פורום לימודי רפואה משלימה

בהנהלת: גיל וינבאום  |  מסר למנהל/ת הפורום
בחירת מקום הלימוד והתאמת תחום הלימוד הספציפי ליכולת ולאישיות שלך הם קריטיים ליכולתך להפוך למטפל מצטיין. פורום זה נועד לעזור לכם המתעניינים בלימודי הרפואה המשלימה לקחת החלטה שקולה ומושכלת.
 
גיל וינבאום

הפורום בהנהלתו של ד"ר גיל וינבאום (ND-CA) - מנהל הקולג' לרפואה משלימה בסמינר אפעל, רמת אפעל, בטכניון בחיפה,ובמכללת אורנים בטבעון ,מומחה ברפואה סינית, נטורופתיה והומיאופתיה קלאסית מעל 14 שנה.

 
עדי | 13:49  20/10/08
שלום רב, לאחרונה החלטתי להגשים חלום ולהתחיל לצעוד בכיוון של הסבה מקצועית לתחום של מגע ברפואה הסינית. הכיוון שלי כרגע הוא שיאצו בתור התחלה שכן אין באפשרותי ללמוד מסלול מלא של רפואה סינית במקום איכותי ולשלב עם הלימודים עבודה במשרה מלאה. הייתי בשיחות ייעוץ בשני מוסדות: תמורות וקמפוס ברושים. שניהם הותירו רושם חיובי למדי , אך ני נמשך אינטואיטיבית לאחר יותר מלאחר. שאלתי היא: מכיוון שאינני מכיר את שני המוסדות והשמות היחידים שאני שמעתי עליהם בתחום הם רידמן, מדיסין ומזרח מערב, היכן עדיף ללמוד מבחינת השם, האיכות, המקצועיות והאפשרות להתרחב בהמשך ולהשלים רפואה סינית מלאה? האם שני המקומות מוכרים ומוערכים בתחום? מה יעדיף לרוב לשמוע מעסיק עתידי פוטנציאלי, ברושים או תמורות? שאלה נוספת היא לגבי סוג השיאצו: טאו שיאצו וזן שיאצו - מה עדיף ללמוד בארץ והאם יש בארץ מקום איכותי מנוסה ומקצועי בטאו שיאצו? תודה מראש וחג שמח, עדי.
גיל וינבאום | 12:42  23/10/08
שלום עדי! כמו בכל תחום, יש טובים יותר וטובים פחות. ואל לך לעשות "קיצורי דרך" בבואך לקחת החלטה כה חשובה. המלצתי לך במקרה זה,כמו במקרים אחרים היא: 1 לשבת מול מרכזי המגמות, לשמוע על ולראות את תוכניות הלימוד והרעיון שעומד מאחוריהן. 2 לברר מה גודל ומגוון צוות ההוראה, כמו גם הניסיון הקליני שלו. 3 לברר היכן מתבצע הסטאז' הקליני. 4 לברר האם יש כבר בוגרים של המסלול הנ"ל ש"עובדים בשטח". 5 לברר האם יש מחלקת השמה שעוזרת לסטודנט במציאת עבודה. 6 להיכנס לשיעורים שכבר רצים בפועל, ולהתרשם מאיכות העברת השיעורים והאווירה בכיתה. 7 לדבר עם סטודנטים בהפסקה וכך ללמוד "על באמת" לגבי תוכניות הלימוד ורמת שביעות הרצון. 8 אחרי שמולאו 7 הסעיפים הקודמים. לשבת בקמפוס, לעצום עיניים ולהרגיש מה המקום "משדר" לך מבחינת תחושות הבטן. שמות כל המכללות שציינת הן ראויות ומנהלות תוכנית לימוד מקיפה, ולכן עליך לבדוק מה מתאים לך בדיוק ("כשהנעל מתאימה- הרגל נשכחת"). כמו כן, עליך לברר איזו גישה טיפולית מתאימה לך יותר: טאו שיאצו/ זן שיאצו או שיאצו קלאסי מקווה שעזרתי. רק בריאות. ד"ר גיל וינבאום www.mashlima.co.il
סגור