פורום לימודי סיעוד

מנהלת הפורום תשמח לספק לכם מידע לגבי אפשרויות לימודי סיעוד בארץ, כמו כן מטרת הפורום היא לשמש מקום מפגש למתעניינים בתחום.
 
 
רויטל שרנקל | 18:14  10/06/14
שלום , ברצוני לברר אודות כתבה שהתפרסמה בעיתון ידיעות אחרונות לפני כמה שבועות בקשר לפתיחת קורס אחיות מעשיות שנפתח במסלול מקוצר , אשמח אם תפרסמו או תעדכנו מתי נפתח הקורס , מהם תנאי הקבלה הדרושים והיכן נפתח הקורס ואם אפשר גם דרך ליצירת קשר עם האחראים על הקורס או משרדי ההרשמה. תודה.
בתור סטודנט במסלול ההסבה רצוני לומר, שממש חבל שבדרך שמנסים להפוך את המקצוע הזה לפרופסיונאלי, הורידו את האפשרות מאנשים שלא עלה/עולה בידם להגיע לתנאי קבלה יחסית גבוהים ובכך נמנע מהם להיכנס לתחום החשוב הזה דרך קורס אחות מעשית. בינינו - התואר הזה שצריך להיות מלווה לכל אח/אחות לא מקדם שום יחסי אנוש שהם לב ליבו של המקצוע. לכן אני בעד לא להידמות לרופאים בקטע הזה ולנסות להכניס לתחום כמה שיותר אנשים טובים כמובן בלי להוריד ממקצועיותם.
מנהל פורום לימודי סיעוד | 11:40  11/06/14
מקצוע הסיעוד נמצא בשלבי אקדמיזציה מתקדמים. כל מקצוע המכבד עצמו הוא אקדמי, ותואר ראשון הוא הרמה האקדמית המינימלית הנדרשת. התמורות, ההתקדמות של המדע והטכנולוגיה, מחייבים השכלה מעמיקה דדי לטפל בחולים ברמה נדרשת. חזרה של מסולולים להכשרת אחיות מעשיות יקח את המקצוע שלנו שנות אור אחורנית. אנחנו מתנגדים לזה. מנכ"ל הכללית הצהיר שלא יקבל אחיות אלה לשורותיו. מקווה שכולם ילכו אחריו ושרת הבריאות תעשה שיקולים עניניים הרואים את טובת החולים ולא שיקולים פוליטים.
אם תוכלי להסביר איך תמורות, התקדמות של המדע וטכנולוגיה מצריכים תואר ראשון (כלשהו כמו למשל שמגיעים סטודנטים להסבה עם כל מיני תארים לא קשורים) למקצועיות של אח/ות? הכשרה בת שנתיים וחצי תעמיד לדעתי בדיוק את אותו אדם להיות מוכשר להעניק שירותי סיעוד כלשהם. התכונות שנדרשות להיות איש סיעוד/מקצוע טוב אינן אקדמיות כי אם אנושיות מתקדמת ברמה אחת מעל אדם רגיל, ואת זה לא ניתן לקנות באקדמיה. לדעתי, אנו חוטאים לאמת ומנסים לקנות יוקרה למקצוע ע"ח אותם אנשים שנזקקים לשירותי הסיעוד במוסדות השונים. ע"ע החוסר הגדול שקיים.
מנהל פורום לימודי סיעוד | 13:02  11/06/14
אתה צודק בנושא האנושיות. זה גם וגם. זקוקים לאנושיות אך גם לידע ומיומנות גבוהים במיוחד. אני מזכירה לך שאחיות מטלפות - בין היתר - גם בחולים מורכבים ביותר במחלקות לטיפול נמרץ, בפגיה, בחדרי ניתוח, במיילדות, בחולים אונקולוגים, בהשתלות ועוד דוגמאות רבות. אחות בהחלט צריכה להיות בעלת יכולות רגשיות. אך לא רק. אחות מאוד אנושית ונחמדה שאינה יודעת למשל (בין אלפי דוגמאות) - לחשב את התרופות שנותנת לחולים, להבין את מה שהיא נותנת, מהי התרופה, למה היא משמשת, איזה תופעות לוואי יכולה לגרום, אינטראקציות עם תרופות אחרות, התוויות נגד לתרופה וכו'...יכולה לגרום לנזק ואפילו מוות למטופל. אני מאמינה שהיית רוצה שיקירך יטופלו על ידי אנשים בעלי השכלה, ידע ומיומנות לצד אנושיות, איכפתיות וחמלה.
בוודאי שאין להתפשר על מקצועיות אפי' במיל וכן אין ספק שצריכים אנשים בעלי השכלה ידע ומיומנויות אך את כל אלה ניתן להשיג בלימודי התעודה, ומי שעובר את המבחן הממשלתי אמור לענות על כל אלה. התואר הראשון שמצורף אינו מתקשר עם כל אלה אלא רק אקדמיזציה של כל מקצוע בעולם בלי קשר. אחות מעשית טובה לטפל בהרבה מאוד מקרים גם בלי קורסי העל הבסיסים השונים, אפשר אז להשאיר את קורסי העל לבעלי תואר ראשון ובכך לעודד מי שכן יכול לעשות תואר. תאמרי את האמת אם אין פה עניין של השגת יוקרה למקצוע.
מנהל פורום לימודי סיעוד | 09:00  12/06/14
ברור שכן. ברור שזה חלק מהנושא גם. מקצוע יוקרתי - יש לו יותר ביקוש, תמורה גבוהה יותר, יוקרה חברתית. כמובן שאני רוצה את זה גם למקצוע שלי. להשאיר את המקצוע ברמה המעשית - חוטא למקצוע ולמטופלים. ניתן כן להכשיר אנשים שיתפקדו ככוחות עזר מיומנים, עוזרות לאחיות וכד' - אבל לזהות סוף סוף את המקצוע אחיות כמקצוע אקדמי כי הוא כבר כזה ברמת ההכשרה, האחריות, העשייה והיכולות הנדרשות. מתחת לזה - כוחות עזר מיומנים או עוזרות לאחיות.
מנהל פורום לימודי סיעוד | 11:34  11/06/14
בתי ספר לסיעוד בארץ טרם קיבלו הנחיות לפתיחת מסלולים לאחיות מעשיות.
סגור