פורום לימודי רפואה משלימה

בהנהלת: גיל וינבאום  |  מסר למנהל/ת הפורום
בחירת מקום הלימוד והתאמת תחום הלימוד הספציפי ליכולת ולאישיות שלך הם קריטיים ליכולתך להפוך למטפל מצטיין. פורום זה נועד לעזור לכם המתעניינים בלימודי הרפואה המשלימה לקחת החלטה שקולה ומושכלת.
 
גיל וינבאום

הפורום בהנהלתו של ד"ר גיל וינבאום (ND-CA) - מנהל הקולג' לרפואה משלימה בסמינר אפעל, רמת אפעל, בטכניון בחיפה,ובמכללת אורנים בטבעון ,מומחה ברפואה סינית, נטורופתיה והומיאופתיה קלאסית מעל 14 שנה.

 
שלום, אני התעניינתי לגבי לימודי רפואה סינית בשנת הלימודים הבאה בקולג' לרפואה משלימה, ורציתי בבקשה לשאול כמה שאלות: 1. שלחו לי את מערכת השעות, וביום חמישי ישנו יום מאוד ארוך של 12 שעות. מצד אחד, זה טוב שהכל מתרכז ביום אחד, אבל מצד שני, אני ממש מפחדת שבגלל השעות הרבות אני לא אוכל לעמוד בזה, ולא אקלוט כלום החל מהשעות המאוחרות. האם ניתן ללמוד את ה- 4 שעות של הטווינה או השיאצו ביום אחר? 2. האם ישנה הפסקה גדולה של שעה לפחות באמצע היום? 3.על פני כמה שבועות מתפרסים הלמודים? אני שואלת בכדי לדעת האם גם בשדנים הבאות הלימודים יהיו בסביבות ה- 16 שעות לשבוע, או שאני צריכה לקחת בחשבון שפתאום בשנים הבאות שעות הלימוד השבועיות מאוד עולות תודה לך.
שלום מיכל תודה על הבחירה, להלן התשובות כיוון פרופיל הסטודנט הממוצע בקולג' לרפואה משלימה הוא אנשים שהם גם לומדים וגם עובדים, גם לומדים וגם מנהלים חיי משפחה וחברה מורכבים בנינו תוכנית לימוד מאוד ייחודית וספציפית: 1. אנו מאפשרים ללמוד במשך יום מלא+ חצי יום נוסף, כך שהסטודנטים שלומדים בקולג' יכולים לעבוד משרה כמעט מלאה. כיוון שהורדנו את כמות השעות השבועיות הארכנו את מס' השבועות שנמשכת שנת הלימודים ל-34 שבועות. כך משיגים שני יתרונות משמעותיים: האחד, כפי שציינתי ניתן לשלב עבודה+לימודים וחיי חברה+לימודים. השני, שיש הפסקה קצרה יותר בין השנים כך שהסטודנט מספיק להתאוורר ולהטעין את המצברים לקראת השנה הבאה, ובאותה הנשימה הוא אינו "מחליד" עקב ההפסקה הגדולה מידי (לטעמי) בין השנים. בהחלט ניתן ללמוד את המקצוע המנואלי (=מקצוע המגע) ביום אחר בשבוע וכך "לשבור" את היום המלא. יחד עם זאת, תדעי לך שתוכנית הלימוד נבנתה בקפידה רבה תוך כדי מחשבה מרובה על כל פרט ופרט: היום המלא בנוי כך: מתחילים ללמוד רעננים את היסודות והתיאוריות המרכזיות של הרפואה הסינית המסורתית, בהמשך היום, לומדים תפקודי מרידיאנים ותפקודי נקודות והחלק האחרון של היום מורכב מחלקים פרקטיים-מעשיים יותר: מציאת נק' הדיקור (איתור נקודות) ומקצוע המגע. כך שהסטודנט בסוף היום המלא גם נותן וגם מקבל טיפול. 2. ישנה הפסקה של 45 דקות באמצע היום שמאפשרת אכילת ארוחת צהריים והתרעננות להמשך היום. 3. כל שנה נמשכת 34 מפגשים + קורס קיץ בהיקף של 80 ש"ל. הימים והשעות נשמרים לאורך כל תקופת הלימוד בגלל (או בזכות) פרופיל הסטודנט הייחודי לנו. השינוי היחיד נעשה בשנה הרביעית כאשר הסטודנטים מבצעים סטאז' קליני בקליניקות המכללה ובבתי החולים ואז השעות משתנות במעט, כי עוברים מלימוד ברמה כיתתית ללימוד פרטני בקבוצות קטנות. מקווה שעזרתי, ונשמח לראותך בין באי ביתנו. רק בריאות ד"ר גיל וינבאום
סגור