פורום לימודי רפואה משלימה

בהנהלת: גיל וינבאום  |  מסר למנהל/ת הפורום
בחירת מקום הלימוד והתאמת תחום הלימוד הספציפי ליכולת ולאישיות שלך הם קריטיים ליכולתך להפוך למטפל מצטיין. פורום זה נועד לעזור לכם המתעניינים בלימודי הרפואה המשלימה לקחת החלטה שקולה ומושכלת.
 
גיל וינבאום

הפורום בהנהלתו של ד"ר גיל וינבאום (ND-CA) - מנהל הקולג' לרפואה משלימה בסמינר אפעל, רמת אפעל, בטכניון בחיפה,ובמכללת אורנים בטבעון ,מומחה ברפואה סינית, נטורופתיה והומיאופתיה קלאסית מעל 14 שנה.

 
אביב | 18:22  27/04/08
שלום רב, מאז שאני זוכרת את עצמי התעניינתי בכל הקשור לתזונה ולאורח חיים בריא. הבעיה היא שאני לא בעלת נתונים ריאליים גבוהים והאמת שמאד קשה לי עם מקצועות כמו מתמטיקה,פיזיקה וכימיה. אני יודעת שמקצועות אלה לוקחים חלק גדול מלימודי התזונה. האם בכל זאת עליי להתעקש להגשים את החלום או שמא עדיף ללכת לכיוון שאני יודעת בוודאות שמתאים ליכולות שלי?
גיל וינבאום | 08:18  28/04/08
שלום אביב אם אורח חיים בריא ותזונה מדברים אל ליבך, אך מתמטיקה, פיזיקה וכימיה מרתיעים אותך, את עדיין יכולה להגשים את החלום שלך ולהשתמש "בנקודות החזקות שלך" ולבחור מסלול שאינו דורש שימוש "בנקודות החלשות שלך". בלימודי תזונה יש שני מסלולים עיקריים: מסלול לתואר ראשון ובסופו את מוסמכת כדיאטנית קלינית. מסלול לתעודה מקצועית ובסופו את מוסמכת כתזונאית הוליסטית. כיוון שאת מעוניינת שליבת המקצוע שלך תהיה תזונה ולא מדעים, אני ממליץ לבחור במסלול התזונה ההוליסטית שמלמד אותך לפחות 4 גישות תזונתיות עיקריות. בנוסף את לומדת קורס בישול בריא, שימוש מושכל בתוספי מזון ועוד.... המדעים (כימיה, ביוכימיה, אבות מזון) תופסים מתוך 2500 שעות הלימוד כ- 400 שעות. כך למעשה את לומדת מסלול מלא, מגשימה את הפוטנציאל שגלום בך ולא "נתקעת" במקומות הפחות טובים אצלך. מקווה שעזרתי. רק בריאות. ד"ר גיל וינבאום.
השאלה היא אם התעודה שתהיה לי ביד בסוף הלימוד היא שוות ערך לתואר ראשון שזה בעצם המטרה העיקרית שלי. במילים אחרות האם תזונאית הוליסטית יכולה לתפוס בשוק משבצת של תזונאית קלינית?או שברוב המקומות יעדיפו את התזנואית קלינית על פני ההוליסטית? ועוד שאלה קטנה-אני יודעת שלימודי תזונה קלינית נמשכים שלוש שנים, גם של התזונה ההוליסטית? תודה וסליחה על ההטרדה.
גיל וינבאום | 12:18  29/04/08
שלום אביב דבר ראשון, אינך מטרידה, פורום זה נועד בדיוק לשאלות מעיין אלה. בנוגע לשאלתך, בקופות החולים ובתי החולים יעדיפו להעסיק דיאטניות קליניות כתזונאיות, אבל בכל המרפאות לרפואה משלימה, בקופות ובבתי החולים יעדיפו להעסיק תזונאיות הוליסטיות/ נטורופתיות כי להן יש מגוון רחב יותר של כלים וגישות תזונתיות מאשר לדיאטניות קליניות. במגזר הפרטי, יש העדפה ברורה ל תזונאיות הוליסטיות/ נטורופתיות. אצלנו בקולג' לדוגמה, יש דיאטניות קליניות שבאות לעשות השלמה לנטורופתיה. המסלול בתזונה הוליסטית הוא שלוש שנים. המסלול בנטורופתיה הוא ארבע שנים. מקווה שעזרתי. רק בריאות. ד"ר גיל וינבאום
טל | 11:15  04/09/08
בקופות חולים מעסיקים רק דיאטניות קליניות.
גיל וינבאום | 12:21  29/04/08
שלום מירי אצטט מפי דבריה החכמים של בוורלי סילס: "אין שום קיצורי דרך למקום שכדאי להגיע אליו" מקווה שהארתי. רק בריאות. ד"ר גיל וינבאום
סגור