פורום לימודי רפואה משלימה

בהנהלת: גיל וינבאום  |  מסר למנהל/ת הפורום
בחירת מקום הלימוד והתאמת תחום הלימוד הספציפי ליכולת ולאישיות שלך הם קריטיים ליכולתך להפוך למטפל מצטיין. פורום זה נועד לעזור לכם המתעניינים בלימודי הרפואה המשלימה לקחת החלטה שקולה ומושכלת.
 
גיל וינבאום

הפורום בהנהלתו של ד"ר גיל וינבאום (ND-CA) - מנהל הקולג' לרפואה משלימה בסמינר אפעל, רמת אפעל, בטכניון בחיפה,ובמכללת אורנים בטבעון ,מומחה ברפואה סינית, נטורופתיה והומיאופתיה קלאסית מעל 14 שנה.

 
הילה | 14:57  09/04/08
אני מאוד מתעניינת ברפואה משלימה ורציתי לשאול אם כדאי לי ללמוד את זה כ'מקצוע' או בנוסף למקצוע אחר משום ששמעתי מהרבה אנשים שלמדו את זה שהם לא מוצאים בזה עבודה??? תודה.
גיל וינבאום | 15:32  09/04/08
שלום הילה לצערנו ולשמחתנו, ושוב לצערנו כמות הנזקקים לשרותי בריאות ובכללם רפואה משלימה רק במגמת עליה. בעוד שהרפואה הקונבנציונאלית נותנת פתרונות מדהימים למצבים אקוטים, במחלות כרוניות הטיפול הוא בעיקר באיזון המחלה ולא בחיסולה (או במניעתה). סקר אחרון שפרסמה קופ"ח לאומית הראה עלייה של 400% בשימוש ברפואה משלימה, רק בשנה האחרונה..... עפ"י סקר איגוד חב' הביטוח בארה"ב בשנה החולפת היה שימוש גדול יותר ברפואה משלימה מאשר ברופאי משפחה!!! לא ציינת איזה מקצוע מבין מקצועות הרפואה המשלימה מעניין אותך. כמובן, שאם את לוקחת מגמה רב- שנתית כמו: רפואה סינית, נטורופתיה, תזונה הוליסטית והומיאופתיה, אפשרויות התעסוקה שלהם הן יותר רציניות ומגוונות מאשר לקיחת קורס חד- שנתי. להלן אפשרויות התעסוקה: רוב הטיפולים ברפואה משלימה נעשים בקליניקות פרטיות. למעשה כ- 65% מהטיפולים ברפואה משלימה נעשים בקליניקות פרטיות. מלבד פתיחת קליניקה פרטית, ניתן להשתלב בקליניקות מולטי-דציפליניות: קליניקות המשלבות מטפלים בתחומים שונים (רפואה סינית, נטורופתיה, הומיאופתיה, צמחי מרפא, שיאצו ועוד). אפשרות נוספת היא לעבוד בקופות החולים במסגרת המרפאות לרפואה משלימה. אפשרות אחרת היא לעבוד בבתי מרקחת/ פארמים כיועצת טבע. עוד אפשרות , לעבוד עם חברות הביטוח השונות במסגרת סל הטיפולים המשלימים. בנוסף לכך, בקולג' לרפואה משלימה, שאותו אני מנהל, ישנה מחלקת השמה שדואגת למציאת עבודה בעבור הסטודנטים, אני בטוח שמכללות נוספות נוהגות כך. רק בריאות. ד"ר גיל וינבאום.
סגור