פורום לימודי סיעוד

מנהלת הפורום תשמח לספק לכם מידע לגבי אפשרויות לימודי סיעוד בארץ, כמו כן מטרת הפורום היא לשמש מקום מפגש למתעניינים בתחום.
 
 
היי, בת 22, מצפת, מתלבטת האם להכנס ללימודי סיעוד. השאלה העיקרית שלי היא מהן אפשרויות ההתפתחות מתפקידי אחיות הלאה, במהלך תואר שני או שלישי. אני מרגישה שכל מה שחוויתי בנוגע לאחיות שייך לבדיקת לחץ דם ופתיחות וורידים, אבל מאוד מעניין אותי אם אפשר להתפתח לעוד תפקידים ואיזה הסמכות כלולות בעיניין.
התקדמות קודם כל תלויה בוותק ובקורסים על בסיסיים, שמאפשרים לך לבצע יותר ויותר פעולות. יש מגוון גדול מידי לתפקידי האחות מכדי שאפשר יהיה לפרט פה, אבל בגדול יש התקדמות -קלינית (יותר סמכויות ויותר התמקצעות בטיפול בחולים) ויש התקדמות ניהולית.
יש המון אפשרויות לאחיות - יש עבודה בבית חולים, קופת חולים, טיפות חלב, בתי אבות, מסגרות של חינוך מיוחד ועוד. מה שיפה לדעתי במקצוע שלנו זה אופציות הרבות ואפשרות להתאים דברים לשלב בחייך- נגיד בהתחלה בא לך אקשן לכי לבית חולים לעבוד במיון או ל"טרם" או "ביקור חולים", לא בא לך לעבוד בשבת - קופות חולים מתאימים, יש לך ילדים קטנים - טיפת חלב או משרה חלקית במקום אחר יתאימו. תפקיד שלנו יכול להביא להמון סיפוק ותחושת הגשמה עצמית, נתינה ועניין. חוכמה היא א' ללמוד, ב' למצוא מסגרת מתאימה שלמרות הקשיים תבואי כל יום לעבודה עם חיוך.
סגור