאום | 08:52  31/12/08
שלום נועם! מעבר לקווים המנחים בנטורופתיה של הפחתת מוצרים מן החי, דגנים מלאים, פירות וירקות וכו'... יש גישות שונות ומטפלים שונים. יש את אלו שמחמירים יותר ואלו שמחמירים פחות, יש את אלה שדוגלים "בהעמסה" של תוספי מזון כדי ליצור מצב של רוויה ויש את אלה שבוחרים לתת מינונים קטנים ולעיתים גם את זה לא. חשוב לאפשר לסטודנטים להיחשף לכמה שיותר מרצים בתחום כדי שיכירו גישות שונות ולהתחבר לגישה כזאת או אחרת (כך נהוג אצלנו בקולג'). כלי הטיפול בנטורופתיה הם רבים ומגוונים, אמנם לימודי תוספי מזון וצמחי מרפא הם חלק בלתי נפרד מתוכנית הלימוד והם כלי טיפול חשובים אך לך כמטפלת יש את הזכות אם להתחבר לתחום אחד יותר ולתחום אחר פחות ולבחור אם לממש את הכלים הללו בקליניקה או לא. יהיו מטופלים שכלל לא יצטרכו שינויים בתזונה, תוספים או צמחי מרפא (לדוגמא במחלות על רקע נפשי/מתח) ויהיו כאלה שיהיו חייבים להפחית או להימנע לחלוטין ממוצרים מן החי או שיהיו חייבים להשתמש בתוספי מזון כשהתזונה לא מספקת. צר לי שאת מרגישה שאת לא מתחברת לכיתה, אולי תנסי לבדוק אם יש לך שפה משותפת עם המיעוט שאינם צמחונים או למצוא דרך להיחשף למטפלים שונים בנטורופתיה כדי שתוכלי להרגיש טוב יותר עם עצמך. שיהיה בהצלחה. מקווה שעזרתי. רק בריאות. ד"ר גיל וינבאום www.mashlima.co.il
סגור