פורום לימודי סיעוד

מנהלת הפורום תשמח לספק לכם מידע לגבי אפשרויות לימודי סיעוד בארץ, כמו כן מטרת הפורום היא לשמש מקום מפגש למתעניינים בתחום.
 
 
נטע בן | 23:04  26/01/15
שלום, אני עומדת כרגע בצומת דרכים קשה וצריכה עזרה...אשמח אם יענו על כל שאלותיי בצורה מפורטת. יכול להיות שחלק מהשאלות שאלתי כאן כבר בעבר אבל אני לא מוצאת את מה שכתוב פה אז ניסחתי הכל בצורה מרוכזת. תודה רבה! אז ככה: על מנת להתקבל ללימודי סיעוד אני צריכה ציון מינימלי של 520. עשיתי פסיכומטרי לא ממזמן וקיבלתי 502 (הבחינה הייתה קשה מאוד ולא רגילה , ככה המורים וכולם אומרים). הוצאתי 6,000 שקל , השקעתי 3 חודשים מהחיים שלי , חרשתי וזה הציון שקיבלתי. ניסיתי להתקבל בוועדות חריגים בכל מיני מקומות אבל לצערי כולם דחו את בקשתי. עומדת בפניי עוד אפשרות, של לעבור פסיכומטרי שני (סיוט), להוציא הרבה כסף ולחרוש שוב, וכל זה, ללא הבטחה שאקבל את הציון הנכסף. – על מנת להתקבל לתואר הראשון בסיעוד הרגיל הארבע שנתי, או לעשות מסלול חלופי לפסיכומטרי - ללמוד תואר ראשון אקדמאי כלשהו ואז לעבור הסבה ולקבל תעודת אחות מוסמכת. במקרה שלי, במידה ולא אקבל בפעם השנייה את הציון בפסיכומטרי לתואר הרגיל הארבע שנתי בסיעוד, זה מה שאעשה. אלמד תואר בניהול מערכות בריאות (שאליו כבר התקבלתי באוניברסיטאת אריאל) ואז אעבור הסבה. מה עדיף לעשות? להתעקש על התואר הרגיל בסיעוד הארבע שנתי ולעשות פסיכומטרי שוב? (שזה ממש קשה) או שתואר במנהל מערכות בריאות עם הסבה לסיעוד ייתן לי את אותו מעמד כאחות? 1) השאלה שלי, האם זה מומלץ ואחות שעברה הסבה ממנהל מערכות בריאות לסיעוד שוות ערך מבחינת מקצועיות, שכר , קידום , קורסים על בסיסיים שאפשר לצאת אליהם ותפקידים לאחות שלמדה תואר רגיל בסיעוד 4 שנים? הכוונה היא, האם אחות מוסמכת שעברה הסבה נחשבת "פחות" בשוק העבודה מאחות שלמדה 4 שנים תואר ראשון מלא בסיעוד? 2) עוד שאלה, הבנתי שיש מסלול של הסבה לסיעוד של שנתיים וחצי שבסופה מקבלים תעודת אח / אחות מוסמכת + תואר ראשון בסיעוד. האם זה נכון? ואיפה יש את זה? הבנתי שבאוניברסיטת תל אביב, אבל יש את זה בעוד מקומות? ואם יש צפי לכך שזה עומד להסגר? (אני שואלת את זה לאור כל הסנקציות שיש לאחרונה על לימודי סיעוד כמו ביטול מלגה להסבה לסיעוד, ביטול השלמה לתואר ראשון לאחיות מוסמכות החל מהשנה הבאה). 3) שאלה נוספת האם ניתן ללמוד תואר שני בסיעוד לאחות מוסמכת שעשתה הסבה עם תואר ראשון בניהול מערכות בריאות? (זאת אומרת ,ללא תואר ראשון בסיעוד). 4) האם בלימודים עצמם יש מתמטיקה? (גם בתואר וגם בהסבה), והאם היא ברמה קשה ? ואיך רמת הקושי של התואר נחשבת בערך? קשה מאוד? מכיוון שמדובר בתואר מדעי ואני לא טיפוס ריאלי כל כך. 5) האם בעלת תואר ראשון במנהל מערכות בריאות עם הסבה לסיעוד (אחות מוסמכת) יכולה לעבוד בחו"ל או שזה רק לבוגרי תואר ראשון בסיעוד ? 6) האם תואר במנהל מערכות בריאות יתן לי פטורים מקורסים בהסבת אקדמאים במידה ואצטרך אותה ? והאם התואר קשור לתחום הסיעוד ויכול להועיל לי מבחינה מקצועית? 7) באופן כללי – באיזה דרך הייתם ממליצים לי לבחור, בפסיכומטרי שוב, 3 חודשים והמון כסף אבל לעשות את המסלול הרגיל או להתחיל ללמוד למנהל מערכות בריאות עם הסבה ? 8) תודה רבה!!!
מנהל פורום לימודי סיעוד | 09:54  29/01/15
1. לא 2. באוניברסיטת תל אביב 3. כן, לאחר השלמות 4. לומדים חשבון רפואי.באופן כללי הלימודים ברמה מאוד גבוהה. 5. כן, לפי תנאי הרישום של אותה מדינה. 6. לקבלת פטור יש תנאים קבועים. 7. שיקול אישי שלך.
היי אני נמצאת כרגע באותה ההתלבטות.. אין לי פסיכומטרי ורציתי לדעת מה את ממליצה? לעשות ואז ישירות לגשת ללימודי סיעוד או לנצל את השנה ולהתחיל תואר במנהל מערכות בריאות ולאחר מכן לעשות הסבה?
סגור