פורום לימודי סיעוד

מנהלת הפורום תשמח לספק לכם מידע לגבי אפשרויות לימודי סיעוד בארץ, כמו כן מטרת הפורום היא לשמש מקום מפגש למתעניינים בתחום.
 
 
סיגל | 22:23  15/04/15
אני נכנסתי לפורום כי שמעתי המלצה על הפורום שנותן מענה לשאלות ממקור מהימן. אני כסטודנטית בלימודי אחיות מעשיות נחרדתי לקרוא את התגובה של מנהלת הפורום שאמורה להיות האישיות שמכוונת, שמעודדת למידה, ובטח שלא ציפיתי לשמוע ממנהלת הפורום יחס כזה מזלזל ומשפיל. אז מנהלת פורום היקרה אותן האחיות המעשיות שנותרו במחלקות נכון אומנם פחות "מודרניות" כפי שהדגשת אך הן הרבה יותר מנוסות בעלות ידע ויכולת אבחון הרבה יותר טובות מאחיות שרואים כיום במחלקות אחיות חסרות יחסי אנוש מתנשאות ובאמת רובוטים כי מנוהלות ע"י המחשב ומונעות באמצעות מדיה אין ספק שטכנולוגיה זה כלי חשוב מאוד בתחום שלנו אך הוא לא יכול להחליף בשום צורה אנושיות או ניסיון בשטח. מקווה שאין הרבה נשות מקצוע כמוך שחושבות ככה.
מילי | 23:40  15/04/15
סיגל אין לך ממה להפגע. פעם היו רק אחיות מעשיות. זה הספיק לאותה תקופה וכמובן שככל שהשנים עוברות האחיות צוברות ניסיון שהוא מאוד חשוב בעבודה כמו שלנו. מאז התקדמנו, הידע הנדרש מאחות הוא עצום. כרגע אני חושבת שהופסקו לימודי תעודה לאחיות מוסמכות ויש רק אופציה של תואר ראשון או הסבה שזה צעד מבורך. פתיחת קורס מקוצר של אחות מעשית, זה מעין פלסטר כדי שהמערכת תוכל להתגאות ולהגיד הנה עכשיו יש לנו מספיק אחיות- אך למעשה האחות המעשית לא יכולה לעשות את כל הדברים שאחות מוסמכת יכולה. אין את אותן הסמכויות. זה לא עניין של טכנולוגיה או מחשב. מעבר לזה, אחות מוסמכת עם תואר ראשון או שני היא לא בהכרח עובדת על אוטומט עם אפס יחסי אנוש. חס וחלילה אם זה היה כך. בקיצור זה מאוד מורכב, זה בעיקר פוליטיקה ופגיעה במקצוע הסיעוד אם מסתכלים על זה באופן נרחב יותר ולטווח הארוך.
סיגל, יש לך מושג אם ייפתחו עוד קורסים של אחות מעשית ?
מנהל פורום לימודי סיעוד | 10:32  16/04/15
נכון להיום לא מתוכננים מסלולים לאחיות מעשיות.
חבל כי ישנן בנות רבות שהיו מוכנות ללמוד . פונה למשרד הבריאות לשקול ולפתוח קורסים נוספים.
סטודנט בהסבה | 12:50  16/04/15
בתור סטודנט בתכנית ההסבה שאמנם עוד לא צבר ותק אבל ראה דבר או שניים במקצוע, אני רוצה לחזק את סיגל, הסטודנטית במסלול לאחיות מעשיות. כתבת יפה ויש הרבה יותר מאמת בדבריך... אני חושב שכל האקדמיזציה שבתחום, נוטלת את אופי התפקיד הראשוני שלשמו נוסד מקצוע זה. נענה למקשים שאין סתירה בין התקדמות ופיתוח המקצוע לבין התנשאות בלכאורה "העלאת הרמה". כל מי שטיפה עסק בתחום יודע שזה לא תורה מסיני, רוב הידע שהסטודנטים צוברים ויצברו נעשה ברמת השטח עם כל הכבוד לכל הקורסים והתיאוריות הנלמדות. בכדי להיות אחות טובה ומקצועית בהחלט מספיק הקורס של אחות מעשית + צבירת ניסיון רב בשטח במשך הזמן. בגלל שאנחנו רוצים לטפוח לעצמנו על השכם ולהעלות את נקודות הזכות שלנו עם כל מיני תארים על הקיר R.N M.A B.Aׂ למינהם אנו חוטאים למקצוע ומותירים את החולים בהמון מקרים משוועים למעט יחס אנוש ושכבר מגיע יחס כזה הוא קר ומנוכר (ללא כוונה רעה) רק פשוט כי הכשילו רבים מלהגשים חלומם.. חבל
מנהל פורום לימודי סיעוד | 13:29  16/04/15
ידע מבוסס מחקר, מיומנות וניסיון אינם שוללים יחס אנושי. יש אחיות "אנושיות" מאוד עם תואר ובלי תואר, ויש גם אחיות לא כל כך "אנושיות" עם או בלי תואר. מה הקשר בכלל? האחד נוגד את השני?
מנהל פורום לימודי סיעוד | 10:10  16/04/15
סיגל, צר לי שנפגעת. זה ממש לא אישי. יש לי המון הערכה להרבה מאוד אחיות מעשיות שעובדות עם הנשמה והן בעלות ניסיון. אבל אנחנו בתקופה אחרת והמקצוע חייב להתקדם. על כך אני מברכת את מנהל הסיעוד שסגר גם את לימודי התעודה ונכון להיום הלימודים יהיו אקדמים בלבד. כפי שציינת, אנושיות מהווה מרכיב חיוני במקצוע שלנו, ועלינו לפעול להכניס אנושיות בעבודה שלנו, ביחס האישי למטופלים ולמערכת הבריאות בכלל. יש אחיות מעשיות שעושות את זה וגם אחיות מוסמכות ואקדמאיות שנוהגות כך. לגבי תרבות הדיון, הדיון חשוב אבל חשוב לא פחות לשמור על כבוד הדדי.
סגור